Jeg synes tit man bliver foreslået gratis programmer til virus bestyttelse samt antispyware og malmare. Men er det realistisk at man kan sikre sin computer på et godt niveau med gratisprogrammer? Eller er gratisprogrammer ikke sikre nok hvis man har netbank eller bruger nettet til betalinger med kreditkort?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Du kan sammensætte en gratis løsning, der sammen med brug af sund fornuft, giver rimelig beskyttelse mod malware af al slags virus, antispyware mv.). men efter min mening vil det bedste være at investere i en sikkerhedspakke - TDCs eller en fra Spywarefri Shop f. eks! Om programmer som Advanced System care mv. læs lige Spywarefris beskrivelse: |
|
|
|
|
|
Hvad er et ” godt sikkerhedsniveau ” ? Jeg er enig meed mo-od i essensen. Men det kommer altid an på brugeren, og til dels dennes adfærd. Min mening som ganske almindelig bruger er, at langt størstedelen af ganske almindelige computerbrugere gør klogt i at investere i en samlet sikkerhedspakke med ” total” sikkerhed. F.eks en af dem fra shoppen: http://www.spywarefri-shop.dk/sikkerhedspakker Men men jeg mener også at f.eks TDC´s sikkerhedspakke fra F-secure er pengene værd. Og selvfølgelig er der andre kvalitetsprogrammer på markedet. Jeg tror simpelthen ikke på at der er ret mange gratis løsninger tilbage som kan måle sig med de betalte sikkerhedsprogrammer. Hele sikkerhedshalløjet er blevet så komplekst, at man bør søge at få den optimale sikkerhed. Andre vil uden tvivl mene noget andet. |
|
|
|
|
|
Efter min mening er det muligt at lave en ret god sikkerhedspakke af gratis produkter. Eller efterlader noget åbent. [ Rettet: 13.03.2010, 17:51 af f-arn TeamSpywarefri ]
|
|
|
|
|
|
jeg vil også lige give min mening til kende og jeg er apselut enig med mo-od og hepta køb en samlet sikkerheds pakke som kan stå alene så er man godt dækket ind og med en firewall som er bedre en windows indbyggede men lad være med og købe en sikkerheds pakke som er for tung og dermed bruger for mange resurser men husk og prøve den i en måneds tid først det er meget vigtigt |
|
|
|
|
|
Jeg mener også at man gør bedst i at købe en sikkerheds-pakke. Det andet er sq for besværligt. |
|
|
|
|
|
Jeg er helt enig med f-arn det er meget besværligt og omstændigt |
|
|
|
|
|
Hvad enten man er til en samlet sikkerhedspakke eller fortrækker st stykke sikkerheden sammen af flere selvstændige programmer, så vil jeg uden at blinke påstå, at de bedste betalingsløsninger er bedre end de bedste gratisløsninger. Også jeg sætter pris på bekvemmeligheden ved en samlet sikkerhedspakke - men samtidig er jeg temmelig vild med programmer som DefenseWall og Returnil 2010. Hvis du på bagrund af traditionel sikkerhed selv vælger at installere et anløbent program, fanger bordet, og du må tage konsekvenserne af den selvpåførte ulykke. Gør du det samme med Returnil 2010 (eller et tilsvarende program) tilbørligt aktiveret, handler det derimod bare om at genstarte computeren - og VUPTI er hele møget væk (med ganske få undtagelser; ingenting er desværre 100 % sikkert.) |
|
|
|
|
|
st > at - fortrækker > foretrækker |
|
|
|
|
|
Pablo nu kan de godt være jeg spørger dumt men da jeg ikke kender de 2 programmer DefenseWall og Returnil 2010. er det noget man kan bruge sammen med sin sikkerheds pakke eller hvad gør man undskyld min manglene viden |
|
|
|
|
|
Det er dejligt at nogen kan huske for en, havde helt glemt Returnil 2010. Må have set på den en dag, har du et link ved hånden Pablo! :o) |
|
|
|
|
|
mfp > Jeg kører med Returnil 2010 og KIS 2010 på min ene computer, og det eneste jeg har foretaget mig er at slå virtualiseringen i KIS fra og lade Returnil tage sig af den side af sagen. Det fungerer fint. Har ikke eksperimenteret med andre sikkerhedspakker i den forbindelse, men tør godt gå ud fra, at det vil være det samme på dem. Og under alle omstændigheder kan du hente en gratis prøve-version af Returnil 2010 ned. Vær dog opmærksom på, at der ikke er tale om et “install it and forget it” program. Hvis du ikke er opmærksom på, hvad du har sat programmet til, kan du meget let komme til at miste vigtige dokumenter el. lign. Den seneste version af DefenseWall er forsynes med en firewall, så den ville jeg ikke køre sammen med en sikkerhedspakke. |
|
|
|
|
Har ellers det princip, at når folk ikke selv kan finde ud af at søge på Google, så kan de heller ikke finde ud af at bruge programmet. Men ok, her er et link: http://www.returnilvirtualsystem.com/rvs-home-lux Vær som sagt opmærksom på, at programmet skal omgås med varsomhed. |
|
|
|
|
|
Jeg takker mange gange for info Pablo forsat god weekend til dig |
|
|
|
|
|
I lige måde, mfp. |
|
|
|
|
|
Godt ord igen Pablo, selvfølgelig kan jeg da finde ud af at google et program! |
|