Tiden er desværre kommet hvor jeg skal skrive et indlæg jeg ikke havde forventet.
Jeg har været med herinde en del år nu, og har haft stor glæde af den hjælp jeg har fået herinde fra mange dygtige supportere, og brugere. Endnu en gang tak for det.Det har været uvurderligt.
Det er også lykkedes mig, at være med til at hjælpe andre med deres computerproblemer, og den mulighed har betydet meget for mig.
Jeg har således haft to motiver for at være med herinde:
Dels selv at få teknisk hjælp
Dels at kunne være med til at hjælpe andre.
Jeg har fyldt meget herinde, og åbenbart for meget, med lange indlæg om det ene og andet. Og det er åbenbart faldet nogen for brystet.Hvorfor en enkelt bruger har følt sig nødsaget til at erklære at mit motiv måtte være ” at få opmærksomhed”.Og så har jeg jo et problem fordi jeg er forbandet stolt, og ærekær, og den slags beskyldninger kan jeg ikke have siddende på mig, og der er desværre ikke så mange måder at modbevise det på.Mange vil logisk mene at jeg er for sart, og blød, siden jeg lader mig påvirke af en enkelt udtalelse, men sådan er det jo.
Nu er Spywarefri forum jo et ” teknisk forum” , og ikke et socialt forum eller et debat forum, men jeg vil godt have lov til at sige dette:
Jeg er i bund og grund et meget blufærdigt, og privat menneske der på ingen måde higer efter opmærksomhed, tværtimod.Derudover har jeg en baggrund som leder i erhvervslivet med ansvar for mange hundrede mennesker, så jeg har været så rigeligt ” på” , og fået opmærksomhed.Så mit motiv for medvirken herinde var alt andet end opmærksomhed.
Jeg ville sådan ønske at det tekniske kunne fylde lidt mindre herinde, og give lidt plads til det ” sociale”. Pludselig stopper nogen efter at have gjort en stor indsats herinde, og ingen spørger til hvorfor.? Hvad blev det af vedkommende ? Det virker lidt koldt på mig, og jeg synes at der er plads til forbedringer.
Mange mennesker har jeg lært lidt at kende herinde, og det har været berigende for mig.Og jeg har lært meget både rent teknisk, og menneskeligt.Og der er absolut også mennesker herinde jeg er kommet til at holde af.
Men for at modbevise at jeg absolut ikke har noget behov for at få opmærksomhed har jeg valgt at stoppe herinde.Den eneste der mister noget ved den beslutning er jo mig selv. Den hjælp jeg har kunnet give andre ,med min ringe tekniske indsigt, er der jo andre der kan yde.
Så kære Spywarefri, med oprigtigt vemod, siger jeg farvel og tak, og ønsker alle det bedste fremover. Tak for den tid jeg var med. Det har været en overvejende god tid.
Som du ved, så forstår jeg godt dine tanker - og din beslutning må vi jo alle respektere. Jeg vil dog håbe at du efter en tænkepause igen får blod på tanden, og vender tilbage til forum. Forum kører videre uden dig….. ja - men en lille bid fattigere.
Og hvad skal du dog bruge alt den fritid til - du bliver bare sat i arbejde derhjemme
Jeg synes bestemt du skal “rejse” dig igen. Du har været et meget stort plus herinde. At en enkelt bruger har ment at dine altid meget gode indlæg har “været skrevet for at få opmærksomhed” bør du virkelig se stort på. 99,99% herinde har slet ikke den mening.
Ovenstående er en enkelt bruges mening, og selv om der skulle være et par stykker mere, vil de stadig kun udgøre mindre en 1/2 promille af det samlede antal brugere.
Jeg håber at du hopper op på hesten igen, når du har sundet dig lidt. Jeg har også prøvet at blive beskyldt for alt muligt, i flere forskellige fora. De første gange, kunne jeg også tage det lidt nært, men i dag tager jeg det helt roligt. Jeg håber og tror at du kommer stærkt igen, når du lige har fået en lille pause.
