Tråden har nået det punkt, hvor den danske folkesjæl skinner igennem. Men det måtte jo komme.
Spywarefri har p.t. nået sin “endelige”, men absolut nyttige form. Selvfølgelig af indlysende årsager, hr. og fru. Danmark. Det er her kerneydelsen ligger, og supporterne selvfølgelig bruger deres tid og kræfter på, og råder udfra.
Det kan og bliver ikke som i gamle dage, præget af det hyggelige og intime. Der er løbet uendelige masser af vand i åen sidenhen. Men det er der vel heller ingen, der i fuld alvor tror på kan lade sig gøre, selvom nogle enkeltelementer, fra før fanden fik sko på, er savnet.
Men at anse, eller at betegne debatten, som ligegyldig, uvedkommende, til ingen nytte m.m.- altså, må vi være her, eller!?
Jeg er ikke skuffet over noget som helst, omkring teamets arbejde, tværtimod. Havde jeg ikke, tilfældigvis en dag for noget tid siden, landet på denne webside, fordi jeg havde et problem og fik hjælp, og derefter suget til mig, så havde jeg måske også haft min jævnlige gang i katergorien - almindelig rensning -
Og hurra for de brugere og teamfolk, der har tid, og øjne og ører åbne for nye ting, som de informere tilbage om!
Jeg mener at en god sikkerhedspakke, der helst passer sig selv, er guld værd for den almindelige bruger.
Freewareprogrammer, glem det, tiden er løbet fra dem, det samme med de enmandsprojekter, som med mere eller mindre held prøver at holde trit med udviklingen.
IE-Spyad, Spywareblaster, Spywareguard, Spybot osv., de har haft deres tid, og ja, jeg var også imponeret over at folk både gad og kunne, men når modstanderen er en millionindustri, med rigtig dygtige programmører ansat, så må de der laver beskyttelsen benytte sig af samme principper, det nytter ikke at man kun kan bruge sin fritid på det.
Her synes jeg, at Fromsej siger tingene, som de bør være. At mange alligevel vælger gratis løsninger, det er så en anden sag. Og her kan vi også godt rådgive. Oppe i fanen Software> Sikkerhedspakken er en række programmer nævnt. Der er mulighed for selv de ikke så erfarne brugere at sammensætte en “forholdvis god” beskyttelse.
Samtidig synes jeg, at Vafs seneste indlæg - som Perhaps’s i almindelighed - er godt. Det med “den danske folkesjæl” forstår jeg dog ikke lige!
Selv om jeg ikke har blandet mig i debatten før, betyder det ikke, at jeg ikke finder den uvæsentlig.
Men lad os værne om dem kammeratlige tone og ikke ende i mudderkastning.
Team spywarefri gør et stort og flot arbejde - frivilligt.
Samt mange brugere som Hepta!
Som jeg har sagt før, så lad os prøve at finde fælles fodslag og finde en simpel og effektiv forbyggelses-strategi, som de fleste kan være med på. Det hjælper jo ikke en dyt, at vi hver gang kommer op og skændes.
/Jesper
Du har masser af god vilje, lige som andre, til at prøve at finde nye måder og ideer. Jeg tror bare at Spywarefri måske ikke er det rigtige sted at diskutere det. Jo, det kan godt diskuteres, men som jeg ser det, så er der kun en “løsning” der gælder her. “Køb en sikkerhedspakke”. Andre ideer, især hvis de skulle være gratis (væmmeligt ord her), plaffet ned med et brag. Det er ihvertfald sådan som jeg ser det. Måske ser jeg forkert, det er jo sent på aftenen.
