Meningen med det er at man kan kører internet igennem husets ledningsnet via adaptorene. MEN! nu ved jeg ikke hvor mange af jer herinde der har erfaringer eller kendskab til sådanne slags hardware men jeg håber alligevel at der er nogen der kan hjælpe.
Indtil videre kan jeg ikke oprette forbindelse til internettet med det selvom det burde være “plug n’ play”
(Det skal lige siges at jeg kører Windows 7 64-Bit version.)
Når jeg i “Netværks og delingscenter” kører en diagnostisering på LAN forbindelsen får jeg at vide at: “LAN forbindelsen” har ikke en gyldig IP-konfiguration
Er der nogen der ved hvordan jeg ændre på det sådan at den HAR en gyldig IP-konfiguration?
På forhånd tak.
Mvh Stieglitz
please plug all dLAN devices into a multiple socket and attach one of the devices to the computer. Disable every security software (e.g. firewalls, virusscanner etc.) and network bridges. Now start the dLAN configuration wizard and configure all dLAN devices. Check the connection rate with the MicroLink informer afterwards.
If all dLAN devices are shown in the Informer, plug in the dLAN devices into the designated power sockets and check the connection rate again.
Attention: The dLAN USB devices must be connected to a computer in order to be configured.
Udover det, tror jeg ikke du kan få meget hjælp herinde, lige med det spørgsmål, ikke at vi ikke vil, men jeg tror du vil være bedre hjulpet på http://www.eksperten.dk
Ikke dem der, men nogle som kan gøre det samme, men jeg fandt ud af at det skal køre på samme sikrings-net i huset. Du kan derfor ikke sætte den til samme stikkontakt som boremaskinen ude i skuret kører på, hvis samme sikring ikke styrer den stikkontakt du har sat den i ved routeren.
Jeg kunne heller ikke forstå at det kunne virke, derfor måtte jeg ud og købe en, men forstod jo så nu, hvorfor det virkede. Det er lidt misvisende at de skriver som de gør på mange pakker, men det opdager man jo først bagefter.
Du kan få en elektriker til at sætte et lille forbindelses-led op i din el-installation ved sikringerne, så der bliver skabt forbindelse mellem de to stikkontakter, selv om der ikke er forbindelse lige nu.
Så du har ikke helt spildt dine penge.
Men det er da rigtigt, at fabrikanterne ikke gør ret meget for at oplyse om denne “detalje”.
Du kan få en elektriker til at sætte et lille forbindelses-led op i din el-installation ved sikringerne, så der bliver skabt forbindelse mellem de to stikkontakter
HMMM
Skal der laves noget, skal de to grupper køre på samme fase, du kan ikke lige sætte noget imellem der, der er 400 volts spændingsforskel mellem 2 faser, samt 120 graders faseforskydning.
Når jeg nu følger Kens link, er det blevet forældet. Firmaet har ændret på hjemmesiden.
Men måske kan firmaet oplyse, hvad et var for en “dims”, man kunne få elektrikeren til at montere?