Hej
Når jeg starter min pc op så går den straks igang med at checke c:drev. Når windows starter op og den står med windows-velkomstbilledet starter den pludslig et nyt c:drev check. Sådan kører den i ring. jeg har prøvet at afbryde checket men lige så snart den er kommet ind på skrivebordet crasher den igen. Jeg når lige at se et split-sekund af en blå skærm med hvis tekst - ikke hvad der står :-(
En enkelt gang har den gennemført et helt check men de fleste gange når den kun 40-50% ind i checket før den afbryder.
Hvad kan jeg gøre for at få kontrol over maskinen igen.
Sæt din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede “Velkommen til Installation”, trykker du på <F10> eller tryk på <R> for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol
Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.
1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)
Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>
Jeg har ikke en XP cd liggende. Pc’en er købt med XP præ-installeret. Jeg har en Recovery cd men ved ikke om det har samme effekt. Prøver lige nu og den reagerer ikke rigtigt på at cd’en er i drevet…..?
har prøvet at starte i fejl-sikret tilstand og sat recovery cd’en igang. Men den hopper ud inden den går igang med at re-installerer.
Det er helt fint at pc’en bliver re-installeret. Jeg har, for ganske nylig, gemt alle vigtige filer. (min 6.sans sagde mig at maskinen var på vej ned!!)
Det betyder at den først vil starte op på CD.
Du må ind i BIOS og kigge, det plejer at være <F2> eller <Del> men skal trykke på under opstarten, om ikke andet står det i din manual.
Startede op og trykkede F2. Kom ind i et blå/gråt billede (american megatrends) med flere valgmuligheder. Imens jeg læste på skærmen gik maskinen ud - og nu kan jeg slet ikke starte igen - helt og aldeles død
Prøv når du starter din pc op, tryk tasten ”Delete” (hold den nede under opstart)
Kom du nu ind i bios.
Hvis ikke så kik på skærmen under opstart, der står et kort øjeblik hvilken tast du skal trykke for at ”Enter Setup”
“Delete” gjorde ingen forskel.
Det billede jeg kommer ind i er sort skærm med hvis tekst hbor den meddeler at Windows ikke startede korrekt. Jeg kan vælge imellem Fejlsikret, fejlsikret med netværk eller med kommandoprompt.
En mindre “fejl 45” - Jeg fik ikke gemt mine nye indstillinger i BIOS inden jeg afsluttede. Det er gjort nu og nu er maskinen igang med Recovery Programmet.
Nu har jeg fået gen-installeret - og maskinen burde køre som den dag da jeg pakkede den ud første gang….men men. Historien gentager sig…. Se mit første indlæg ;-(
Jeg ser lige et split-sekund af en blå skærm og så starter kontrol a c.drevet igen. Fejlen må ligge dybt nede i “maskin-rummet”
Det er svært at komme på nettet da den crasher ligemeget hvad jeg vælger (fejlsikret med netværk, uden eller commandoprompt) Og uden net kan jeg ikke installerer nogle programmer der kan rense ud.
Har du adgang til andre computere, så du kan hente og brænde CD’er? Hvis ja, så prøv at få Genoprettelseskonsol til at virke ved hjælp af Alternativ metode 2 herfra:
Hvis du får hentet og brændt .iso-filen - så start op fra den brændte CD og følg Fromsejs vejledning fra hans første indlæg i denne tråd
(chkdsk c: /p /r <Enter>).
Når det er gjort, så prøv at genstarte computeren og check om det har gjort en forskel.
Sæt din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede “Velkommen til Installation”, trykker du på <F10> eller tryk på <R> for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol
Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.
1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)
Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>