JA og det tager sin tid, hvilket det også gjorde i dette tilfælde på trods af at jeg havde downloadet den sidste servicepack, alle opdaterede driver, de programmer jeg havde brug for at installere igen…
men denne gang tog det jo lidt længere tid fordi jeg også skulle brænde en iso cd med killdisk… og samle de overstående på et separat drev… næste gang bliver det nok knap så slemt… nu hvor jeg har gjort forarbejdet… dog tager det jo stadig nogle timer først at skal slette drevet, så installere windows, installere drivers, installere programmer, indstille ydeevner, brugerkontoer etc. igen.. og så sidst men ikke mindst opdatere hele skidtet hvilket blev til hele 75 stk windows opdateringer
nok ikke noget en gennemsnitlig bruger vil begynde at kaste sig selv ud i…. så hvis størstedelen kunne løses med en cd ville det jo spare en for en masse bøvl… ikke noget jeg ville sige nej tak til…
Emeritus jeg har smækket en sikkerhedspakke på….. en jeg føler er sådan nogenlunde, perfekt ved jeg godt at det aldrig bliver, men en dag når jeg får mere styr på det kunne det tænkes at jeg ville gå over til en lidt anden løsning, og en mere separat en af slagsen hvor firewall, HIPS, Malwareprogram ikke er samlet i en løsning.
Jeg har dog oven i sikkerhedspakken smidt Returnil… og det funger ganske fint…
Linux vil jeg nok aldrig kaste mig selv ud i, da bare det at sætte sig ind i skidtet er tidskrævende, desuden bruger jeg programmer der desværre er afhænge af Windows eller Mac… ja der er sikkert tweaks og alternative løsninger men har ikke just lyst til at kaste mig ud i det.