Comodo Internet Security V4
  Lasse88
Antal indlæg: 1051

Så er Comodo Internet Security V4 udkommet, Der vil automatisk komme en updatering til CIS V3 i løbet af et par uger.

Whats New in COMODO Internet Security 4.0.135239.742?

NEW! Seamless livePCsupport Integration
This version has a built-in Live Support for getting instant help from the experts for any type of problems.
NEW! New User Interface Theme
A new user interface theme has been introduced with this version.
NEW! New Web Based Installer
Now, there is a single setup file which downloads and installs the required products according to operating system the computer has. The product installers are created with Microsoft Windows Installer for native installation/uninstallation support.
NEW! Integrated Sandbox
Proactive Defense i.e. Defense+ now includes a built-in sandbox which combines file system/registry virtualization and least-privileged user account principle in order to combat with unknown malware.
IMPROVED! Default Deny Protection
Defense+ now automatically sandboxes all unknown applications/executables until they are analyzed.
IMPROVED! Significantly fewer number of popup alerts
Defense+, with the help of new sandboxing technologies, has a more powerful default security policy while having significantly fewer number of alerts compared to previous versions.
Also in this version, Defense+ and Firewall, by default, do not create automatic rules for already known safe applications.
IMPROVED! Popup alerts layout
The new popup alerts now include additional options which allow the users to take COMODO Time Machine snapshots or set Windows system restore points, submit suspicious files for immediate analysis.
IMPROVED! Antivirus Engine
Antivirus engine is improved for better detection and cleaning. The new engine now has disinfection support for the infected files.
A new command line virus scanner (cavscan.exe) has been introduced in order to address the need for scanning the computers in windows safe mode or scanning files transferred from MSN etc.

https://forums.comodo.com/feedbackcommentsannouncementsnews-cis/comodo-internet-security-40135239742-released-t52402.0.html

Signatur

Dårligt sprog kan give utilsigtede virkninger.
eksempel:
Fangen benådes, ej hænges!
Fangen benådes ej, hænges!

“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.” - Plato
“It is better not to speak and be thought a fool, then to open your mouth and remove all doubt.” - Mark Twain

Lasse88

CIS V4 er meget stille, næsten uden popups, da dens “sandbox” tager programmer som ikke genkendt af Comodo, hvorpå filerne bliver tilføjet “pending files” og automatisk send til Comodo, når de så er tilføjet deres “whitelist/blacklist”. starter de ikke op i sandbox næste gang, men får i stedet for lov til at køre udenfor sandbox, eller bliver fanget af Antivirus delen.

Udover det laver CIS V4 som standart ikke regler for “betroede programmer” i Defense+ og Firewall.
(Man kan dog vælge at gå ind og sætte flueben ved “Create rules for safe applications” i både defense+ og i firewall, hvis man vil havde der også bliver lavet regler for “betroede programmer”. Og hvis man også slår sandbox fra, så er CIS V4 vidst præcis som CIS V3)

Det tilsammen gør at man stort set ikke får nogen popups, udover de notifikationer om programmer der bliver startet op i sandbox, men de notifikationer kan man slå fra hvis man ikke vil se på dem hvergang programmet starter op, eller flytte dem til “my own safe files” hvis man er sikker på programmet er sikkert.

Også kan der vidst godt lukkes. smile

Signatur

eksempel:

“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.” - Plato
“It is better not to speak and be thought a fool, then to open your mouth and remove all doubt.” - Mark Twain

Antal indlæg: 938

Det ser jo fint ud.

God ide med at sandboxe alt ukendt.

Sløver CIS v4 maskinen?

Lasse88

Der er nogen der har klaget over den sløver maskinen, men det har vidst hjulpet at deaktiverer sandbox, selv har jeg ikke oplevet nogen problemer, og jeg har installeret det på 3 forskellige computerer, hvor den ene er 6-7 år gammel, og det sløver ikke mere end V3, hvis man ellers synes det sløver.
(der var også nogen der klagede over CIS V3 sløvede deres computer)

Udover det virker deres sandbox vidst ikke helt 100% som man normalt kender en sandbox, da det den automatisk putter i sandbox, bare bliver begrænset til hvad det får lov til,(så vidt jeg har forstået).
Men det man selv kommer i sandbox, kan man vidst godt komme i et virtuelt miljø. (Om det så sløver ved jeg ikke).