Jeg kender godt besværet med nogle gange at være (for?) ærekær, og derfor forstår jeg på en måde godt din beslutning. Alligevel håber jeg, når det kommer lidt på afstand, at du når frem til, at livet er for kort til at lade små mennesker bestemme, hvor man yder sin indsats i livet.
Indtil da, så nyd det gryende forår “derude”. Jeg håber du vender stærkt tilbage
Hej Hepta
Ja, du har fyldt meget herinde, men altid med saglig og god hjælp og med et glimt i øjet.
Jeg håber du snart vender tilbage til forum.
Du vil blive savnet
Det er jeg sku rigtig ked af. Du er en af de skribenter herinde som jeg altid - og med glæde - læser. Du har en god viden, god tone og ikke mindst, en god humor - jeg har tit fået mig et godt grin når jeg har læst nogle af dine kommentarer - og du har altid været der når andre har haft brug for hjælp. Så jeg håber at du vil genoverveje din beslutning. Jeg synes ikke at vi kan undvære dig.
Jeg er en af dem, som med stor interesse læser dine indlæg og kommentarer. Du har også været min kilde til mange opdateringer af forskellige programmer, da du næsten altid har nyt om forskellige opdateringer, end nogen andre
Du er altid kommet med gode input og oplæg til diskussioner, så her vil du blive savnet meget.
Som leder, så skal du også huske på, at der altid vil være folk, som går i meget små sko,og som altid, så lige gøre os andre opmærksom på, at de går i meget små sko.
Du kan se, at du er meget afholdt i dette forum, så som de andre, så håber jeg, at du kommer tilbage igen, når du lige har sundet dig.
Du er et stort aktiv for rigtigt mange. Hvordan skal jeg nu holde mig ajour med opdateringer og divse artikler
Man har jo ikke venner på nettet - uanset hvor social netsiden så end er. Venner er noget man har i det virkelige liv.
Og dine egne venskabelige relationer herinde kan da heller ikke bunde særlig dybt, siden du vælger at forlade alle “vennerne”, blot fordi en enkelt bruger krænker dig. Sådan ville du med garanti aldrig have reageret ude i det virkelige liv.
Så lad os nu holde fast i, at denne side handler om malwarebekæmpelse - og ikke om at få venner.
Jeg har sat stor pris på din deltagelse herinde, så jeg håber, at du vender tilbage - men hvis du ikke gør, vil jeg ønske dig alt muligt held og lykke med, hvad du i stedet vælger at bruge din tid og energi på.
hepta også jeg vil savne dig jeg kan godt forstå at du er ramt jeg læste godt indlægget men hepta det er en person ud af så mange medlemmer her på Spywarefri resten af os bakker dig jo op så du må ikke trække dig vi har brug for dig hepta med gode råd og opmærksomhed med opdateringer og din meget store viden inden for Kasperskys sikkerheds pakker så du kan ikke undværes
Jeg respektere din beslutning men, du skal ikke lade dig kue af en’ enkelt brugers sure opstød. Og ikke for at give dig dårlig samvittighed,så er vi mange,der gerne ser dig fortsætte dit virke herinde. Tag tyren ved hornene, som vi siger i Jylland
Jeg er også ked af at se det her.Jeg mener det var den brugers problem,hvis han syntes du “fyldte for meget”.Sådan noget sludder.
Du har altid været meget behjælpsom med snart sagt alt du kunne,og fordi nogen ikke kan tåle det,ja det mener jeg må være deres problem..
Jeg håber du sover på det,og begynder at skrive igen.Jeg tror størstedelen af medlemmerne herinde er glad for dine indlæg,der altid bærer præg at humoristisk sans,og uegennytting lyst til at hjælpe hvor du kan.
Pas på dig selv Hepta.