Norman secure suite 8,0   (på engelsk eller norsk ) i 4 år
Antal indlæg: 345

http://www.techmixer.com/free-norman-security-suite-8-download/

Er der noget forkert i at bruge denne version af Norman Secure Suite. Den er gyldig og gratis i 4 år. Ingen problemer med opdatering ?
Jeg kan ikke rigtig se forskellen på den danske version og denne. (bortset fra sproget) ?

Måske betalingsversionen er nyere ?

Signatur

Freware er ikke kun et spørgsmål om penge men også om frihed.

mo-od
Antal indlæg: 3282

Læs lige advarslen fra Norman først om produktet - denne software inkluderer ikke gratis teknisk støtte fra Norman!!!
NOK 26 per minute/26 norske kr. i minuttet!
http://www.norman.com/downloads/special/dnbnor/

Hvor Norman i dag er placeret rent sikkerhedsmæssigt ved jeg ikke lige, men vil stadig tro, at den hører til blandt de bedre! Jeg vil også tro, at den er lige så ny som betalingsversionen!

hepta
Antal indlæg: 10353

Er det bare mig der finder det lidt mistænkeligt ?

Siden der linkes til linker også til Kaspersky security suite, som slet ikke findes mig bekendt ?

Det ser da lidt underligt ud ?

hepta

Jeg har nu undersøgt sagen, og den nævnte side er ikke specielt troværdig i mine øjne.
Det er faktisk ikke et falsk Kaspersky produkt men det er så gammelt, at det for længst er udrangeret, og overhovedet ikke opdateres på nogen måde.

Hvad tilfældet er med Norman skal jeg ikke kunne sige men det virker lidt mystisk på mig   blank stare

mo-od

Norman-tilbuddet skulle være godt nok. Skønt de ikke ligefrem reklamerer højlydt med dette tilbud, fandt jeg dog via Google let frem til Norman-siden, hvor tilbuddet kan hentes: http://www.norman.com/downloads/special/dnbnor/
(Se mo-od 12.08.2010 14:11:07)

- At der er tale om fire år gratis mv. fremgår slet ikke, men der er mange downloadsider, der reklamerer med, at man kan downloade denne gratisversion af Norman security suite 8,0 for gratis brug i 4 år - hvis man altså ikke lige får brug for teknisk assistance i løbet af fire års perioden, hvad downloadsiderne ikke omtaler. Selv om fornøjelsen med den gratis Norman hurtig kan blive ret så dyr!

hepta

Jeg må indrømme at Norman holder mere vand end Kaspersky smile

Det er muligt at downloade, og installere suiten med Firewall, og Antivirus og Antispyware, og opdatere, m.m.

Og licensen er da også på fire år surprised

Det var nu helt hyggeligt at se det gode gamle Norman set up igen.  grin

Men det tekniske i det, og hvor Norman er henne nu i “beskyttelsesskalaen” aner jeg ikke noget om ligesom Mo-od.

Jeg vil derfor ikke anbefale nogen at gøre brug af “tilbuddet”.

Vedhæftede billeder
Norman licens.bmp
Antal indlæg: 345

Desværre er overskriften helt forkert-(

http://i37.tinypic.com/35l9gde.png

Under update kan man bare vælge dansk og genstarte og alt er på dansk

Jeg skal heller ikke gøre mig klog på hvor godt det er. Kun tilføje at skærmscanneren der kører når man går fra sin PC, fandt 6 vira, den slettede og lagde i garantikisten. Det var noget der var hentet var ret så beskidte sider, siger ejeren, så jeg tror ikke, det var falske positiver.

Vira som hver NOD32, MSE eller Avast tidligere havde fundet ?

