XP kan ikke gendanne fra gendannelsespunkt
  bhs
Antal indlæg: 4

Hej,

Jeg har haft en version 2003 af Microsoft office installeret på min pc. Da jeg ville installere 2007 versionen, skete der en fejl (tror at der er problemer med cd’en). Nu kan jeg hverken bruge version 2007 eller 2003.

Intet problem tænkte jeg, jeg kan da bare gendanne fra gendannelsespunkt. Der lå både flere, bl.a. et fra i dag, da jeg prøvede at installere MS office, og et fra igår og i forgårs. Jeg prøvede at gendanne, men efter systemet bliver genstartet automatisk, kom der et vindue, hvori der stod, at systemet ikke kunne gendannes.

Har I en løsning?

MVH
Brian

Antal indlæg: 554

Hej.
Jeg har haft samme problem med min XP-maskine. Jeg fik også en besked om, at gendannelsen mislykkedes. Det kan nemlig være dit antivirusprogram, der gør knuder og forhindrer, at du laver gendannelse. Det var det i mit tilfælde og så gik jeg i fejlsikret tilstand og foretog gendannelse derfra - og så lykkedes det. Jeg har også Office 2003 og opgraderet til Office 2007. Men du skal under alle omstændigheder fjerne 2003-udgaven før du installerer 2007-udgaven. Håber det hjælper dig!
NB: Når du går i fejlsikret tilstand så husk at tage netstikket ud - men det ved du sikkert alt om.  wink

bhs

Hej igen,

Mange tak for svaret. Nu fik jeg gendannet. Så skal jeg “bare” fjerne Office 2003 og installere 2007. Håber, at den gemmer e-mail konto, mails og indstillinger…

MVH
Brian

Antal indlæg: 554

Nej. Outlook gemmer ikke dine mails. Dem skal du selv eksportere som en pst.fil til en lokation, hvor du kan importere fra igen. Typisk et eksternt medie. Men opsætningen af mailkonto i 2007-udgaven er meget nem.  smile

bhs

Jeg ved ikke hvorfor, men Outlook havde gemte alle mails fra mine mapper samt alle indstillinger. Det er typisk, når man har brugt tid på at tage backup og eksportere filer grin

Alt kører igen. Tak endnu engang.

VH
Brian