Trojan.FakeAlert5
Antal indlæg: 95

Uha jeg tror jeg har brug for hjælp.

Jeg har windows 7 på en 64 bit version, jeg har ikke foretaget mig noget farligt andet end at kode php. Jeg bruger ikke fildeling, og jeg har ikke spurgt om hjælp andre steder.

Mit sikkerhedssoftware er Bullguard 9.0. Bullguard fortæller om 105 advarsler og vil sætte alle filer i karantæne. Hvis jeg fx prøver at loade notepad for at notere de inficerede file ned kommer der en besked om at programmet er inficeret. Jeg kan ikke genstarte i fejlsikret fordi Windows går i gang med at reparere og så starter cirkus forfra.

Fx fortæller BG at følgende filer ud af rigtig mange er inficerede
FXSRESM.dll.mui, fdphost.dll, wmpnscfg.exe,kernelBase.dll.mui, mdnsNSP.dll. Jeg har forsøgt at scanne, men kan ikke komme til det. Jeg har nået at se et sted i Bullguard at virus hedder Trojan.FakeAlert5

Jeg skriver fra en anden pc (linux…) og er lidt på vej til panik

Signatur

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

M000192
Antal indlæg: 5

Hej

Sidder med nødagtigt samme problem med min datters nye pc, så er lige med på en lytter.

Jan

Antal indlæg: 12

Jeg er også med på den.. bg er ved at scanne lige nu, alt hvad jeg prøver at starte bliver blokeret som virus.. er lidt frustreret lige nu shut eye

Administrator
Antal indlæg: 29177

Det er i ikke alene om. Det kan tyde på en fejl i den seneste opdatering:
http://forum.bullguard.com/forum/10/So-Bullguard-suddenly-started-_83955.html
http://forum.bullguard.com/forum/5/New-TrojanWorm_83963.html

Antal indlæg: 26

Jeg har samme problem. Jeg gik på live chatten og fik følgende besked:

“Det er ikke rigtige viruser det drejer sig om.
Vi er bekendte med dette problem. Gå venligst ind og de-aktiver Antivirus modulet i Bullguard programmet.
Åbn Bullguard og tryk på Antivirus menuen tryk “de-aktiver”, det er åbenbart en opdateringe som lige er blevet implementeret som er skyld i dette.
Teknikkerne vil køre opdateringen tilbage til den tidligere, men for at undgå yderligere så de-aktiver venligst Bullguard midlertidigt.
Flyt venligst alle filer i karantænen tilbage efter at Antivirus programmet er de-aktiveret. Det gør du ved at gå til ikonet Viruskarantæne og vælge flyt alle tilbage.”

Så lige nu venter vi på at bg opdaterer eller hvad, der er intet vi kan gøre?

Antal indlæg: 37

Jeg sidder med den på to forskellige maskiner, som jeg nu hverken kan tænde eller slukke - er kun på nettet på mobil. Hvad pokker gør jeg?

Antal indlæg: 95

Tak til dig Magic. Det er en lille trøst!

Signatur

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Antal indlæg: 26

peter007: Så vidt jeg forstår på det, skal antivirus delen deaktiveres og de filer der er sat i karantæne skal flyttes tilbage, og så venter vi på en opdatering.

Personligt nåede jeg at genstarte computeren, så halvdelen af processerne vil nu ikke starte op, inkl Bullguard (da det jo blev sat i karantæne) Så lige pt. har jeg ingen mulighed for at deaktivere noget, eller flytte filerne tilbage.

Jeg har flyttet elementerne tilbage men de ser ikke ud til at virke..

Redaktør
Antal indlæg: 21376

Venligst se her:

http://www.bullguard.com/da/support/system-status.aspx

og her:

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/76702/

I har vel husket aldrig at fjerne filer fra karantæne før der er gået 14 dage. Det har jeg sagt i ca. 20 år nu wink

[ Rettet: 20.03.2010, 21:38 af Perhaps Emeritus ]
Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

bwf1409
Antal indlæg: 3129

Hele mit system røg også af h…... til - uden mulighed for at reetablere noget som helst efter anvisningerne. Det er ikke godt…..

Redaktør

bwf1409> Du bør ikke fjerne filer fra karantæne før der er gået 14 dage.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

bwf1409
Antal indlæg: 3129

Det kunne aldrig falde mig ind - men det hjælper bare ikke ret meget når systemet ikke kan starte op igen - heller ikke i fejlsikret tilstand.

Antal indlæg: 37

Jeg kan godt starte op igen nu, men på trods af at Bullguard skriver, at den har sat 193 filer i karantæne, er listen tom, så jeg kan ikke komme til at vælge at flytte dem tilbage…

Redaktør

Hos min nabo gav det altså ingen problemer med at føre filerne tilbage. Systemet kan starte op når man ikke har fjernet noget. Det kunne det i hvert fald i tilfældet jeg beretter om her
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/76703/
Men tro nu ikke at jeg ikke føler med jer. Det gør jeg bestemt. Dennegang var det BitDefender og BullGuard. Næste gang kan det være et helt andet. Det kan man ikke gardere sig for desværre.  shut eye

Signatur