BullGuard = “sløv” PC?
Antal indlæg: 194

Hej.

Jeg har købt BullGuard 9.0, og syntes efter installation at min PC er blevet noget sløv. Er det normalt?

JH

Redaktør
Antal indlæg: 21376

Nej, det er ikke normalt. Hvis du har XP så skal du køre version 8.7

32 bit: http://downloads.bullguard.com/BullGuard_87.exe

64 bit http://downloads.bullguard.com/BullGuard_87_x64.exe

Hvis du ikke kører XP så er årsagen den at der ligger rester af andet sikkerhed på computeren som blokerer.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Hej.

Jeg kører Vista 32 bit.

hepta
Antal indlæg: 10353

Har du afinstalleret samtlige sikkerhedsprogrammer du havde på pcen, før du installerede Bullguard ?
Og har du husket at -de.aktivere dem inden du afinstallerede dem ?

Har du haft Norton/Symantec på ?

Hej.

Har haft Norton og Kaspersky tidligere, men de skulle være afinstalleret/fjernet.
Er der settings i BullGuard der kan ændres med fordel, i forhold til det problem jeg oplever?

JH

hepta

Hvis ikke du har kørt det så hent og kør Norton removal tool:

http://www.symantec.com/da/dk/norton/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&docurl=20081107040031DK&ln=da_DK

http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Og Kasperskys:

http://support.kaspersky.com/downloads/utils/kavremover.zip

Kør dem og genstart.

Og prøv så med Appremover, og se om der er rester tilbage:

http://www.appremover.com/

Redaktør

Har haft Norton og Kaspersky tidligere, men de skulle være afinstalleret/fjernet.

Følg heptas vejledninger for der ligger masser af rester som giver dig problemet.  smile
NB! Med Vista kan du godt køre version 9.0

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Tolder
Antal indlæg: 60

Bullguard kan nu godt betyde “sløv PC”. Jeg og en kollega købte for nylig ny PC hvor Bullguard var præinstalleret, altså ikke noget tidligere sikkerhedssoftware installeret. Begge oplevede en mærkbar “tøven” ved internetbrug, ikke meget, men nok til at irritere. Kollegaen afinstallerede Bullguard og installerede istedet F-secure Internet Security (tilbudt via jobbet) og “sløvheden” på internettet forsvandt. Samme oplevelse havde jeg da jeg afinstallerede Bullguard 9.0 og installerede anden sikkerhedssoftware.

Det skal bemærkes, at begge PC-er har rigeligt med kræfter..

Tolder

En typisk forklaring er tit at det “konflikter” lidt med anden software, men i vores tilfælde burde der i hvertfald ikke være problmer med det, idet der ikke var installeret en masse crapware, men kun Windows 7 og office pakken samt live-produkterne fra Microsoft..

hepta

Bullguard kan nu godt betyde “sløv PC”.

Det tror jeg gælder for stort set alle sikkerhedsprodukter.

Men ofte er det jo “gammel sikkerhedssoftware” der skaber problemet, og jeg tror problemet er tiltagende efterhånden som de store sikkerhedspakker bliver mere omfattende, og mere “hysteriske” overfor rester.

Men jeg er da sikker på at du har ret ,hvorfor man som altid skal prøve før køb , også når det er præinstalleret   smile

hepta

En typisk forklaring er tit at det “konflikter” lidt med anden software, men i vores tilfælde burde der i hvertfald ikke være problmer med det, idet der ikke var installeret en masse crapware, men kun Windows 7 og office pakken samt live-produkterne fra Microsoft..

Der er vi så ikke enige.

Vi forventer vel alle at et anerkendt sikkerhedsprogram er fuldt kompatibelt med ægte Microsoft programmer men det er de desværre ikke altid wink

F.eks Kaspersky Internet Security har alle dage haft problemer med Outlook, og måske nærmer man sig nu efter seks udgaver en løsning.

Tolder

Der stod “burde” i mit indlæg smile

hepta

Der stod “burde” i mit indlæg

Det var da det der gjorde smile
MvH

Mr. Magoo

Vedhæftede billeder
mr magoo.jpg
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse
Redaktør

Blot det at man ikke lukker samtlige programmer ned ved uret før en installation af andet software kan gøre det fremover, men 95% af Danmarks computerbrugere gør det ikke, desværre, desværre, desværre (og så skulle der være en hylende smiley, men den findes ikke.)

Desuden er sikkerhedsprogrammerne forskellige. Nogle er ekstremt aktive hele tiden over for alt der enten kører på computeren eller som skal installeres (og det kan give en lidt langsommere computer, som ikke bør være et problem). Andre har mere en atitude med at “nå vi lader bare alt køre problemløst”. De sidste elsker brugerne mest, men er ikke altid de mest efektive. Ingen regler uden undtagelser.

Der skal ikke herske nogen tvivl om at hvis der virkelig er tale om en langsom computer så er det en konflikt, hvor skylden hovedsagelig kan tillægges brugeren. Jeg er aldrig populær når jeg siger den slags, men hvorfor får jeg aldrig en langsom computer? Jeg kører stadig med 5 gamle maskiner med styresystemet XP, og jeg har da aldrig haft en langsom computer. Jeg nåede ikke Vista og jeg når nok heller ikke Windows 7, før der er kommet et nyt styresystem, for man skifter vel ikke styresystem på velkørende maskiner smile

Signatur

Pablo
Antal indlæg: 1997
Perhaps Emeritus - 21.08.2010 14:03:13

hvorfor får jeg aldrig en langsom computer?

Fordi du kun installerer meget få programmer. Mange (de fleste, tror jeg faktisk) henter fortløbende både revl og krat ned - uden rigtig at tjekke, hvad det i grunden er for noget.

Perhaps Emeritus - 21.08.2010 14:03:13

man skifter vel ikke styresystem på velkørende maskiner smile

Det må jeg så indrømme, at jeg gør. Det er jo spændende at få et nyt styresystem - medmindre det kører dårligere end det foregående, selvfølgelig. Men det har jeg nu aldrig været ude for.

Du ville ret sikkert kunne få stor glæde af Windows 7. wink

Signatur

I bestyrelsen for min tilværelse er jeg nu kommet ind som suppleant. - Jens Smærup Sørensen

Antal indlæg: 508

Perhaps - Jeg kan ikke være mere enig med dig. Windows 7 har langt fra imponeret mig (er medfødt på konens notebook).

Mine erfaringer med BullGuard har været gode og dårlige. Skal dog nævne at den er at finde på “husets” pc’er (XP PRO + Vista ? Windows 7).
Jeg har oplevet et par gange, at “pc’en” pludselig begynder at køre langsomt - især ved brug af browser. Jeg har de 2 gange jeg har oplevet det, fået anbefalet at reinstallere BullGuard af deres Support. Og det har hjulpet begge gange.

Jeg har fornyligt haft meget store problemer med browserhastigheden på konens notebook - til tider frøs browseren fast, med genstart til følge. Det viste sig, at være Skype der lavede ballade shut eye

Og så vil jeg da lige nævne, at jeg har gang på gang måtte erfare, at et enkelt program der ikke er opdateret kan lave en hel del generende ballade tongue rolleye

Signatur

XXX Dækker når det gælder!