langsom PC
Antal indlæg: 21

Hej
Min Pc er blevet langsom både i opstart og når jeg er på nettet, har kontaktet Stofa som er min internet udbyder der sku ikke værer noget ivejen, Har Stofa safesurf som virus program og har haft det på fuld scanning det fandt 2 virus Exploit.PDF-JS.gen,2 Trojan. script.464924 og 2 Trojan.script.442835dem kan hverken jeg eller programmet fjerne. Har kørt Malwarebytes anti-malware uden at finde noget, bruger Eusing Free registry cleaner.Kan det være det snavs stofa safesurf fandt eller kan der være andet,
Bruger XP og Stofa safesurf med virus og firewall.
MVH Per

Administrator
Antal indlæg: 3474

hej smile
Kan du fortælle hvor den finder dem?
Jeg kender ikke “Eusing Free registry cleaner”, men jeg tror ikke ret meget på den slags programmer.

Signatur

Undlad venligst at vedhæfte logs, medmindre du bliver bedt om det !

Hej
Den finder dem her.
Sku prøve et eller andet og syntes Eusing free registry cleaner den er bedre end Ccleaner.
Resultat: 5 malware blev fundet
Exploit.PDF-JS.Gen (virus)
C:\Documents and Settings\Per Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\J84L9IMF\Notes1[1].pdf Handling: FEJL
C:\Documents and Settings\Per Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\RQBHJ0GD\Notes1[1].pdf Handling: FEJL
Trojan.Script.464924 (virus)
C:\Documents and Settings\Per Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\MLNR7GDU\nyeste[1].htm Handling: FEJL
C:\Documents and Settings\Per Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\MLNR7GDU\vidz_dk[1].htm Handling: FEJL
Trojan.Script.442835 (virus)
C:\Documents and Settings\Per Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\J84L9IMF\Applet1[1].htm Handling: FEJL
MVH Per

Administrator

Hent OTM af OldTimers:
http://oldtimer.geekstogo.com/OTM.exe
Kør programmet, og kopier nedestående med fed skrift ind i det venstre felt:

:processes
explorer.exe
:Files
C:\Documents and Settings\Per Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\J84L9IMF\Notes1[1].pdf
C:\Documents and Settings\Per Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\RQBHJ0GD\Notes1[1].pdf
C:\Documents and Settings\Per Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\MLNR7GDU\nyeste[1].htm
C:\Documents and Settings\Per Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\MLNR7GDU\vidz_dk[1].htm
C:\Documents and Settings\Per Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\J84L9IMF\Applet1[1].htm
:Commands
[emptytemp]
[start explorer]
[Reboot]

Klik på MoveIt, og følg instruksionerne. Du vil muligvis blive bedt om at genstarte computeren, hvilket du skal acceptere. Når OTM er færdig vil der i højre side kunne findes noget tekst.

Kopier indholdet af denne tekst herind i tråden til gennemsyn, og lad os høre hvordan tingene kører nu ?

Logfilen kan også findes i den nyeste undermappe til %systemdrive%\_OTMoveIt\MovedFiles

Signatur

Hej
kopierede og indsatte som du skrev klikkede på movelt og så skete der intet i over en time måtte trække det store stik ud for alt lukke den, men du skrev kør og indsætte, så den blev sat på cleanUp og den fandt noget men så vil den lukke ned før jeg kunne indsætte det kopierede. hvor laver jeg fejl?
Per

Administrator

Prøv lige at lægge loggen fra Malwarebytes herind.

Signatur

Hej
Her loggen fra malwarebytes
Malwarebytes’ Anti-Malware 1.46
http://www.malwarebytes.org

Database version: 4562

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

07-09-2010 19:31:15
mbam-log-2010-09-07 (19-31-15).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 269641
Tid gået: 2 time(e), 26 minut(ter), 30 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:

Inficerede Mapper:

Inficerede Filer:

Administrator

Hent og gem Combofix på dit skrivebord:

Højreklik på skrivebordet og vælg ny->tekstdokument og kopier det fremhævede ind og gem filen som CFScript

Killall::
Snapshot::

Da Combofix kan konflikte med dine sikkerhedsprogrammer er det vigtigt at du deaktiverer dem.

Tag så fat i den nye fil med musen, og før den hen over Combofix-filen, hvorefter du “giver slip” med musen.
http://www.fromsej.saknet.dk/billeder/swfcombo.gif

Så skulle Combofix gerne give sig til at arbejde. Muligvis vil den kræve en genstart, hvilket du skal tillade. Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Når Combofix er færdig, og efter det (muligvis) har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt som ligger her C:\ Combofix.txt

Indholdet af denne fil må du gerne lægge herind.

Signatur

Hej
Den genstarter ikke og der kommer ingen logfil, eller jeg kan ikke finde den.
Du skriver den skal gemmes som SFCript fil, mener du så jeg skal klikke filer
gem som og så skrive SFCript

Administrator

Start Notesblok, kopier det fremhævede ind, og gem filen som CFScript på dit Skrivebord.

Killall::
Snapshot::

Da Combofix kan konflikte med dine sikkerhedsprogrammer er det vigtigt at du deaktiverer dem.

Tag så fat i den nye fil med musen, og før den hen over Combofix-filen, hvorefter du “giver slip” med musen.
http://www.fromsej.saknet.dk/billeder/swfcombo.gif

Så skulle Combofix gerne give sig til at arbejde. Muligvis vil den kræve en genstart, hvilket du skal tillade. Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Når Combofix er færdig, og efter det (muligvis) har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt som ligger her C:\ Combofix.txt

Indholdet af denne fil må du gerne lægge herind.

Signatur

Hej
Combofix starter slutter og så sker der ikke mere,den beder ikke om noget og kommer heller ikke med en logfil, har søgt efter den.
Pervald

Administrator

Har du deaktiveret “Stofa safesurf”  question
Den blokerer måske for kørsel af Combofix.

Signatur

Ja den var deaktiveret

Administrator

Har du har en C:\Qoobox mapppe?
Hvis du har, vil jeg gerne vide hvad der ligger i den.

Signatur

Ja det har jeg den er tom

Administrator

Hent og kør DDS.

Den laver to logs,(DDS.txt og Attach.txt) gem dem på skrivebordet og kopier indholdet af DDS.txt og Attach.txt herind.

OBS - DDS skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet

Signatur