Windows Internet Explorer svarer ikke ???
Antal indlæg: 42

Windows Internet Explorer svarer ikke ???

Problemet er at Explorer tit fryser altså ikke svarer,og jeg er nødtil at genstarte
Explorer :-(

Har Norton og SuperAntispywarefri på pcen, som ikke finder noget ? plus jeg
har kørt flere online scanner uden det hjalp ?????

Please help !

Aner ikke om det er et gammel program der får explorer til ikke at svare? eller
om der er en trojan eller spyware - virus som norton og alle de online scanner ikke
kan finde ?

Håber virkelig i kan få pcen til at surfe godt på nettet igen grin

Redaktør
Antal indlæg: 21427

Har du en samlet sikkerhedspakke fra Norton (Symantec)? Hvis du har det så er der ingen grund til anden sikkerhed som kan konflikte ved at din IE ikke svarer. Siger ikke det er det i dit tilfælde, men at en browser ikke svarer skyldes sjældent spyware/virus.

Antal indlæg: 42

Ja jeg har norton 360 premier edition , og jeg har prøvet at slette superantispyware
men det gav desvære ingen forskel ?

Så om der er noget der konflikter med Explorer ? eller hvad det er kan jeg ikke
finde ud af ???

Administrator
Avatar
Antal indlæg: 36277

Hent og installer Ccleaner: Her
Klik på Download Latest Version

Fjern flueben ved -  Installer Yahoo toolbar

Når du åbner programmet for første gang, vil der være flueben i alle felter.
Hvis du ønsker at bevare cookies, kan du fjerne dette flueben.

Klik på Kør Cleaner, for at få renset din computer.

Du vil nu få en advarsel, om at disse filer slettes fuldstændigt fra dit system, og om du ønsker at fortsætte. Klik på Ok for at svare ja til det. Sæt flueben ved ->  Vis mig ikke denne besked igen.


Genstart.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Hent Malwarebytes Anti-Malware:
Herfra

Installer programmet - NB, du skal sørge for at der er et flueben placeret ved siden af Update Malwarebytes ‘Anti-Malware og Launch Malwarebytes’ Anti-Malware, og klik derefter på Udfør. .
Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til “Kør et fuldstændigt systemscan” - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på “Vis resultater” knappen efter scanningen - og herefter tryk på “Fjern det valgte” - nu åbnes log’en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

NB Hvis Malwarebytes Anti-Malware vil genstarte computeren for at fuldføre rensningen så lad den genstarte.


Hent nyeste version af HijackThis ned til skrivebordet:
Her
2. Dobbeltklik på installationsfilen, og følg installationsvejledningen.
3. Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon på skrivebordet.
4. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.
5. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, gem den.
5. Sådan kopieres loggen ind i et spørgsmål:
Mens loggen er åben, markeres al teksten med tastekombinationen CTRL + A.
For at kopiere den markerede tekst bruges tastekombinationen CTRL + C, som ”fastgør” det i udklipsholderen i Windows. Gå så ind i dit spørgsmål og klik på kommentér knappen. Her indsættes det kopierede i det hvide felt med tastekombinationen CTRL + V.

Send så hijackthis loggen herind, sammen med malwarebyte loggen.

Antal indlæg: 42

Hej har hentet ccleaner og kørt,samt genstartet !

Har hentet Malwarebytes og der var flueben i de to du skrev,men der står den er version
1.36 (4/6/09) ??? har den vel ikke hentet update ? har prøvet efterfølgende at opdatere den hvor der kommer meddelsen at der skal være adgang til nettet og firewall ikke forhindre..?

Men min firewall har jeg accepteret den ???

Antal indlæg: 42

Her kommer så begge log filer wink

Den fandt ingen spyware men håber du kan se om der er andet, der skal fjernes fra
hijackthis logen ? så explorer holder op med at svare…

Malwarebytes’ Anti-Malware 1.46
http://www.malwarebytes.org

Database version: 4432

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.18943

15-08-2010 20:00:48
mbam-log-2010-08-15 (20-00-48).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|F:\|G:\|H:\|I:\|J:\|K:\|L:\|M:\|)
Objekter skannet: 335758
Tid gået: 2 time(e), 12 minut(ter), 18 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

 


Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:40:50, on 15-08-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18943)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Common Files\Roxio Shared\9.0\SharedCOM\RoxWatchTray9.exe
C:\Program Files\Softex\OmniPass\scureapp.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD9\PDVD9Serv.exe
C:\Program Files\CyberLink\Shared files\brs.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Common Files\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Program Files\Norton 360 Premier Edition\Engine\3.8.0.41\ccSvcHst.exe
C:\Program Files\Common Files\Roxio Shared\9.0\SharedCOM\CPSHelpRunner.exe
C:\Program Files\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10i_ActiveX.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: Symantec NCO BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files\Norton 360 Premier Edition\Engine\3.8.0.41\coIEPlg.dll
O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files\Norton 360 Premier Edition\Engine\3.8.0.41\IPSBHO.DLL
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: DAEMON Tools Toolbar - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar.dll
O3 - Toolbar: Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files\Norton 360 Premier Edition\Engine\3.8.0.41\coIEPlg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RoxWatchTray] “C:\Program Files\Common Files\Roxio Shared\9.0\SharedCOM\RoxWatchTray9.exe”
O4 - HKLM\..\Run: [OmniPass] C:\Program Files\Softex\OmniPass\scureapp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] “C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe”
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] “C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLIStart.exe”
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl9] “C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD9\PDVD9Serv.exe”
O4 - HKLM\..\Run: [PDVD9LanguageShortcut] “C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD9\Language\Language.exe”
O4 - HKLM\..\Run: [BDRegion] C:\Program Files\Cyberlink\Shared Files\brs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes’ Anti-Malware] C:\Program Files\Malwarebytes’ Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] “C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe” /nosplash /minimized
O4 - HKUS\S-1-5-21-1550096182-1920799080-1944605334-1002\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe (User ‘?’)
O4 - HKUS\S-1-5-21-1550096182-1920799080-1944605334-1002\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe (User ‘?’)
O4 - HKUS\S-1-5-21-1550096182-1920799080-1944605334-1002\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe (User ‘?’)
O4 - HKUS\S-1-5-21-1550096182-1920799080-1944605334-1002\..\Run: [Skype] “C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe” /nosplash /minimized (User ‘?’)
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: S&end; til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - (no file)
O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - (no file)
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O16 - DPF: {3860DD98-0549-4D50-AA72-5D17D200EE10} (Windows Live OneCare safety scanner control) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/en-US/wlscctrl2.cab
O16 - DPF: {556DDE35-E955-11D0-A707-000000521957} - http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
O16 - DPF: {7530BFB8-7293-4D34-9923-61A11451AFC5} - http://download.eset.com/special/eos/OnlineScanner.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/mcfscan/3,0,0,6065/mcfscan.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Protocol: symres - {AA1061FE-6C41-421F-9344-69640C9732AB} - C:\Program Files\Norton 360 Premier Edition\Engine\3.8.0.41\coIEPlg.dll
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Logitech\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: Norton 360 (N360) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton 360 Premier Edition\Engine\3.8.0.41\ccSvcHst.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: Softex OmniPass Service (omniserv) - Softex Inc. - C:\Program Files\Softex\OmniPass\OmniServ.exe
O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\Windows\system32\PSIService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe (file missing)
O23 - Service: RoxMediaDB9 - Sonic Solutions - C:\Program Files\Common Files\Roxio Shared\9.0\SharedCOM\RoxMediaDB9.exe
O23 - Service: Roxio Hard Drive Watcher 9 (RoxWatch9) - Sonic Solutions - C:\Program Files\Common Files\Roxio Shared\9.0\SharedCOM\RoxWatch9.exe
O23 - Service: SrvCDEject - Unknown owner - C:\Program Files\Packard Bell\SrvCDEject.exe
O23 - Service: STI Simulator - Unknown owner - C:\Windows\System32\PAStiSvc.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: TeamViewer 4 (TeamViewer4) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version4\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: SAMSUNG WiselinkPro Service (WiselinkPro) - Unknown owner - C:\Program Files\SAMSUNG\SAMSUNG PC Share Manager\WiselinkPro.exe


End of file - 9627 bytes

Administrator
Avatar
Antal indlæg: 55707

Prøv at lukke Skype, se om det gør en forskel.

Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find nedenstående Tjenester stop dem hvis de kører, højreklik på dem, klik på Egenskaber og vælg Starttype Manuel.
Det skal du gøre enkeltvis.

##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service)
Logitech Bluetooth Service
(Hvis du ikke bruger Bluetooth)
NBService
NMIndexingService

Genstart.

Signatur

qui potest, obligatur

Nierne bomaye - You’ll never walk alone

Kaffen er drukket
Kassen er lukket
Støtten gør mere nytte
Hos de små og forknytte
Børns vilkår
Hospitalsklovne

Antal indlæg: 42

Hej igen,

Nu har jeg så gjort det hele, men det sker stadig ???

Håber i kan hjælpe mig til at får det her løst grin

Administrator
Avatar
Antal indlæg: 55707

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig “Kør som administrator”
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart, se om det ændrer noget.

Signatur

qui potest, obligatur

Nierne bomaye - You’ll never walk alone

Kaffen er drukket
Kassen er lukket
Støtten gør mere nytte
Hos de små og forknytte
Børns vilkår
Hospitalsklovne

Antal indlæg: 42

Hej

Har også prøvet hjalp ikke ? den spurgte ikke efter cd..

Administrator
Avatar
Antal indlæg: 55707

Prøv en Repair af vista:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/5c59f8c1-b0d1-4f1a-af55-74f3922f3f351030.mspx

Signatur

qui potest, obligatur

Nierne bomaye - You’ll never walk alone

Kaffen er drukket
Kassen er lukket
Støtten gør mere nytte
Hos de små og forknytte
Børns vilkår
Hospitalsklovne

Antal indlæg: 42

Har prøvet at lave en systemgendannelse med når den genstarter kommer den op med
den blev forhindret i at fortage en systemgendannelse ? har prøvet at deaktivere
norton virus og firewal men hjælper ikke ? ved ikke om det stadig er norton der
forhindre mig i at fortage en systemgendannelse ???

Redaktør
Antal indlæg: 21427

Det var ikke det Fromsej foreslog. Jeg gentager lige hans link.

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/5c59f8c1-b0d1-4f1a-af55-74f3922f3f351030.mspx