Jeg har lige haft “problemer” med at afinstallere nogle programmer, som jeg ikke havde hentet via Android Marked.
Det er altså ikke så nemt, nu hvor jeg pludselig er blevet begynder igen.
Det var til gengæld ikke så svært, da jeg først havde fundet løsningen ved at google på internettet i et stykke tid:
indstillinger—programmer—administrer programmer—find programmet og vælg afinstaller.
Et andet tip, som jeg fandt frem til under google-seancen:
Når du vil rette i tekst du er ved at skrive, kan du flytte markøren med den optiske trackball, så du kan få markøren sat dér, hvor du gerne vil have den.
Det er langt lettere, end at forsøge at ramme plet ved at trykke på skærmen med fingerspidsen.
Tak for de fine tips, Sander. Og ja, det føles lidt specielt at være tilbage på begynderstadiet - men ingen tvivl om, at hjernen har godt af, at man engang imellem er tvunget til at tænke i helt andre baner.
Lidt “Off-Topic”:
Til HTC Desire kan købes en macro-linse, som ser ud til at fungere fint. http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=175308
Det lyder interessant for mig, for jeg kan godt lide macro-billeder.
Tak for det gode link, Sander. Kravet om en Vista 64 bit kan jeg sagtens honorere. Blot har jeg ikke så meget styr på Android endnu, at jeg vil give mig i lag med at roote lige foreløbig, da det - som du selv siger - vist ikke er helt “ufarligt”.
Men jeg har gemt linket på både telefonen og computeren.
Ups, Sander, ser nu, at det slet ikke er nødvendigt at roote Android for at gøre brug af vejledningen i dit link. Når jeg ikke læser dine indlæg ordentligt, er du altså velkommen til at tale med store bogstaver.
Men så kan det jo næsten kun gå for langsomt med at få sat mobilen op til at kunne tage screenshots.
...Kravet om en Vista 64 bit kan jeg sagtens honorere….
Som jeg læser linket var 64 bit ikke et krav, men en specielt vanskelig problematik. Det har været meget svært at få proceduren til at fungere på Vista 64 bit. Derfor den specielle anvisning i linket.
Det skulle være lidt nemmere at få det til at virke på f.eks. XP 32 bit, ifølge linket.