Signatur

eksempel:

Anonym
Antal indlæg: 26

Hej , der er vist nok ikke så mange der bruger Comodo CIS v4 , her på dette forum (lidt søgning understøtter denne påstand)
Det jeg lige vil pointere er følgende : 1- Alt softwhare som instaleres vil på en eller anden måde sløve systemet
                            det er bare HVORDAN det sløver der er afgørende.
som musikker har jeg erfaringer med stort set ALT hvad der eksisterer af den slags programmer. Hvis man eks. som mig bruger en MEGET stor gruppe af externt hardwhare specielt firewire lydkort og sequencere og andre former for studio gear , ( gælder også videoredigering som jeg også bruger meget )ja så er min erfaring at det eneste der ikke får disse stykker af hardwhare til at fungere med ALT for stor latens ( intern forsinkelese eks. Når man trykker på en tangent på et keyboard og tiden til en syntheziser tilsluttet reagerer må ikke overstige ca MAX 20 ms ellers kommer tonerne forsinket efter man har trykket ) Jeg vil derfor (specielt til musikere/videoentusiaster)Virkelig anbefale
Comodo CIS for den påvirker ikke de dele af computeren rescourcer der varetager netop dette og den konflikter heller ikke med nogle af de programmer vi kunstnere brugere , Ulempe - kan være svær for nye brugere at gå til , men ved at lade alt stå på standard i starten vil den virke helt fint.( når man kender den kan man altid fintrimme den efter sit behov)Ved at anvende Comodo CIS ja så har jeg interne latens tider på ca 4 ms Max, hvilket er perfekt.
Sandbox ja det virker 100 procent og nej det begrænser ikke bare programmets adgang ( Det ses tydeligt med mine musik programmer der ALDRIG NOGENSINDE VIL VIRKE i hverken sandbox eller andre virtualisations miljøer )
Jeg har personligt også denne opfattelese af effektiviteten af deres programmer blandt de gratis er det bedste der findes , således får man den FULDE pakke gratis og kan vælge at betale for online support og andet man godt kan undvære alligevel. Selv om det er gratis bliver alle databaser og definitioner opdateret hver eneste dag , yderligere
har jeg været ( med andre programmer pga. Bla. mine politiske holdninger ) virkelig plaget af angreb fra virus og hackere der prøver at bryde ind i mine systemer ( min fastnet linie fungerer således pga. angreb kun ca 35 procent af døgnets 24 timer , ja det er en down time på 65 procent og det skyldes bla DDOS attack som blokerer så jeg ikke kan komme online men jeg har flere linier og så skifter jeg bare til en backup linie , pointen med dette her jeg nu fortæller er følgende efter jeg fik fat i CIS ja så er mit system lukket og INGEN er sluppet inderfor :o) det må siges at virke , det er der ingen af de andre der har kunne gøre , den ros skal de have , før måtte jeg geninstalere fra backup alt på maskinerne bare fordi en idio…. havde været inde og pille op flere gange hvert kvartal. Nu jeg har ikke oplevet det siden og hver gang en uautoriseret prøver ja så kan jeg bare disconnecte vedkommende :o)
( har nu kørt i 31 måneder fejlfrit )
NU ingen roser uden torne og ja CIS har da også sine problemer men de er til at leve med i betragning af hvad det kan og PRISEN 0 kr.
            I skrivende stund er version 4.1.150349.920 netop udkommet med rettelese af et par småfejl :o)

ps . Folk der spiller computerspil vil altid anbefale Avast,Avg,Kaspersky fordi det er nemmere at få spillene til at køre under disse end Comodo CIS ( jeg spiller en del selv og sandbox er et tilbagevendene problem med spil , for eksempel skal de fleste nye spil efter instalation som skal godkendes først , ja startes fra 2 til 4 gange mens man trykker på de forskellige tilladeleser der kræves for at spillet endelig er registretet så det kører uden for sandbox
og altså fungerer )Dette gør at Avast,Avg,Kaspersky bliver anbefalet for de er alt andet end bedre ( de har jo købeversioner du lige kan købe) Konklussion Spillere ( læs alle der skriver for computer magasiner med flere )
Vælger det nemmeste , jeg vælger det der virker bedst ( ok lidt besvær men intet er jo bare givet )

Jeg håber at mine erfaringer har svaret på jeres spørgsmål , for det er svært bare at give et svar.

Mvh , Kenneth, Astro3000

Lasse88

Version 5 er i beta, der lige kommet en RC (release candidate) idag. smile  så der går nok ikke alt for lang tid før v5 er ude smile

Den nye version sløver hellet ikke lige så meget som den anden, hvis man kan sige den gør det.

Der skulle også være en bedre ydeevne i V5
“just to clarify about the performance improvements:
While browsing files, you will notice this speed improvement.”

“nogle af de ting som skulle være i v5 er:
Cloud based AV
Cloud based Behaviour Analysis
Cloud Based Whitelisting
Improved performance
Spyware Scanner
Much improved Sandbox”

Der skulle også være en “gaming mode”

Comodo blir vidst også testet i den næste test på av-comparatives.org

Signatur

eksempel: