Explorer og windows live email svarer ikke efter nogen tid, men kører igen efter genstart!
Antal indlæg: 4

Hej,
Har følgende problem med en nyerhvervet stationær med windows7, norton internet security 2010(kører her stadig på prøveperioden der var preinstalleret), og har hentet windows live email som mailklient:

Jeg har ingen problemer når jeg starter op, men efter nogen tid (kan være fra en ½ til flere timer), får jeg timeout på min emailklient som står og “tilslutter” og explorer svarer ikke.
Men hvis jeg pinger når det sker, er der intet i vejen med internetforbindelsen, og har også lige fundet ud af, jeg godt kan bruge min explorer 64bit når den “normale” explorer ikke svarer, og live messenger virker f.eks. også fortsat. Så problemet lader til at være begrænset til windows live email og standard exploreren. Dog kan stifinder f.eks. også være sløv at arbejde i når problemet opstår.

Hvis jeg lukker ned og genstarter hele pc’en er alt igen ok, men problemet med browseren og windows live email opstår så igen med tiden.

Jeg har prøvet at deaktivere firewall og antivirus uden held.

Administrator
Antal indlæg: 54698

Jeg vil anbefale at du prøver at ominstallere maskinen, hvis den er forholdsvis ny, skal det bare virke.
Er det en du har købt samlet, eller er det en “byg-selv”?

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur

Den er købt samlet.

Men har faktisk ikke fået problemet her til aften trods flere timers brug, så måske problemet er løst.
Det eneste jeg kan sige der er “nyt” idag, er at jeg i morges har installeret følgende nye updates via windows update:

Microsoft .NET Framework 4 Client Profile til Windows 7 x64-baserede systemer (KB982670)
Microsoft .NET Framework 4 Client Profile leverer en delmængde af funktioner fra .NET Framework 4. Client Profile er designet til at køre klientprogrammer og til at muliggøre den hurtigst mulige installation af WPF- (Windows Presentation Foundation) og Windows Forms-teknologi.

og

Opdatering til Microsoft Silverlight (KB2164913)
Denne opdatering til Silverlight øger sikkerheden, pålideligheden, understøttelsen af tilgængelighed, ydeevnen ved start og line-of-business-understøttelsen og omfatter en række rettelser, der giver bedre understøttelse af avancerede internetprogrammer. Denne opdatering er bagudkompatibel med webprogrammer, der er oprettet med tidligere versioner af Silverlight.

Mon nogen af disse updates kan have løst problemet?
Jeg håber det.

Redaktør
Antal indlæg: 21376

De updates har ikke noget at gøre med din e-mail-klient.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Men det kan ikke afvises, det er dem der har afhjulpet problemet med at browseren holder op med at svare eller ...?

Anyway, må se an om problemet fortsat holder sig væk, og if so kan jeg godt leve med ikke kende årsagen til problemløsningen:)

Administrator
Antal indlæg: 54698

Det er et godt princip. smile
Virker det? JA
Ved du hvorfor det virker? NEJ

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur