diomedea - 09.02.2010 09:15:11
Sander har forståeligt lukket min tråd om Eset Smart Security.
Tråden var (og er stadig) åben.
Jeg troede nemlig, at du ville melde tilbage i tråden, så vi kunne konstatere, om alt fungerede, som det skulle.
Jeg ville dog gerne komme med en afsluttende kommentar, og foreslår derefter at denne tråd lukkes.
Det er ok.
Eset Smart Security er meget vanskeligt at indstallere og uden Sanders hjælp var det ikke lykkedes.
Det sværeste er nok det med at indsende aktiverings-nummeret til Eset. Eset sender så en mail tilbage med et Eset-brugernavn og en Eset-kode, som skal benyttes ved både download af programmet og ved installationen af programmet.
Selv synes jeg ikke, at det er så vanskeligt, men det kan godt forvirre lidt.
Til gengæld er programmet dejlig nemt i brug, når det er færdiginstalleret, synes jeg.
Sander har gjort et stort arbejde for mig, som jeg siger tak for.
Velbekomme. 
Men jeg vil påpege at udover vanskeligheden ved at rense for gamle programmer, ...
Både rester efter Avast’s købeprogram og F-Secure skulle fjernes, inden Eset kunne installeres.
Disse rester skulle alligevel have været fjernet, hvis et andet sikkerhedsprogram skulle installeres på maskinen. Ellers ville der også være opstået problemer ved nyinstallation af en ny sikkerhedspakke.
Så det er ikke et specielt Eset-problem, men et mere generelt problem.
... er det et problem at Eset Smart Security (efter min mening) er ulogisk når det drejer sig om indsættelse af Brugernavn og adgangskode.
Det kan godt volde lidt problemer, når man prøver det første gang. Indrømmet. 
Programmet meddeler at brugernavn eller adgangskode er forkert, hvorefter man begynder at knokle for at finde fejlen. Det vanskeliggøres af at jeg har fået 2 mails med hver sit sæt brugernavn og adgangskode. Da jeg ikke kan finde fejlen, begynder jeg at undersøge om jeg ikke kan bruge udklipsholderen rigtigt - det kan jeg.
Jeg forstår ikke, hvad der er gået galt for dig. Det har jeg aldrig set før.
Så fortæller Sander mig, at jeg skal bare vente et par dage så vil Eset godkende brugernavn og adgangskode.
Det, jeg fortalte var:
at der KAN gå op til et døgns tid, inden de automatiske opdateringer starter. Men normalt finder Eset-firmaets opdaterings-servere ud af det inden der er gået et døgn. Hvis der går et par døgn, og opdateringerne ikke er startet endnu, er det tegn på, at der er noget galt med installationen.
Derfor anbefalede jeg, at vi prøvede at vente et par døgn, og helst weekenden over.
Virkede det så stadigvæk ikke, kunne vi tale sammen igen. Og få problemet løst.
Og sådan går det - der var ingen fejl bortset fra den Eset lavede ved at sige at det var forkert.
Ingen fejl…. bortset fra, at der var rester efter Avast og F-Secure.
Samt at Eset ikke vil acceptere brugernavn og brugerkode fra Spywarefri Forum.
Man kan kun anvende de korrekte Eset-brugernavne og Eset-koder, som kommer med emails fra Eset-firmaet. Ellers sender Eset en fejlmelding tilbage og nægter at installere programmet.
Og så vil jeg tilsidst gøre opmærksom på en uhyrlighed som Eset laver: I alle mails Bliver indsat en reklame for Eset!!
At man sætter reklamer i frimails forstår jeg godt. Men at man sætter reklamer i et betalingsprogram - og med tilbagevirkende kraft. Alle mails i mit kartotek er blevet påsat reklame! Det forstår jeg ikke.
Det kan nemt indstilles, så Eset ikke sætter disse meddelelser ind. Det vil jeg gerne hjælpe dig med at få taget væk.
Og jeg afslutter tråden med at sige: Jeg indsætter et beløb på forums konto, det er rimeligt efter Sanders store arbejde.
Det takker vi hermed for.
Men jeg køber næppe Eset Smart Security.
Du er helt frit stillet. Men jeg synes nu alligevel, at du lige skulle give programmet en chance, nu, hvor det er installeret. 
Med venlig hilsen til jer alle
Tak for det, Diomedea.
Du er altid velkommen tilbage en anden god gang.