Hvis man skulle have hentet version 11.0.0.232( som er fuld af Bugs) vil jeg stærkt anbefale at hente version 111.0.1.400.
Jeg har desværre ikke noget link til K.A.V ditto da de ikke er lagt ud på hjemmesiden endnu.
Min ærlige mening er at man nok bør vente, måske helt indtil Oktober/ November, da den nuværende version efter min mening ikke er bedre end K.I.S 2010, som er blevet meget velfungerende efter at Patch D. & E er kommet for nylig.
( tjek lige at du har patch a.b.c.d.e)
Til K.I.S 2011 er Patch A jo kommet, og Patch B er i Beta test. Og formentligt til Oktober går man igang med en “Critical fix 2” til versionen.
Men hvis man ønsker at hente versionen for at prøve den så husk:
Ren installation- ikke noget med at installere oveni K.I.S 2010.
Væk med K.I.S 2010- “Gem Aktiveringsdata”, genstart, og på med K.I.S 2011.
Bemærk at under “Indstillinger-Web Antivirus” er der på forhånd angivet tre “url.adresser” der er tillid til. De kan fjernes hvilket jeg har gjort da jeg finder at det er et mærkværdigt tiltag
Lyder godt hvis de har fået styr på alle de bugs, kører selv med ældre udgave af Kis 8.0.0.523 - Men jeg var inde på deres forum og læse lidt, og så den ene efter den anden der havde diverse problemer med version 11, så jeg turde ikke kaste mig over den endnu.
Håber du kan vende tilbage med info hepta når du har prøvet den nye rettede version, og fortælle hvordan den kører
Jeg kommer med lidt info om nogle dage når jeg har fået et indtryk af versionen, men som du jo ved så er computere og mennesker forskellige. Og min beskrivelse kan jo ikke blive meget kompetent men nok give en ide om situationen
Jeg har igår installeret KIS2011 (11.0.1.400da) på mine computere (Tilbud i ComputerCity 3 licenser kr 299,00). Installationen gik fint, bortset fra, at KIS brokkede sig en del over tidligere installeret InternetSecurity program. Men det blev løst. Herefter foretog jeg en sårbarhedsscanning, og fulgte de anvisninger, der blev listet op. Men det er ikke bare noget, man skal følge. Efter at anvisningerne var fulgt, kunne min ene computer ikke lukke ned. En tvungen genstart blev iværksat og nu kunne computeren ikke vise thumbs og kunne ikke vise mine tilsluttede harddiske på “forståelig måde”. Alle billedfiler blev blot vist med en hvid firkant og billedtekst nedenunder. Og når jeg trykkede på “Min computer” gik der en krig uden at de tilsluttede harddiske blev vist. Sikken noget rod. Jeg har så fundet ud af, at “Autorun fra harddiskdrev tilladt” og “Autorun for flytbare medier aktiv” skal man ikke røre ved, selvom KIS anbefaler dette. Blot til orientering.
Jeg har så fundet ud af, at “Autorun fra harddiskdrev tilladt” og “Autorun for flytbare medier aktiv” skal man ikke røre ved, selvom KIS anbefaler dette. Blot til orientering.
K.I.S har jo alle dage været hidsig, og jeg følger selv kun de ” Stærkt anbefalede handlinger” når jeg kører sårbarhedsscanning.
Det er jo fint nok at få scannet et ” flytbart medie” inden det tilsluttes men det kan åbenbart give problemer med harddiske. Min egen eksterne giver jeg bare tilladelse første gang jeg tilslutter, og så kører det uden problemer.
Men enig I at man ikke bare skal følge K.I.S blindt, og det gælder også ved andre sacnninger hvor man absolut bør vente med at slette, og bar lade det ligge i “Karantæne” hvis K.I.S finder noget. Lige nu er der jo mange der får “Falske positiver” men det skulle være blevet fejlrettet. Men omvendt bør man jo nok ikke bare gå ud fra at det er en falsk positiv, og jeg har da også bemærket at supportene herinde tager det alvorligt, som altid.
Jeg har igår installeret KIS2011 (11.0.1.400da) på mine computere (Tilbud i ComputerCity 3 licenser kr 299,00).
Jeg bryder lige kort ind i samtalen
Det irriterer mig (grænseløst), at ComputerCity sælger den uden computere. Der er ingen tvivl om, at ovenstående tilbud kun må sælges i forbindelse med et salg af en ny computer.
Thomas> muligt du har ret, men det er jo næppe mit problem . Men iøvrigt har jeg afinstalleret KIS igen på min WIN7 maskine. Magen til rod det sikkerhedsprogram skabte er helt uforståeligt. Kunne ikke lave systemgendannelse, kunne ikke lukke computeren (efter 5 min. måtte der hver gang en tvangslukning til), kunne ikke vise thumbs på billedfiler, ville partout skanne mine eksterne drev ved start af comnputeren osv. Så jeg er tilbage igen med ESET. Et fremragende “stiltiende” program, der bare gør sit arbejde: Holder skidtet fra døren. . Kaspersky skulle skamme sig!
@Folk2004: Nej, det er ikke dit problem, men du skal vide at hele det økonomiske fundament for dette forum og Spywarefri i det hele taget bunder i de programmer som sælges fra shoppen. Ingen økonomi, ingen Spywarefri.dk, intet forum. Er det det du ønsker
Støt supporten! Støt shoppen! så har jeg en formodning om at vi også er her fremover. Alle var først klar over bagefter, hvorfor landsbyens eneste købmand lukkede. Da den lukkede græd de allesammen, men det var forsent.
Perhaps: Undskyld men nu blander du tingene sammen og du kan ligeså godt spørge mig om, hvad der er højest: Rundetårn eller et tordenskrald! Min mission med indlæg i denne tråd, var at pege på forhold i KIS2011 - intet andet. Min videre deltagelse i denne tråd er hermed afsluttet. Beklager at jeg overhovedet ytrede mig. God weekend.