Online Armor ++
  hepta
Antal indlæg: 10353

For år tilbage brugte jeg Online Armor Firewall, og den har efterladt et varigt indtryk af super kvalitet.

Men er der nogen der har en mening, eventuelt konkret viden, om Online Armor ++ ? :

http://www.online-armor.com/products-online-armor-plus-plus.php

Jeg er sådan set ikke i tvivl om at det er et kvalitets produkt men hvad er minusserne ?

“Spam modul”, og “Antibanner” kan jeg f.eks ikke lige få øje på, sammenlignet med K.I.S men er der nogle væsentlige mangler, som man kan forvente i et moderne kvalitetsprogram ?

Redaktør
Antal indlæg: 21376

Jeg har IKKE testet programmet. Tidligere har jeg haft dårlig erfaring med Emisoft som er en del af programmet. Det er år siden nu, men dengang slettede deres antimalware flere af mine danske programmer som den troede var malware. Det er sikkert anderledes nu.

At programmet ikke indeholder spammodul ser jeg ikke som det helt store problem længere. Spambeskyttelse kan skaffes på anden måde hvis man ønsker det. Jeg selv får ingen spam.

Der er jo nok andre der har testet det eller bruger det så lad os høre hvad de har at sige.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

hepta

Nej, det skal ikke “fravælges” p.g.a. manglende Spammodul, og jeg overvejer da at prøve det.

K.I.S 2010 har aldrig kørt bedre end nu ,da der i de sidste par uger er kommet et par “patches” mere på så vi nu er oppe på a,b,c,d,e,. Men 2011 skuffer mig alvorligt indtil videre, både programmet, og supporten m.m.Men det er jo ike forbudt at køre videre med 2010 smile

Men tak for dit svar, og jeg afventer andres indspark, selv om jeg jo har en fornemmelse af at det ikke er særlig udbredt blandt Forums brugere/supportere..

Redaktør

Kasperskys international support har aldrig været verdens bedste. Da Kaspersky blev accepteret her på Spywarefri for år tilbage var årsagen bl.a. en fantastisk god support der blev leveret af Thomas og Stefan i Århus, så jeg havde ingen betænkeligheder på det punkt, da det var dem Spywarefri og vore brugere skulle henvende sig til. Jeg har så ikke megen viden om området længere.

Hvad selve programmet angår så tror jeg ikke der er mange sikkerhedsproducenter som forsker så meget som Kaspersky gør for hele tiden at gøre det bedre. De vil simpelthen være toppen af kransekagen også i årene fremover. Hvad angår nye versioner af programmet så tror jeg ikke man skal skifte til senere versioner før de er godt indkørt. Andre sikkerhedsproducenter har det helt på samme måde som Kaspersky, f.eks. kører BullGuard 9.0 stadig ikke godt på alle XP-maskiner. Alle de andre har også deres problemer med nyere versioner, i hvert fald dem jeg kender.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

hepta

Kasperskys international support har aldrig været verdens bedste. Da Kaspersky blev accepteret her på Spywarefri for år tilbage var årsagen bl.a. en fantastisk god support der blev leveret af Thomas og Stefan i Århus, så jeg havde ingen betænkeligheder på det punkt, da det var dem Spywarefri og vore brugere skulle henvende sig til. Jeg har så ikke megen viden om området længere.

Hvad selve programmet angår så tror jeg ikke der er mange sikkerhedsproducenter som forsker så meget som Kaspersky gør for hele tiden at gøre det bedre. De vil simpelthen være toppen af kransekagen også i årene fremover. Hvad angår nye versioner af programmet så tror jeg ikke man skal skifte til senere versioner før de er godt indkørt. Andre sikkerhedsproducenter har det helt på samme måde som Kaspersky, f.eks. kører BullGuard 9.0 stadig ikke godt på alle XP-maskiner. Alle de andre har også deres problemer med nyere versioner, i hvert fald dem jeg kender.

Jeg husker udmærket den gode support som du nævner.Og jeg husker også den spøjse oplevelse det var når man downloadede et program, og så overtog de computeren mens man havde dem i telefonen, og så kunne man sidde og kigge på ens cursor fløj rund på skærmen.  gulp  Også oversættelser var bedre dengang. Stor ros til de to “rødder”, som har fortsat den gode stil.

Du har altid advaret imod at man skiftede til de nye versioner for hurtigt smile
Og du har som sædvanlig ret, men jeg finder det bemærkelsesværdigt at man kan Betateste i et helt år, med hjælp af særdeles dygtige brugere, og fejlrette, og forbedre m.m., og så sende et produkt på gaden der er ufunktionelt.Men igen så er det nok denne ” krig” mellem Teknisk lab, og Marketing, som til dels har hver sine holdninger til det.
K.I.S 2010 tog cirka et halvt år før den kørte godt, og som nævnt de seneste Patches har absolut også gjort en forskel.

Jeg er ikke i tvivl om ,at det er endog en meget kompleks affære at udvikle nye sikkerhedspakker der dels skal tage hensyn til nye sikkerhedstrusler, af meget kompliceret art, og også skal tage hensyn til tusindvis af kompabilitets hensyn med andre programmer, og vidt forskellige computer konfigurationer.Man kan måske stille spørgsmål ved om det efterhånden er muligt ?

