sort bjælke
Antal indlæg: 3

Min spyware doctor har netop fjernet 2 udgaver af en cookie (? troede ikke en cookie kunne have en høj risiko) fra spyware.Known_Bad_Sites, filnavnene er opgivet som images.ads.whaleads.com og apmebf.com/apmebf.com.  Der blev angivet, at de havde HØJ RISIKO - men at de var blevet fjernet uden problemer.
Jeg undrer mig dog over, at bjælken over fanerne i Internet Explorer er blevet sort. Kan det være tegn på ovennævnte spyware ??  Kunne se forskellige steder på nettet, at det kunne være svært at komme af med spyware.Known etc..
Tør ikke gå på netbank, før min browser ligner sig selv!!
Den forsigtige cool hmm

Redaktør
Antal indlæg: 21376

Hej og velkommen til

Jeg kan ikke lige sige dig hvilken slags cookies det drejer sig om. Det har jeg ikke nok oplysninger til, men der er faktisk kommet en slags cookies på markedet som kaldes Flash Cookies. Flash cookies er en anden måde at spore dine bevægelser til/fra/på bestemte hjemmesider og leverer flere informationer om dig og dine surfvaner end normale tredjeparts-cookies. En meget stor ulempe ved flash cookies er at du ikke kan finde dem i din browser. Det kunne være to af denne type. Der er lidt højere risiko ved den slags end normale tredjepartscookies, men at kalde dem Høj risiko ville jeg nu ikke gøre. 

Lad en supporter gennemse din computer ved hjælp af nogle logs. Måske kan der ses noget ud af dem.

[ Rettet: 29.08.2010, 17:24 af Perhaps Emeritus ]
Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Redaktør
Antal indlæg: 3611

Et kvalificeret gæt:
Du kører med XP, og har indstillet skrivebordet til “Windows klassisk”.

Højreklik et ledigt sted på skrivebordet.
Vælg Egenskaber.
Lav indstillingen om til “Windows XP”.

Den sorte bjælke i IE er nu væk, og du kan prøve at gå tilbage til “Windows klassisk”.
Desværre er det nok en stakket frist, for før eller siden sortner det igen for IE…

Tak - det var kvalificeret, jeg har altid kørt XP Pro med skærmen sat til Windows klassisk. Nu har jeg ændret til Windows XP og browseren ser normal ud. Det var ikke bare en pænt designet sort bjælke, det var en ensfarvet sort flade uden tekst, hvor kun lige ikonerne kunne ses. Det var det, der gjorde mig urolig. De oplysninger jeg fandt på nettet om “virus-cookie’n” var, at den loggede tastetryk og videregav oplysninger fra fx netbanksadganskoder.

Hvad er jeres erfaringer herinde på dette fantastiske sted, er Spyware Doctor et godt antispywareprogram? Selvom det ikke er gratis…  (kunne selvfølgelig lige checke jeres shop, men det må vente) Det var det eneste, der kunne fjerne et ledt virus, jeg havde for et par år siden.
smile

Tak til Perhaps Emeritus - hvilke logs skulle det være? Hvis en supporter ser dette og synes, at der er grund til at ofre tid på det, så hører jeg gerne.

Administrator
Antal indlæg: 54698

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til “Kør et fuldstændigt systemscan” - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på “Vis resultater” knappen efter scanningen - og herefter tryk på “Fjern det valgte” - nu åbnes log’en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

Kopier indholdet herind og fortæl hvordan computeren kører nu ?

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur