Hej
Et eller andet er galt med min kones maskine der kører Win XP.
Jeg kan ikke logge på spywarefri og maskinen kommer frem med et windue hvor jeg skal taste en bogstavkode og når jeg ikke gør det lukker den ned.
Symantex siger at den er inficeret med en virus der hedder download.
Siger dette jer noget? Måske er det en Facebook virus??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hej. Hvis du ikke kan komme på nettet med den maskine så må du lægge Combofix på en USB nøgle eller andet medie. —Hent Combofix her. http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe Sæt nu det medie som du gemte combofix på (alg.exe) i den syge pc og kør alg.exe direkte fra det medie. (Vistabrugere skal klikke med højre-musetast på filen og vælge (Kør som administrator) Vigtigt-> Deaktiver dit antivirus/antispyware program. Du må ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse. Når Combofix er færdig, og efter det (muligvis) har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt som ligger her C:\ Combofix txt Hvis logfilen ikke åbnes så finder du den her c:\combofix.txt Vær tålmodig og vent til Combofix ruden lukker ned. |
|
|
|
|
|
Hej |
|
|
|
|
|
Hvad er det du vil udføre, hvis det er en backup af din disk du har oprettet efter du fik den infektion så vil den infektion blive ført med over? |
|
|
|
|
|
Jeg vil blot kopiere mine dokumenter over! |
|
|
|
|
|
OK, det burde ikke give problemer, jeg går ud fra du har et antivirusprogram installeret så scan den USB disk med de dokumenter inden du lægger dem ind på den nye disk. |
|
|
|
|
|
Ja det har jeg gjort og tak. |
|
|
|
|
|
Velbekomme Jeg lukker tråden, du er velkommen en anden gang. |