Men jeg er og bliver skuffet over 2011, indtil nu,men det er nok fordi man har været Kaspersky bruger i så mange år.  smile Og jeg er nysgerrig af natur så jeg afprøver løbende andre sikkerhedspakker/programmer lige fra Nortion 360 til Comodo internet security.

Tak for indlæg.

Nevi
Antal indlæg: 433

Hej Hepta..
Jeg er ikke forbavset over du tænker det her om den nye Kaspersky linie.Jeg bryder mig heller ikke ligeså meget om den som andre versioner af KIS jeg har haft.

Der ikke noget spam modul i Emsisoft,men der kan du bruge en gratis ting som SpamTerrier(tror jeg det var) fra Outpost.Fungerer på samme måde som KIS.Nu kan jeg ikke huske hvad browser du bruger,men det var vist IE?Firefox har en virklig fin Adblocker der ovenikøbet ikke giver de problemer der har gjort at jeg altid slår Antibanner fra I KIS.
Jeg har haft de samme tanker om at skifte,men med PrevX og muligvis Immunet sammen med Online Armor.I øjeblikket bruger jeg MSE sammen med Threatfire da jeg bruger en router.Det er ikke perfekt,så jeg går også og lurer. smile

Signatur

Windows 7,64 bit.

NAT router,Prevx 3.220.Malwarebytes free.Norton DNS.

hepta

Jeg er ikke forbavset over du tænker det her om den nye Kaspersky linie.Jeg bryder mig heller ikke ligeså meget om den som andre versioner af KIS jeg har haft.

Der ikke noget spam modul i Emsisoft,men der kan du bruge en gratis ting som SpamTerrier(tror jeg det var) fra Outpost.Fungerer på samme måde som KIS.Nu kan jeg ikke huske hvad browser du bruger,men det var vist IE?Firefox har en virklig fin Adblocker der ovenikøbet ikke giver de problemer der har gjort at jeg altid slår Antibanner fra I KIS.
Jeg har haft de samme tanker om at skifte,men med PrevX og muligvis Immunet sammen med Online Armor.I øjeblikket bruger jeg MSE sammen med Threatfire da jeg bruger en router.Det er ikke perfekt,så jeg går også og lurer

Hej Nevi smile

Det manglende Spammodul er ikke så afgørende. TDC`s Spamfilter fanger de 2-3 Spamsmmails jeg får om måneden.

Ja, jeg bruger IE 8 som standard, og har da også haft Mozilla, som da både har fordele og ulemper, men jeg fik vist ikke prøvet Ad blockeren.
Jeg går jo så også og “lurer lidt” men som nævnt så kører K.I.S 2010 rigtigt godt nu med de seneste patches, og i mine øjne er de nye tiltag i 2011 ikke så afgørende, at man f.eks ikke kan vælge at køre videre med 2010 ?

Men jeg må erkende at der er dyb tavhed fra Kaspersky.DK/SE når man spørger dem via mail om de snart er færdig med at teste 2011, efter at det er 3 uger siden, at de har “fejlrettet”. Svare kan man vel altid wink

Så må vi se om vi når frem til at kunne anbefale Kaspersky 2011 lige nu ser det sort ud, og jeg ved at du også har afprøvet 11.0.1.232, som ihvertfald aldrig bliver installeret på min pc igen. Men det er jo så hvad Kaspersky tilbyder lige nu af 2011 versioner på dansk.

Men jeg tror jeg installerer Online Armors ++, og prøver den lidt, inden min K.I.S licens udløber, da erfaringsgrundlaget vist er ret lille her i Forum.

Nevi
Antal indlæg: 433

God ide,så kan du fortælle lidt om hvordan den opfører sig,og hvor meget den bruger af RAM og CPU wink

Signatur

Windows 7,64 bit.

NAT router,Prevx 3.220.Malwarebytes free.Norton DNS.

hepta

Det bliver desværre meget lidt der bliver at fortælle om hvordan Online Armor opfører sig, da den er afinstalleret efter et par timer.

Derimod kan jeg fortælle lidt om konens opførsel:

Vi har desværre kun en computer i husstanden, og da konen erfarede at Online Armor ++ var kommet på istedet for K.I.S, fortalte hun mig i vendinger der sådan set ikke var til at misforstå, at hun forventede snarligt, at se K.I.S 2010 igen på pcen.Og da jeg ligesom fornemmede kraftige ommøbleringer af mit luksuslegeme var i vente, hvis jeg ikke makkede ret valgte jeg at udføre det ønskede.  tongue laugh

Men sådan meget hurtigt så virker programmet meget lidt ressourceforbrugende.
Der er ikke de helt store indstillingsmuligheder, ihvertfald ikke i prøveversionen, og når der køres i ” Standard mode” kommer Online Armor jo som sædvanligt med ret mange popup vinduer, selv om man indledningsvis klikker “Allowed” på et hav af linier.

Men absolut en bedre grafisk oplevelse end K.I.S 2011 wink

Det sikkerhedsmæssige kan jeg jo ikke sige noget sagligt om.

Men jeg oplevede ikke nogen problemer som sådan, udover at den første “Fulde scan” kom med fire “falske positiver”.

Det er ikke nemt, og heller ikke strengt nødvendigt, at finde brugbare erstatninger for K.I.S grin

Tak for indlæg indtil nu.

hepta

Vi kommer nok ikke meget længere her.

Lukketid smile

Redaktør

*Done smile

Signatur