Signatur

Freware er ikke kun et spørgsmål om penge men også om frihed.

mo-od

Jeg ved kun, at Norman har været et udmærket program. Det blev brugt i TDC’s Sikkerhedspakke, indtil TDC overgik til F-secure - og jeg mener ikke, at det var kvaliteten af programmet, der var baggrunden for det skifte. Jeg vil stadig tro, at det er bedre end Avast og nogenlunde på højde med TDC’s nuværende Sikkerhespakke, som er af god kvalitet, og Sikkerhedspakkerne i Spywarefri Shop.

Men jeg ved det ærligt talt ikke: Jeg har ingen anelse om, hvor programmet i dag står på “beskyttelsesskalaen”, som hepta ville sige det!

Redaktør
Antal indlæg: 3329

Jeg ville ikke bruge Norman, gratis eller ej.

Signatur

“Truth is treason in the empire of lies” / Ron Paul

Medlem af Alliance of Security Analysis Professionals

Redaktør
Antal indlæg: 21376

Norman er ved at undersøge sagen, men jeg formoder at det er et crack, da ingen giver deres købeprogrammer væk i 4 år. rolleyes Drejer det sig om et crack vil der hurtigt blive lukke for opdateringer, hvis det ikke allerede er sket. Dette kan normalt først ses efter en måneds-tid, hvor opdateringerne udebliver. Sådan plejer det at være.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

hepta

Jeg må blankt erkende , at jeg troede “Cracks” var noget man hentede på lyssky hjemmesider, og så brugte falske koder/licenser.

Det her bliver jo hentet fra Normans egen side(formoder jeg) ?

Men jeg må da indrømme at jeg ikke har været vågen nok når den samme side reklamerer med for længst udgåede programmer red face

Redaktør

Så har jeg en tilbagemelding

Det er en freeware-version (4år er vel freeware) med forskellige mangler i forhold til købeversionen. Der mangler: Intrusion Guard, Privacy Tools og AntiSpam. Der ydes ingen support. De forskellige mangler er specificeret herunder.

Intrusion Guard som forhindrer uautoriseret applikationer eller programmer i at tage kontrol over din PC.

Et avanceret privacy værktøj der hjælper dig med med at slette specifikke filer, samt automatisk at slette forskellige filer som indeholder personlige data, log-filer og browser historik.

Et spamfilter af stor klasse

og så ingen support

Så er den vist sat på plads grin

[ Rettet: 13.08.2010, 07:56 af Perhaps Emeritus ]
Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

hepta

Men man bør vel stadig advare mod hjemmesiden der linkes til, som “tilbyder” ” Kaspersky Internet Suite” gratis i 3 måneder, og man kan så hente 3 måneder ekstra med ” ægte” Kaspersky licenser. Programmet er jo så gammelt at jeg ikke husker det.

Det eneste ægte der kan være ved dem er at det er en sæk licenser nogen har fået fat i, som for længst er udløbet, og som Kaspersky ikke yder nogen form for support til, eller opdateringer ? Dem der har Kaspersky licenser tilbage fra 6 & 7 af Internet Security skal jo have dem byttet for at kunne anvende dem til K.I.S 9 & 10 .

Men jeg er da glad for at jeg ikke har haft Cracket software på min pc smile

Redaktør

Jeg kan kun gi’ dig helt ret hepta smile

Hvad angår Norman-produktet så kan jeg efter hvad jeg har hørt yderligere sige at man med hyppige mellemrum vil få popups der opfordrer til køb af hele produktet. De manglende dele kan ikke tilkøbes. Det tilbudte Norman program er faktisk også en forældet købe-version idet manglerne er kommet til i den nye købe-version fra foråret:

http://www.norman.com/about_norman/press_center/news_archive/2010/78693/en

Der er sq altid noget lusk ved den slags wink

[ Rettet: 13.08.2010, 08:10 af Perhaps Emeritus ]
Signatur

hepta

Der er sq altid noget lusk ved den slags

Uden tvivl, men det er der ikke når jeg ønsker dig, og alle andre herinde:

God weekend grin

Redaktør

Tak i lige måde smile

Vi skal lige have anders ands tilladelse til at lukke tråden eller komme med en sidste bemærkning.

Signatur