Jeg har haft kigget i bios og ikke fundet denne indstillings mulighed. Faktisk er det en ret skrabet bios version maskinen kører med, der kun indeholder de mest grundlæggende indstillinger.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvordan installerer jeg Vista Power management i Windows 7? For så ville jeg prøve det. |
|
|
|
|
|
Ingen der ved hvordan jeg gør det? |
|
|
|
|
|
Der er Power management i W7. Kig i Kontrolpanel->Strømstyring (Sådan er det i Vista). |
|
|
|
|
|
Hmm har kigget der og ikke fundet noget er kan rette op på problemet. |
|
|
|
|
|
Hmm er der så kun tilbage, at lade som ingenting og lade CPU’en stille og roligt stå af? Det håber jeg da i hvert fald ikke. |
|
|
|
|
|
CPU’en beskytter sig selv mod overophedning, men for hver 10gr. driftstemperaturen øges med (udover normal temperatur), halveres levetiden. Men flimmeret skyldes mere grafikchippen end CPU’en, så den står nok af først. |
|
|
|
|
|
Puha, så bedste råd er så en ny bærbar? |
|
|
|
|
|
Nej - bare tilbage til Vista |
|
|
|
|
|
Tja der er vel ikke andet for end at bide i det sure æble og gå tilbage til Vista som du siger. |
|
|
|
|
|
Nu kunne det jo også være et driverproblem.. |
|
|
|
|
|
Desværre ikke, grafikdriveren jeg bruger måtte jeg hente fra nvidia’s hjemmeside. Faktisk måtte jeg installere de fleste drivere som Vista drivere fordi, der ikke fandtes Windows 7 drivere. |
|
|
|
|
|
Det er aldrig nogen god ide, at hente drivere fra Nvidia, når det er til onboard grafikchip (i bærbare). Det står også på Nvidia’s downloadside |
|
|
|
|
|
Tja det må nok konstateres at min bærbar kun var bygget til Vista og ikke tænkt til at blive forberedt på Windows 7, hvilket ses på at der ikke findes Windows 7 drivere til maskinen på MSI’s hjemmeside: http://eu.msi.com/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=135&prod_no=1227 Så der er nok kun tilbage at gå tilbage Vista. |
|
|
|
|
Forbedret??? Hvor forbedret??? Når man har Vista skal man efter min mening ikke begynde med at installere W7. Det giver nemt problemer, som her og hos millioner af andre. Min mening: Har man XP fortsætter man med XP, har man Vista fortsætter man med Vista, har man W7 fortsætter man med W7. Det er nu 13 år siden jeg sidst havde computerproblemer |
|