Kaspersky skuffelse
Antal indlæg: 8

Jeg har været en uhyre tilfreds Kaspersky bruger i mange år, og da konen for et par år siden fik sin bærbare, var der heller ingen tvivl, der skulle være Kaspersky installeret, men skuffelsen indtraf så da datteren nu her også fik en PC, jeg regnede så med, at jeg kunne konvertere vores 2 et-brugerlicenser om til en enkelt 3-brugerlicens, men nej det man kunne tilbyde fra Kaspersky, var enten at investere i en ny 3-brugerlicens, og da jeg har 1 år tilbage af min og konen næsten 2 år af hendes, var det en del, at skulle vinke farvel til, det kunne man så godt se fra Kaspersky, men det eneste man kunne tilbyde, var at jeg kunne købe en tredie 1-brugerlicens, som man så ville give 30% på, men ud i al fremtid, at skulle betale for 3 1-brugerlicenser, det ville jeg dog ikke, så det man får ud af det fra Kasperskys side, er at datteren får COMODOS securitypakke, og at efterhånden som vores licenser udløber, skifter vi også til den, og da jeg personligt har testet den og den efter min mening er rigtig god, er det vist ikke det store tilbageskridt, dette her har jeg også skrevet til Kaspersky og meddelt, ville blive konsekvensen og deres reaktion var: intet svar.

Redaktør
Antal indlæg: 21376

Hej stinemet og velkommen

Hvorfor køber du ikke dine licenser hos Spywarefri Shop. De kan mange gange noget som andre ikke kan smile

Når det så er sagt:

Beklager at jeg ikke kan være enig med dig i din skuffelse over Kaspersky. Jeg er faktisk meget enige med dem. Du har købt 2 gange 1 brugerlicens. Jeg går ud fra at det er 2 års licenser. Hvis prøvetiden er udløbet så falder hammeren og både dig der er tilfreds og konen der er utilfreds H A R en prøvetid. Hvorfor udnytter i ikke den? Du ved måske at vi herinde vel nok en million gange har sagt, at det som kører godt på Peters computer ikke nødvendigvis gør det på Hans’s computer, så udnyt prøvetiden.

Gunden til at Kaspersky så ikke kører godt på konens computer kunne sagtens være alt det præ-installerede crap som følger med en ny bærbar. Alt SKAL væk. Der må ikke ligge den mindste rest for så KAN hun få problemer med det efterfølgende sikkerhed. Kom nu ikke og sig at den sikkerhedspakke du så har i stedet ikke giver problemer for så skal jeg bruge en halv side på at forklare hvorfor et program kan gi’ problemer og hvorfor et andet ikke gør det. Det orker jeg ikke.

Det er ikke Kaspersky som har gjort noget galt så hvorfor skal de kompensere? Du har ikke udnyttet prøvetiden og nu vil du købe en ny bil for to gamle. Beklager men det går ikke stinemet. Desværre nok ikke det svar du havde forventet. Vi er altid på brugernes side herinde, men vi må også være fair over for producenterne.

men ud i al fremtid, at skulle betale for 3 1-brugerlicenser, det ville jeg dog ikke

Hvis du har en 3 stk 1-brugerlicenser så ophører licensen når hver enkelt af de tre stk. 1 brugerlicenser udløber. Når du har 1 stk 3 brugerlicens, så udløber licensen, når den udløber på den computer hvor den blev installeret først. Sådan er reglerne ikke bare hos Kaspersky, men hos alle softwareproducenter.

[ Rettet: 20.03.2010, 08:22 af Perhaps Emeritus ]
Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

For det førstes vedkommende, om hvor jeg købte licenserne, da jeg købte den første kendte jeg ikke eksistensen af Spywarefri.dk, så det er såmænd forklaringen.
Jeg kan for det næstes vedkommende, ikke huske fra mit indlæg, at jeg skulle være utilfreds med hvordan det kører på den bærbare, tværtimod har vi aldrig været utilfreds med Kaspersky som program, jeg har og er kun utilfreds med, at det ikke kan lade sig gøre, at omkonvertere 2 1-bruger licenser til en 3-bruger, og det er afgjort ikke for vindings skyld, men fordi jeg ikke ud i al fremtid vil betale for 3 licenser.
Men jeg er så også rimelig sikker på, at problemet er løst for vores vedkommende, ved at skifte til COMODO`s sikkerhedspakke, uden at have nogen garanti for, at være dækket på samme blændende måde som med Kaspersky, er jeg ret sikker på COMODO`s kvalitet, da jeg til daglig arbejder med IT-sikkerhed, og godt kan se, at det er et godt produkt,
og pointen omkring indlægget var egentlig, at Kaspersky, i stedet for, at sælge en 3- bruger licens, intet sælger.

Redaktør

og det er afgjort ikke for vindings skyld, men fordi jeg ikke ud i al fremtid vil betale for 3 licenser.

Jamen så forstår jeg slet ikke spørgsmålet.

Hvis du har én 3-brugerlicens, så gælder licensen fra det øjeblik du installerer den på computer nr. 1 og til den udløber på computer nr. 1. Sådan er det for alle stykker software med flerbrugerlicens mig bekendt.