Næ du er ikke forkert på den forevernewbie selv om det er sen aften, alt det med at købe er da fint nok men det er i sidste ende ens gøren og laden på nettet der kan give problemer, og det kan man ikke købe sig fra…
/Ivan
Som jeg har sagt før, så lad os prøve at finde fælles fodslag og finde en simpel og effektiv forbyggelses-strategi, som de fleste kan være med på. Det hjælper jo ikke en dyt, at vi hver gang kommer op og skændes
/Jesper
Du har masser af god vilje, lige som andre, til at prøve at finde nye måder og ideer. Jeg tror bare at Spywarefri måske ikke er det rigtige sted at diskutere det. Jo, det kan godt diskuteres, men som jeg ser det, så er der kun en “løsning” der gælder her. “Køb en sikkerhedspakke”. Andre ideer, især hvis de skulle være gratis (væmmeligt ord her), plaffet ned med et brag
/Forevernewbie
Næ du er ikke forkert på den forevernewbie selv om det er sen aften, alt det med at købe er da fint nok men det er i sidste ende ens gøren og laden på nettet der kan give problemer, og det kan man ikke købe sig fra…
/Ivan Bejstrup
Fordi vi er nogle, der mener, at det bedste for den almindelige, jævne computerbruger er at købe en Sikkerhedspakke, så er det ikke ensbetydende med, at vi mener, at den hellige grav er velbevaret. Naturligvis er sund fornuft på nettet det afgørende - sammen med en rimelig god sikkerhed.
Der er ingen modsætning mellem at købe en “sikkerhedspakke” og have en fornuftig gøren og laden på internettet. At folk tænker mere på sikkerhed og på deres færden, blot fordi de har valgt en “gratis løsning”, holder på ingen måde vand. Det drejer sig vel om at have en målsætning om at sikre, at så mange som muligt har en rimelig sikkerhed på computeren.
Øget sikkerhed nås ikke gennem i bedste fald halvgode gratis løsninger, som er almindeligt for de fleste, “computernørderne” nok undtaget! Jeg er førtidspensionist, så jeg så gerne, at jeg kunne klare mig med gratis beskyttelse alene, men med min trods alt ret begrænsede computerviden er jeg ikke tryg ved en sådan løsning.
Det drejer sig vel om at have en målsætning om at sikre, at så mange folk som muligt har en rimelig sikkerhed på computeren. Samt at oplyse om gode internetvaner mv.
Jeg fuld klar over, at en Sillerhedspakke ikke løser alt, men er et skridt i rigtig retning for mange.
Forevernewbie, du ser forkert.
>> især hvis de skulle være gratis (væmmeligt ord her) <<
Den er sq for billig!
Der er så andre der går en anden vej, fint nok, det er et frit land, men så vil jeg kaste en udfordring til jer.
Lav bare en manual på højde med Anettes, da hun var bedst, eller bare en på niveau med nogle af mine, med billeder og hele svineriet, på et plan så ALLE kan bruge programmet/metoden udfra manualen, og evt. nogle få supplerende spørgsmål
Sjovt nok er der aldrig nogen der tager udfordringen, det er selvfølgelig også nemmere at brokke sig over andre, der trods alt prøver at løse folks problemer.
@Fordi vi er nogle, der mener, at det bedste for den almindelige, jævne computerbruger er at købe en Sikkerhedspakke, så er det ikke ensbetydende med, at vi mener, at den hellige grav er velbevaret. Naturligvis er sund fornuft på nettet det afgørende - sammen med en rimelig god sikkerhed.
Der er ingen modsætning mellem at købe en “sikkerhedspakke” og have en fornuftig gøren og laden på internettet. At folk tænker mere på sikkerhed og på deres færden, blot fordi de har valgt en “gratis løsning”, holder på ingen måde vand. Det drejer sig vel om at have en målsætning om at sikre, at så mange som muligt har en rimelig sikkerhed på computeren.
Øget sikkerhed nås ikke gennem i bedste fald halvgode gratis løsninger, som er almindeligt for de fleste, “computernørderne” nok undtaget! Jeg er førtidspensionist, så jeg så gerne, at jeg kunne klare mig med gratis beskyttelse alene, men med min trods alt ret begrænsede computerviden er jeg ikke tryg ved en sådan løsning.
Det drejer sig vel om at have en målsætning om at sikre, at så mange folk som muligt har en rimelig sikkerhed på computeren. Samt at oplyse om gode internetvaner mv.
