“Valg af Web browser”
  ludden
Antal indlæg: 334

Hovsa! Pludselig lå der på mit skrivebord en genvejstast “Valg af Web browser.” Da jeg ikke mindes at ha’ “lukket” noget ind - og i øvrigt er meget påpasselig hermed - blev jeg noget forbløffet. Når jeg klikker kommer jeg ind på http://www.browserchoice.eu/BrowserChoice/browserchoice_da.htm, hvor man kan vælge at downloade diverse forskellige browsere, hvoraf jeg kender nogle og andre ikke. Vidste slet ikke, at der var så mange.
Jeg bruger primært Firefox, alternativt IE. Men - hvordan kom denne genvej ind?? Det eneste jeg har gjort for nylig, er at forny- og opdatere min Bullguard.

Mvh Ludden cheese

Redaktør
Antal indlæg: 21376

Den genvej kom gennem din sidste opdatering af styresystemet fra Microsoft. wink
Hvis du er godt tilfreds med hvad du har så gør du ingenting.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

ludden

Super! Tak for svaret. Tråden kan vist godt lukkes med det samme!
Mvh Ludden

Redaktør
Antal indlæg: 3612

Det er EU som har tvunget Microsoft til at komme med en opdatering (kb976002), for at gøre os allesammen opmærksom på, at der findes alternativer til IE.

Hul i hovedet - for alle som benytter flere browsere, ved det jo allerede, og resten af befolkningen er hamrende ligeglade, for IE klarer det de har behov for.

Enten skal man blokere kb976002, eller - når ‘skaden’ er sket - fixe registreringsdatabasen. 

Info:
http://www.grouppolicy.biz/tag/kb976002/

ludden

Jamen der sker vel ikke noget ved at lade kb976002 “sidde” hvor den er?
Mvh Ludden

Redaktør

Lad bare M$ beholde den opdatering.

Har man sluppet den ind, kan Regedit ‘kvæle’ den.
Det er nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> BrowserChoice -> Shortcut, hvis værdi skal ændres fra 1 til 0.

ludden

Super! Done! Så kan I vist godt lukke denne tråd!  grin

Redaktør

Det kan jeg lige klare smile