Det tror jeg ikke hepta, men der er da også kommet en del gode inputs synes jeg. Skal vi lukke tråden?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Perhaps, kunne du ikke overveje at sætte tråden fast, så den ikke forsvinder i vrimmelen? Det ville da være så ærgeligt. |
|
|
|
|
|
Jeg kan be’ en supporter med de rettigheder om at gøre det. Jeg har ikke selv rettighederne. |
|
|
|
|
Lad os holde åbent så længe der er mening med det Der er rigtig mange “Guldklumper” fra dygtige brugere her i tråden, og jeg håber da at: Brugerne tager nogle af rådene op til overvejelse. At der kan komme endnu flere gode saglige indslag. Og endelig at emnet som sådan får langt mere opmærksomhed herinde. |
|
|
|
|
|
Ja, du ret. Der er mange “guldklumper” i tråden her, og der kan sagtens komme flere. Vi lader tråden stå |
|
|
|
|
|
http://www.eksperten.dk/guide/1345 Havde jeg ikke haft et image-program, tror jeg, at jeg havde fået et nervesammenbrud, Så behøver man ikke tænke på f.eks virus eller alle de fejl man selv laver, når man leger lidt for meget med sin pc. |
|
|
|
|
|
Det er altså ikke rigtigt, at man ikke behøver tænke på virus bare man har en god backup (fx i form af et image). Det er selvfølgelig rigtigt at man personligt selv har sit på det tørre. Men virus bruges jo også ofte til at forvandle pc’en til en spam- og DDos-bot. Så hvis du bare ignorerer sikkerhed, fordi du har et image, så kan du forårsage skade hos andre brugere af internettet. Og det er altså også en vigtig parameter i computer-sikkerhed. Dermed ikke være sagt, at jeg ikke synes denne tråd er vigtig. Det er den, og derfor har jeg også gjort den “sticky”. Det skal bare ikke tænkes som en “erstatning” for at tænke på andet sikkerhed |
|
|
|
|
|
Fint at få det at vide. Det vidste jeg ikke. Så må jeg holde mig til min egen PC med Linux og ikke min kones, der af en eller anden mystisk grund er købt med preinstalleret windows. Ikke en markedsføring jeg bryder mig om. |
|
|
|
|
Ikke helt. Lad os fx sige, at man får en keylogger ind, som dræner ens netbank. Så kan man selvfølgelig backup’e til et image uden keylogger - men man kan jo ikke backup’e pengene tilbage på kontoen. |
|
|
|
|
|
Det er selvfølgelig rigtigt. Ligesom man også kan risikere anden form for udspionering i den periode, hvor man endnu ikke har opdaget infektionen. Det var også mere “for the sake of the argument”, at jeg skrev denne sætning. |
|
|
|
|
|
Jeg er helt enig med dig, Ejvindh. |
|
|
|
|
|
Uhyuggeligt at høre at Windows er så åbent og farligt et system, at man på trods af, et helt rent styresystem og nok så mange sikkerhedsprodukter, stadig er til fare for andre og en selv |
|
|
|
|
|
@anders and: Denne tråd handler om backup. Undlad venligst at dreje den til en diskussion omkring valg af styresystemer. |
|
|
|
|
|
Ja du har helt ret. Selvfølgelig. Beklager hvis jeg har lavet rod i det. |
|
|
|
|
|
Og så lige en for at holde lidt liv i tråden( og skidt pyt med lidt reklame): http://www.sn.dk/9-ud-af-10-tager-ikke-backup/GadgetsogLir/artikel/107395 |
|