Windows update har efterfølgende bedt mig om at opdatere til IE 8 og det har jeg gjort og nu virker det som det skal.
Altså ingen fejlmeldinger vedr. activeX mere. Kan du forklare hvorfor det virker nu?
Efter jeg kørte ovennævte online scanner bad windows update mig om at opdatere til IE 8.
Nu har jeg igen IE 8 og jeg få ikke flere fejlmeldinger vedr. activeX.
Jeg kørte den fra Panda og fik denne log ud af det:
;***********************************************************************************************************************************************************************************
ANALYSIS: 2010-08-29 10:53:24
PROTECTIONS: 1
MALWARE: 16
SUSPECTS: 1
;***********************************************************************************************************************************************************************************
PROTECTIONS
Description Version Active Updated
;===================================================================================================================================================================================
avast! antivirus 4.8.1368 [VPS 100828-1] 4.8.1368 Yes Yes
;===================================================================================================================================================================================
MALWARE
Id Description Type Active Severity Disinfectable Disinfected Location
00139061 Cookie/Doubleclick TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@doubleclick[1].txt
00139064 Cookie/Atlas DMT TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@atdmt[1].txt
00139064 Cookie/Atlas DMT TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@atdmt[4].txt
00139064 Cookie/Atlas DMT TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@atdmt[3].txt
00139064 Cookie/Atlas DMT TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@atdmt[5].txt
00145738 Cookie/Mediaplex TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@mediaplex[1].txt
00168056 Cookie/YieldManager TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@ad.yieldmanager[2].txt
00168061 Cookie/Apmebf TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@apmebf[1].txt
00168090 Cookie/Serving-sys TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@serving-sys[1].txt
00168093 Cookie/Serving-sys TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@bs.serving-sys[3].txt
00168093 Cookie/Serving-sys TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@bs.serving-sys[2].txt
00169190 Cookie/Advertising TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@advertising[1].txt
00173520 Cookie/Bluestreak TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@bluestreak[3].txt
00207936 Cookie/Adviva TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@adviva[1].txt
00207936 Cookie/Adviva TrackingCookie No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@adviva[2].txt
01262593 Application/NirCmd.A HackTools No 0 No No c:\documents and settings\carsten\desktop\antispy\spywarefri\combofix.exe[c:\documents and settings\carsten\desktop\antispy\spywarefri\combofix.exe][nircmd.exe]
02305680 Generic Trojan Virus/Trojan No 0 Yes No c:\documents and settings\carsten\desktop\antispy\spywarefri\combofix.exe
03009106 W32/Xor-encoded.A Virus No 0 Yes No c:\program files\a-squared anti-malware\quarantine\fc0cb430675f1eb80dfcece7b0f3cb45.a2q[program files/bittorrent/uninstall.exe]
03899005 Generic Malware Virus/Trojan No 0 No No c:\documents and settings\carsten\desktop\antispy\spywarefri\combofix.exe[c:\documents and settings\carsten\desktop\antispy\spywarefri\combofix.exe][ntp.exe]
03899006 Generic Malware Virus/Trojan No 0 Yes No c:\windows\ubisoft\setupubi.exe
06269886 Generic Trojan Virus/Trojan No 0 Yes No e:\spil\css\bin\vguimatsurface.dll
SUSPECTS
Sent Location
No c:\documents and settings\carsten\desktop\antispy\combofix\combofix.exe
VULNERABILITIES
Id Severity Description
Æv…. der var jeg lige hurtig nok. Det viser sig at jeg havde nået at downloade activeX filerne fra både ESET og Panda inden jeg opdaterede til IE 8. Det vil sige at disse to virker uden jeg får fejlmeldinger, men de andre giver stadig fejlmeldinger. Æv!
Gå til Funktioner> Internetindstillinger> fanen Sikkerhed>
Klik på “Internet” valg i vinduet, og klik derefter på Brugerdefineret niveau. I
Vinduet nederst i dialogboksen, skal du ændre indstillingen til Mellem
hvis den ikke allerede indstillet til det, og klik OK