Det må gerne være lidt “smalt” engang imellem.
Helt enig
Det hele skal jo ikke være ” Mainstream”.
|
|
|
Helt enig Det hele skal jo ikke være ” Mainstream”. |
|
|
|
|
Desire har da 576 mb ram. |
|
|
|
|
|
I øvrigt ser det faktisk ud til at holde stik, at betalingsmarkedet snart åbner i Danmark: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4287&zoneid=5 Så nu slipper vi snart for at skifte simkort, hvergang vi vil af med nogle penge. |
|
|
|
|
Efter specifikationerne ja, men når jeg i praksis måler efter med f.eks. programmet “File Manager”, har jeg kun 147 mb til rådighed til applikationer. Hvis jeg kunne få adgang til 576 minus 147 mb, dvs. 429 mb, ville jeg have plads nok til mine apps. Hvad resten (429 mb) bliver brugt til, har jeg ingen anelse om. [ Rettet: 02.10.2010, 09:47 af Sander TeamSpywarefri ]
|
|
|
|
|
|
Her kan vi godt nok ikke blive enige, Sander. RAM er jo lig med telefonens arbejdshukommelse, og det har for mig at se ikke noget at gøre med hvor mange mb der er plads til på den interne hukommelse. Antallet af RAM afgør bare, hvor hurtig/effektiv telefonen er til at håndtere de programmer, der nu engang er plads til. Men at der er plads til 147 mb, er jeg helt enig i. |
|
|
|
|
|
Så kan i godt ta’ tegnedrengen op af lommen, så er markedet blevet frigivet til køb… |
|
|
|
|
|
ScanRead Mobile er spændende nyt for Android-ejere. Tag et foto af en tekst, og app’en læser teksten højt for dig. |
|
|
|
|
Måske, men ikke altid? Hvordan det forholder sig i Desire har jeg ingen anelse om, men kan blot konstatere, at jeg kun får adgang til de 147 mb når jeg vil gemme mine apps. |
|
|
|
|
|
De 576 RAM der er på Desire kan ikke bruges som lagerplads, men jeg synes de løser deres opgave fint med hensyn til at gøre telefonen hurtig og funktionel. Processoren på 1GHz er jeg også godt tilfreds med. Men jeg er selvfølgelig altid åben for forbedringer. |
|
|
|
|
|
Det ser ud til, at du har fuldstændig ret angående RAM anvendelsen i Desire. Det har længe været mig en gåde, hvor Android-apps blev gemt. Citat:
|
|
|
|
|
|
“Almindelig” ROM er bare et andet ord for telefonens software, altså dens styresystem, og hvor mange mb programmer der er plads til, afhænger af størrelsen på den interne hukommelse. Så du skal bare kikke efter, hvor meget plads der er på telefonhukommelsen. Hvis du fx vælger Galaxy S, får du 8 gb at gøre godt med. Vælger du Desire HD, må du nøjes med 1,5 gb, men til gengæld får du så (efter min vurdering) en bedre telefon. Hvordan internal ROM er skruet sammen, har jeg ikke sat mig ind i, men det lyder både spændende og praktisk at den kan bruges til at gemme op til 512 mb programmer uden om både sd-kortet og den interne hukommelse. |
|
|
|
|
|
PS! På mine Nokia-telefoner hentede man ikke en ny ROM, men en ny FW (FirmWare), når man hentede en ny version af styresystemet. På Windows-mobiler har man derimod altid kaldt det ROM - og den betegnelse har man åbenbart taget til sig hos Google. |
|
|
|
|
|
Der må altså være en tastefejl i det indlæg, Sander linker til. Man kan pr. definition ikke gemme noget i ROM, da ROM er en forkortelse for “Read Only Memory” I gamle dage spillede ROM en stor rolle, fordi computer-producenterne selv bestemte hvilken software, der skulle starte op. Det havde den fordel at de startede meget hurtigt (min C128 startede fx. på 5 sekunder) og at persistent virus var næsten umuligt. Til gengæld var det jo ikke så fleksibelt i forhold til at installere nyt hardware og styresystem (og opdateringer). I citatet skulle nok snarere have stået “internal memory”. |
|
|
|
|
Jeg tror ikke, det er en trykfejl. Mine søgninger på nettet tyder på, at “internal ROM” er rigtig nok. Jeg fandt noget om strukturen her: http://www.eecs.berkeley.edu/~newton/Classes/CS150sp97/lectures/week2_2/sld005.htm En søgning på “internal memory” fører bare til oplysninger om, hvor megen plads der er på telefonens interne hukommelse. Altså for Desires vedkommende 147 mb. Det er ikke noget, jeg har puslet så meget med, men det er mit indtryk, at “ROM” bruges i lidt udvidet betydning, når det gælder mobiltelefoner. |
|
|
|
|
Ak ja, verden er af lave. Men det ser ud til at du har ret. Nu fokuserer man åbenbart mere på det faktum, at hukommelsen er volatil. Så kunne man jo ligeså godt kalde disketten for en ROM også Nå, men jeg stepper så ligeså stille ud af denne (i øvrigt meget læseværdige) tråd igen |
|