Sunbelt software
  Hasted
Antal indlæg: 359

Sunbelt sofrware er kommet med en ny version, hvor Vipre og Sunbelt kan downloades , er lagt sammen i et program kaldet Vipre antivirus Premium. Her kan du så som bruger af Vipre og Sunbelt Fireworld,
få det konverteret fra dit gamle produkt til det nye uden beregning. Dette sker endda med forlængelse’ af det først udløbne. I mit tilfælde på et år på Firewall.
Jeg har nu kørt med det i nogle dage, og min vurdering af det, at det er godt. Computeren er blevet væsentlig hurtigere. Prøv at se her http://www.Sunbeltsoftware.com
mvh
Steffen

Pablo
Antal indlæg: 1997

Der er to ting, der undrer mig i den forbindelse:

1. At de ikke har gjort det noget før.

2. At de ikke har kunnet finde på et bedre dækkende navn end Vipre Antivirus Premium.

Men bortset fra det er det da et fint initiativ. smile

Signatur

I bestyrelsen for min tilværelse er jeg nu kommet ind som suppleant. - Jens Smærup Sørensen

Hasted

Ok.Pablo!
Det gamle produkt kørte for mit vedkomende uden problemer, og sparet mig for mange ærgelser.
Jeg har stor tillid til den nye version.

Der er noget, jeg ikke kan få ind i min knold, det er at folk køber computere for mange tusinde kroner, og ikke vil ofre nogle få hundrede kroner på sikkerhed. Ja,  jeg må sige jeg fatter det simpelthen ikke!
mvh.
Steffen

Redaktør
Antal indlæg: 21376

Hvorfor de ikke har gjort det noget før skal jeg lade være usagt, men komplimentering af en firewall sammen med en antivirus/antispyware del er noget af det sværeste til at arbejde sammen.

Der er noget, jeg ikke kan få ind i min knold, det er at folk køber computere for mange tusinde kroner, og ikke vil ofre nogle få hundrede kroner på sikkerhed. Ja,  jeg må sige jeg fatter det simpelthen ikke!

Det fatter jeg heller ikke Hasted, og det er én af grundene til jeg er stoppet, eller næsten stoppet, med at vejlede herinde. Se alle de der har problemer med snavs herinde. Hele bundtet er dem med gratis-produkterne. Enten kører de kun med en del af den samlede sikkerhed (f.eks. AVG free) eller også har de en samling gratisprodukter de ikke kan finde ud af eller som slet ikke udgør et samlet sikkerhedsprodukt. Det skal simpelthen gå galt.

I torsdags deltog jeg i et stort møde hos én af de store og kendte udbydere af sikkerhedssoftware som inviteret gæst. Jeg kom med forskellige indlæg. Igen og igen blev det påpeget at danskerne er de dårligste i hele Nord-Europa til computersikkerhed, og danskerne er det folkefærd i Europa der næstefter Italien får mest spam, og det gør danskerne pga. deres naivitet og generelt dårligere sikkerhed.

Dårligere sikkerhed som følge af

....at rigtig mange tror at de kan klare sig med et enkelt antivirus/antispyware som gratis produkt

eller

...at de har en samling gratisprodukter de slet ikke burde ha’ fordi at de ikke kan magte dem. De er enten ikke i stand til at konfigurere dem korrekt eller de er ikke i stand til at finde den lille bitte ting de stadig mangler i deres komplette sikkerhed. Den som gør at de stadig får snavset på deres computer.

Efter min mening burde den slags computerbrugere (vel nok 80% af alle danske computerbrugere) benytte sig af en god samlet købe-sikkerhedspakke hvor de ikke skal ta’ stilling til noget-som-helst. Men det er ilde set herinde, at sige den slags, så derfor holder jeg mig helt i baggrunden.

Hvorfor i alverden spørger computerbrugere nogle gange “Hvorfor et antivirus kan du anbefale?” Man bør da rettelig spørge: “Hvorfor en sikkerhedspakke kan du anbefale?” Dette eksempel beviser klart hvor uvidende den danske computerbruger er.

Tro mig: Hvis dansken virkelig ville så kunne de køre med helt snavsefrie computere i årevis. Men det vil danske ikke. De elsker at havne i suppedasen. 

Ta’ den eller lad vær. Nu fik jeg luft grin

[ Rettet: 13.03.2010, 08:42 af Perhaps Emeritus ]
Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Antal indlæg: 938

Hej Perhaps

Jeg er ganske enig i, at de fleste er bedst tjent med en sikkehedspakke, hvor de er ganske godt garderet, og hvor de slipper for at sætte sig ind i de mange detaljer.

Men jeg synes nu ikke, at det er ilde set at give det gode råd.

Tværtimod synes jeg, at det siges igen og igen, at almindelige pc brugere, som ikke har den store indsigt i sikkerhedsprogrammer,  ikke kan klare sig med gratis løsninger.

Men egentlig er det vel på sin plads, at en supporter, der lige har renset en computer, kraftigt opfordrer vedkommende til at købe en samlet sikkerhedspakke.

Det kan så opfattes som en reklame for shoppens produkter, og det synes jeg heller ikke, der er noget galt i.

I denne verden er det umuligt at stille alle tilfreds. Hvis det kan få flere mennesker til at få en bedre sikkerhed på deres pc, er det vel til at leve med, at nogle ikke bryder sig om en henstilling, der kan opfattes som reklame for egne produkter.

Redaktør

Hej Steffen

Jeg har altid været enig med dig på mange punkter og jeg ved at du skal nok holde din puter fri for alskens snavs. Det kan DU sagtens.

Da jeg startede i 2002 var det rent faktisk muligt for mange at holde sin computer fri for snavs med gratis-programmer hvis man var “almindelig” computerbruger. Sådan er det ikke længere. I dag skal man være avanceret computerbruger for at holde sin computer fri for snavs ved hjælp af gratis-programmer. Det burde kunne lade sig gøre.

Det nemmeste for den der ikke vil sætte sig så meget ind i computersikkerhed er en god købe-sikkerhedspakke. Den kører næsten 100% uden hjælp udefra, og er vel 90-95% sikker. 100% opnås aldrig.

Jeg står ikke for shoppens sortiment. Hvis det stod til mig var der yderligere et par andre produkter i shoppen, bl.a. det af dig ofte anbefalede DefenseWall og også det program som Hasted omtaler ovenfor. Blot min mening smile

[ Rettet: 13.03.2010, 10:28 af Perhaps Emeritus ]
Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Hasted

Hej Perhaps! grin

Tak for dit lange og gode indlæg.
Jeg ville blot gøre opmærksom på, at der var kommet en en ny version af Vipre, som du har opdaget,
at jeg er meget glad for.
Jeg vil foreslå at vi lukker her igen, da jeg nødig ser mig som ophavsmand til en “religioinskrig”!
mvh.
Steffen rolleyes

Redaktør

Det sørger jeg for Hasted grin

Signatur