Jeg fuld klar over, at en Sillerhedspakke ikke løser alt, men er et skridt i rigtig retning for mange.@
Nu får du svært ved at finde noget sted hvor jeg anbefaler en gratis løsning mo-od ligesom at du ikke kan finde et sted hvor jeg anbefaler betalings løsning, så jeg vil anbefale dig at læse hvad folk skriver inden du direkte retter en kritik mod en navngiven person
Forevernewbie > Du er jo en stor kapacitet inden for malwarebekæmpelse - ingen tvivl om det - og derfor fatter jeg ganske enkelt ikke, at du afviser, hvad der tydeligt fremgår af de logs, som lægges herinde - nemlig at de brugere, der benytter en sikkerhedspakke, har langt færre problemer, end de brugere, der kører med gratis software.
Du har da ret i, at det ville være en “fornyelse”, hvis TeamSpywarefri gik over til at anbefale gratis software - men det tror jeg næppe at logløserne har tid til. Så skulle antallet af logløsere i hvert fald som minimum fordobles.
I det hele taget er “fornyelse” et begreb, som kan bruges til hvad som helst, og derfor er det på ingen måde et brugbart argument for forandringer. Lad os hellere tale om FORBEDRING - og så se, hvad der kommer ud af dét.
Det bliver ikke med mig som trådopretter, at denne tråd fortsætter
Personligt er jeg skuffet, at det ikke er muligt at oprette en diskussionstråd, og andre tråde for den sags skyld, uden at der går personfnidder i det.
Derudover er jeg oprigtigt trist over at supporterne herinde, uden for enhver tvivl, er temmelig pressede på ressourcerne så der kun er tid til at besvare ” problem indlæg”. Det ville være godt at der også var tid til diskussioner, og til at holde kursen herinde. Der er desværre heller ikke menneskelige ressourcer til at tilrette Strategien, og ændre lidt på Taktikken så, Forum fremstår stærkest muligt. Men det er der naturlige årsager til, og det må jeg selvfølgelig også acceptere.
Enhver organisation udvikler sig , men den retning Forum går imod mener jeg er trist. Der er meget langt fra det Spywarefri jeg kendte for år tilbage på alle områder.
Der vil således heller ikke komme flere oplæg fra mig til diskussioner herinde da jeg under ingen omstændigheder vil medvirke til den negative udvikling.
” Jante” er nok kommet på besøg, som det nævnes, og jeg har nok fyldt for meget herinde.Og det må jeg jo så tage op til overvejelse.
Tak til Perhaps for at have startet Spywarefri af et godt hjerte, og tak til enhver Supporter der i tidens løb har ydet en indsats herinde. Og tak til dygtige brugere der er uundværlige hvis projektet skal kunne køre videre.Tak for den hjælp jeg har modtaget, og som ofte har været uundværlig.
Jeg skal i henhold til ovenstående venligst anmode om, at denne tråd bliver lukket.
Hepta, lad nu ikke lidt fnidder ødelægge det hele. Der er rigtigt mange der er glade for din hjælp, så jeg syntes at du lige skulle “få sovet” lidt på din beslutning.
@Hepta: Jeg ved godt at jeg kaldte det en pseudo-debat i mit første indlæg. Jeg fik aldrig svaret på din respons til dette: Jeg anerkender fuldt ud, at det er relevant at tage debatten, og synes også det er rigtig fint, at du starter den. Folk som synes den er helt ligegyldig skulle ikke spilde deres tid ved at deltage i den. Når jeg kaldte den pseudo var det fordi jeg synes det alternativ, der typisk stilles op er for snævert.
At påstå at man kun har lov til at advokere for købeprogrammer her på SWF er ikke rimeligt. Det er rigtig nok at bl.a. Perhaps og Fromsej hælder til nødvendigheden af købeprogrammer. Men de udgør jo for det første ikke hele gruppen. For det andet gives der da jævnligt spalteplads til modsatte holdninger (fx i denne tråd). For det tredje var det jo ikke dem, der plaffede mit forslag til en tredje strategi ned.