Hvis du har 3 stk. 1-brugerlicens, ja så stopper licensen for den enkelte bruger 1, 2 eller 3 år efter at licensen er installeret, altså afhængig af om det er en 1-års, 2-års eller 3-års licens. Den enkelte licens er helt uafhængig af de andre licenser.

Man kan aldrig umiddelbart konvertere enkeltstyks licenser til 3 bruger-licenser eller omvendt (mig bekendt), og jeg kender ikke noget software hvor man kan det. Det har jeg i hvert fald aldrig set siden jeg startede i computerverdenen for ca. 40 år siden. Jeg kan huske at der har været nogle tilbud, hvor producenten har sagt: “Du har én licens. Kunne du tænke dig at opgradere den til hele husstanden?” Hvis man svarede Ja, så havde producenten et godt tilbud. Sådan noget kan jeg huske og eksisterer måske stadig nu og da, men generelt så eksisterer den konvertering du taler om ikke, desværre.

Comodo har jeg ikke testet, og jeg går udelukkende efter egne tests, så jeg kan hverken sige fra eller til. Jeg tror at Spywarefri’s supporter Tesk har testet produktet, med hans milionsamling af virus og trojanere samt andet malware. Man skal i første omgang gå efter hvad programmet kan rent detection-mæssigt og hvordan det kører. Det dur jo ikke at en sikkerhedspakke kører fint på computeren hvis den ellers ikke gør sit job, men altså Comodo kender JEG ikke.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Jeg har fulgt dette fora en del år, uden dog selv at medvirke, og har så også som en del andre oparbejdet en stor respekt for det arbejde Per Holst Albrechtsen har gjort, men jeg skal kortfatte min uforståenhed overfor Kaspersky`s afslag til mig, vi har 2 1-brugerlicenser, og vil gerne have en tredie computer på nettet, og når vi ved at der findes en 3-brugerlicens, ville det jo være hensigtsmæssigt, at vi brugte en sådan, i stedet for 3 1-brugerlicenser, selvfølgelig er der også noget økonomisk, for ud i al fremtid, at skulle betale for 3 licenser, og jeg har tidligere kunnet forhandle med Kaspersky uden de store problemer, men selvfølgelig er det korrekt det de gør, men rent forretningsmæssigt, ville det her jo være ganske smart, det er jo kun et ganske simpelt regnestykke,
men hvorfor Perhaps skal blande både,hvordan prøvelicenser er blevet brugt, og diverse crap på min kones bærbare ind i den historie, har jeg ingen anelse om, eller hvor jeg har købt programmerne, jeg har intet nævnt om det, i øvrigt har jeg købt en del programmer igennem Spywarefri, ligesom jeg når jeg har været rundt og rense computere har fået en del andre til det, så det Perhaps nævner omkring mit indlæg, er set fra min vinkel en smule nedladende, nok er jeg ny i fora, men ikke ny på feltet, det er del af mit daglige arbejde, det kunne Per jo ikke vide, men det er jo stadig, meget godt at tænke for man taler/skriver,
så dette fora,er jo nok ikke et sted for mig. Hvilket jeg selvfølgelig vil tage konsekvensen af.

Redaktør
Antal indlæg: 3167

Som jeg ser det så er Kaspersky tilbud da OK.

Lige et spørgsmål hvordan hænger dette sammen question

For det førstes vedkommende, om hvor jeg købte licenserne, da jeg købte den første kendte jeg ikke eksistensen af Spywarefri.dk, så det er såmænd forklaringen.,....

Indlæg 21.03.2010 20:16:55

Jeg har fulgt dette fora en del år, uden dog selv at medvirke, og har så også som en del andre oparbejdet en stor respekt for det arbejde Per .........

Signatur

Rookie

Rock´n roll

Redaktør

Hej stinemet

For at gøre det ganske kort

1. Vedr. dit ønske om at ændre dine 2 stk. et brugerlicens til en 1 stk. 3 brugerlicens så kan det kun lade sig gøre ved at købe en 3-brugerlicens hvor licensen træder i kraft det øjeblik du installerer den på den første computer. Den histiorie er ikke længere, og du kan ikke forlange at jeg skal diskutere på vegne af Kaspersky. Jeg synes ikke det firma har gjort noget forkert. Jeg kan ikke gi’ dig ret når jeg ikke mener du har ret. 

2. Hvorfor jeg blander prøveperiode ind i billedet ligger i min evige information om at man skal prøve før man køber, hvilket så ville ha’ resulteret i at du kunne konstatere en konflikt på din kones computer og enten have undladt at købe programmet eller fået konflikten ophævet. Præinstalleret crap kommer ind i historien fordi at det ofte er det som er skyld i at en sikkerhedspakke som Kaspersky ikke kan køre, altså konflikten. Derfor nævner jeg det. 

3. Jeg forstår ikke at du skriver at da du købte den første Kaspersky kendte du ikke til Spywarefri. Det er jo ikke rigtig Steen. Nu skal jeg nok undlade at kalde dig ved efternavn herinde. Det er ligesom ikke god etik at man gør det. Vi har jo kendt hinanden næsten lige siden Spywarefri startede.

[ Rettet: 21.03.2010, 23:45 af Perhaps Emeritus ]
Signatur