Jeg har for lidt siden modtaget en automatisk software opdatering.til min HTC Desire, så nu har jeg fået installeret
Softwarenummer 1.21.405.2
Det er fint nok. Men en følgevirkning var, at mit danske tastatur og ordbogen ikke var tilgængeligt efter opdateringen.
ODesuden var mine widgetsgenveje forsvundet fra skrivebordet, så de måtte også genetableres.
Et par mindre ting, men alligevel overraskende for mig.
PS. Jeg fandt denne nyhedsmeddelelse på HTC’s supporthjemmeside:
“....
Update – HTC Legend and Desire Firmware Over The Air (FOTA) update
In our commitment to providing you with the best user experience, we are pushing out a new firmware update to your phone. Your phone will receive a notification of this update when it is made available. Simply press OK to accept the update via a data connection such as Wi-Fi or GPRS/3G. After installing the update, you can confirm a successful update by confirming the Software Number (From the Home Screen go to MENU> Settings> About Phone> Software information> Software number). The new software number after the update will be 1.31.405.4 on HTC Legend and 1.21.405.2 on HTC Desire.
Note:We recommend using a free Wi-Fi hotspot or an unlimited data plan to apply this update. If not, standard data connection charges may apply. For any questions, please contact us via http://www.htc.com/www/CA_Hotline.aspx
...”
Jeg har for lidt siden modtaget en automatisk software opdatering.til min HTC Desire, så nu har jeg fået installeret
Softwarenummer 1.21.405.2
Den version har ligget på min Desire, siden jeg fik den for 14 dage siden. Troede ellers lige, det var Android 2.2 til Desire, der allerede var kommet. HTC har jo lovet at det vil ske i 3. kvartal.
På Android 2.2 kan man bl. a. gemme programmer på hukommelseskortet, og det er jo praktisk nok, når telefonhukommelsen kun giver plads til 100 mb.
Jeg tror, du har for mange programmer installeret, Sander. Når du bliver sendt over i “Administrer programmer, er det fordi telefonen gerne vil have dig til at afinstallere nogle af dem. Programmer kan jo kun installeres på telefonhukommelsen, som er på blot 100 MB - og så vidt jeg har læst mig til, siger den stop for videre installationer, når der er 20 MB tilbage.
Selv har jeg kun fyldt ca. 50 MB af pladsen, så jeg får ingen påtaler i forbindelse med opdateringer - selv om jeg indtil videre kun bruger det 4 GB hukommelsskort, der fulgte med telefonen.
Men programbegrænsningen ændrer sig jo, når Android 2.2 kommer til vores telefoner, for på 2.2 kan man heldigvis sagtens installere programmer på hukommelseskortet.
Programmet Quick System Info, som er omtalt i ovenstående link, har jeg lige afprøvet, og det kan jeg anbefale. Det giver en hurtig oversigt over “alt det tekniske” i telefonen.