I forhold til advare mod den hjemmeside, hepta, så er der desværre et utal af downloadsider på engelsk, spansk, tysk mv., som relamerer for produktet - uden at omtale programmet minusser. Og Normam selv: Ja, de gør som sagt ikke ret meget for at reklamere for produktet, men advarer dog om den manglende support til nye deres grtaisudgave, hvis man downloader det fra Norman egen hjemmeside.
Det gamle program, som ikke indeholder nyskabelserne, er imidlertid ikke helt udgået af Normans købeprodukter. Det man man stadig købe lidt billigere end den nye, stærkt forbedrede Norman Security Pro-udgave. Så helt forældet kan det vel ikke siges at være endnu. Den gamle, lidt billigere købeversion ydes der support på.
Jeg synes, at lusket består i, at Norman ikke selv reklamerer for sin freware version, men overlader det til en lang række af mere eller mindre hæderligere downloadsider at reklamere for det. Sider, som ikke oplyser meget om, at der er tale om ældre version af programmet, der dog stadig sælges i Normans butok, eller nævner begrænsningerne i gratis versionen.
Avast (og AVG for den sags skyld) erkender jo åbent, at man har en betalingsversion og en gratisversion med visse mangler. Det går Norman meget stille med! Hvor mange mon downloader Norman Security Suite DnBNOR i den tro, at det er helt det samme som Norman Security Suite?
Hvorvidt Norman Security Suite DnBNOR ikke har antispam som Norman Security Suite ved jeg ikke, men tror på Perhaps udsagn.
Man kan jo egentlig bare læse ordentlig hvad der står på siden for rent faktisk står der jo:
However, this Norman Security suite 8 doesn’t offers full range of features, which it remove certain security features such as the Intrusion Guard, Privacy Tools and AntiSpam module.
Pudsigt at ingen har set det, så havde man jo kunne sige sig selv at det ikke var deres fulde købeprogram. Arg.. det har jeg også overset.
Med hensyn til Kaspersky ” tilbuddet” så bliver man henvist til K.I.S / K.A.V 2009 hvis man benytter det anviste download link. Og det er ikke den udgave der omtales, og jeg tror ikke på at de har gyldige licenser til det .
“Lusk, bondefangeri, eller bare uorden i tingene?”
Lidt et temperamentsspørgsmål! Som dig, hepta havde jeg også overset denne bemærkning noget længere nede: “However, this Norman Security suite 8 doesn’t offers full range of features, which it remove certain security features such as the Intrusion Guard, Privacy Tools and AntiSpam module.”
Det indtryk, der gives, er dog stadig, at man får den fulde Norman Security Suite:
“So, any interested user without security software protection can grab Norman Security Suite 8 DnBNOR edition is definitely a nice security suite with a genuine license key valid for four years without paying a single penny from your pocket plus give your computer a premium security protection.”
Jeg må indrømme, at det jeg syntes, det fremgik ret klart af det link, jeg sendte, at der var mangler. Men den store forskel kunne jeg ikke se. Da jeg tidligere havde prøvet den nye trialversion var et meget fint spamfilter dog det eneste, jeg rigtig lagde mærke til manglede af betydning.
Hvis ingen kan udtale sig om hvor godt/skidt programmet er, kan vi også lukke for min skyld. Jeg har dog en ide om at det er et rigtig godt antivirusprogram, da det som jeg nævnte fandt vira, som hverken NOD32, MSE, eller Avast kunne finde.
Også god weekend fra mig og tak for hjælpen med at opklare spørgsmålet.
Tjah, hvor klart det fremgår? Vi er i alle tilfælde to, der har overset det. Hvor meget værd programmet så er med de nævnte mangler. Det er endnu ikke afklaret. Og da jeg havde Norman fik jeg brug for suupporten. Havde det ikke været gratis, var det nok løbet op i et anseeligt beløb den gang.
Så jeg stiller mig ret så tvivlende overfor at anbefale Norman Security Suite 8 DnBNOR edition - gratis eller ej…
@anders and: Jeg håber du er i stand til at skeldne vira fra harmløst adware. Det er her de fleste laver fejl når man stolt meddeler at det ene program fandt noget som det andet ikke fandt. Harmløst spyware vil altid være vidt forskelligt fra program til program. Altid! Nogle gider slet ikke rode med adware. Men ægte vira finder de fleste gode programmer samtlige af og du må undskylde mig, men jeg tror ikke på at Norman fandt ægte vira som NOD32, MSE, eller Avast ikke kunne finde. Enten har det været harmløst adware eller også én af Normans utallige falske positiver.
Når jeg tror på der er det fordi jeg ved, at de alle lå i en bestemt mappe, vedkommende gemte til cracks og downloads af diverse programmer. F.eks Nod32, Prøversioner af AVG Pro, Kaspersky og andet betalingssoftware.
Men det er selvfølgelig nemmest altid, at kalde det harmløst adware, spyware eller falske positiver. Det er jo heller ikke rart at finde ud af, at man har betalt for et program, hvis man finder freewareprogrammer, der gør det ligeså godt. Så din reaktion er jo meget forståelig.
Så du skal jo nok have ret. Endnu en gang god weekend til alle der har deltaget i denne tråd.
Hvis der lå programmer i den mappe, f.eks. NOD32, AVG PRo og Kaspersky som du skriver, så er det klart falske positiver. Norman skal ikke gå ind i definitionsfilerne på andre sikkerhedsprogrammer der ligger og ikke er installeret. Det er en klar fejl.
Ingen behøver at lytte til hvad jeg siger. Det er udelukkende mine bedste overbevisninger som kommer herfra mig og som skal være DIG til hjælp. Det er for dig jeg gør det, og for at sikre mig at andre får de rette infos så Spywarefri ikke udsender forkerte signaler
Jeg håber du bliver glad for programmet og lukker her.