Langsomt internet og fejl på flere internet sider hvor der skal komme et popup vindue
Antal indlæg: 72

Windows update har efterfølgende bedt mig om at opdatere til IE 8 og det har jeg gjort og nu virker det som det skal.
Altså ingen fejlmeldinger vedr. activeX mere. Kan du forklare hvorfor det virker nu?

Efter jeg kørte ovennævte online scanner bad windows update mig om at opdatere til IE 8.
Nu har jeg igen IE 8 og jeg få ikke flere fejlmeldinger vedr. activeX.

Jeg kørte den fra Panda og fik denne log ud af det:

;***********************************************************************************************************************************************************************************
ANALYSIS: 2010-08-29 10:53:24
PROTECTIONS: 1
MALWARE: 16
SUSPECTS: 1
;***********************************************************************************************************************************************************************************
PROTECTIONS
Description                       Version               Active   Updated
;===================================================================================================================================================================================
avast! antivirus 4.8.1368 [VPS 100828-1]    4.8.1368               Yes     Yes
;===================================================================================================================================================================================
MALWARE
Id     Description                 Type           Active   Severity Disinfectable Disinfected Location
00139061 Cookie/Doubleclick           TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@doubleclick[1].txt
00139064 Cookie/Atlas DMT             TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@atdmt[1].txt
00139064 Cookie/Atlas DMT             TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@atdmt[4].txt
00139064 Cookie/Atlas DMT             TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@atdmt[3].txt
00139064 Cookie/Atlas DMT             TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@atdmt[5].txt
00145738 Cookie/Mediaplex             TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@mediaplex[1].txt
00168056 Cookie/YieldManager           TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@ad.yieldmanager[2].txt
00168061 Cookie/Apmebf               TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@apmebf[1].txt
00168090 Cookie/Serving-sys           TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@serving-sys[1].txt
00168093 Cookie/Serving-sys           TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@bs.serving-sys[3].txt
00168093 Cookie/Serving-sys           TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@bs.serving-sys[2].txt
00169190 Cookie/Advertising           TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@advertising[1].txt
00173520 Cookie/Bluestreak             TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@bluestreak[3].txt
00207936 Cookie/Adviva               TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@adviva[1].txt
00207936 Cookie/Adviva               TrackingCookie     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\cookies\carsten@adviva[2].txt
01262593 Application/NirCmd.A           HackTools       No     0       No         No       c:\documents and settings\carsten\desktop\antispy\spywarefri\combofix.exe[c:\documents and settings\carsten\desktop\antispy\spywarefri\combofix.exe][nircmd.exe]
02305680 Generic Trojan               Virus/Trojan     No     0       Yes         No       c:\documents and settings\carsten\desktop\antispy\spywarefri\combofix.exe
03009106 W32/Xor-encoded.A             Virus           No     0       Yes         No       c:\program files\a-squared anti-malware\quarantine\fc0cb430675f1eb80dfcece7b0f3cb45.a2q[program files/bittorrent/uninstall.exe]
03899005 Generic Malware             Virus/Trojan     No     0       No         No       c:\documents and settings\carsten\desktop\antispy\spywarefri\combofix.exe[c:\documents and settings\carsten\desktop\antispy\spywarefri\combofix.exe][ntp.exe]
03899006 Generic Malware             Virus/Trojan     No     0       Yes         No       c:\windows\ubisoft\setupubi.exe
06269886 Generic Trojan               Virus/Trojan     No     0       Yes         No       e:\spil\css\bin\vguimatsurface.dll
SUSPECTS
Sent     Location
No     c:\documents and settings\carsten\desktop\antispy\combofix\combofix.exe
VULNERABILITIES
Id     Severity     Description

Æv…. der var jeg lige hurtig nok. Det viser sig at jeg havde nået at downloade activeX filerne fra både ESET og Panda inden jeg opdaterede til IE 8. Det vil sige at disse to virker uden jeg får fejlmeldinger, men de andre giver stadig fejlmeldinger. Æv!

Administrator
Antal indlæg: 54698

Jeg kan ikke få Panda i gang, den står bare fast på 0 %.
Jeg ser om der er en løsning et sted.

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur

okay…. jeg ser frem til at høre hvad du finder ud af ;o)

Administrator
Antal indlæg: 29174

men de andre giver stadig fejlmeldinger

Hvilke fejlmeldinger - helt nøjagtigt ?

Hej Jeg vedhæfter lige et billede som viser fejlen. Den kommer sammen med det popup vindue som beder om at installere activeX

Vedhæftede billeder
Fejlmeddelelse.jpg
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse
Administrator

Gå til Funktioner> Internetindstillinger> fanen Sikkerhed>
Klik på “Internet” valg i vinduet, og klik derefter på Brugerdefineret niveau. I
Vinduet nederst i dialogboksen, skal du ændre indstillingen til Mellem
hvis den ikke allerede indstillet til det, og klik OK

Genstart IE, og se om det har hjulpet ?

Nu får jeg i stedet denne fejlmeddelelse:

Vedhæftede billeder
Fejlmeddelelse2.jpg
Administrator

Hvilken side får du den meddelelse fra ?

Hej det kan du se af billedet jeg vedhæftede i #24.

Linket har jeg fået fra jeres hjemmeside: Windows Security—- trojanscanner

Administrator

Narh, den tror jeg ikke helt på, for vi har ikke noget windows security noget. Men kommer den mere ? Hvis ja, så kopier linket herind.

Er det her billede ikke fra jeres hjemmeside?

Link: http://www.windowsecurity.com/trojanscan/

Vedhæftede billeder
spywarefri.jpg
Administrator

Jo, det er sørme også, beklager.

Hvis du ikke kan køre den, så klik på - How to check/set your IE settings - lige over - Scan My computer.

Så kan du tjekke om IE indstillingerne er rigtige.

Mit security vindue se lidt anderledes ud end det på hjemmesiden.
jeg vedhæfter et billed af mine settings:

Vedhæftede billeder
Security.jpg