Håber I kan hjælpe med et harddisk problem.
Antal indlæg: 86

Okay det var heldigt. Der står dog ikke det samme 100%

Der står:
“Årgang” 2003
301599100
CALYPSOIII

Hovedforbindelsen til selve enhedens indhold forenden af printpladen, er vel ikke loddet under printpladen? Det er nemlig ikke til at se om de bare møder hinanden fysisk unden lod eller andet. 

Kan jeg købe sådan et nyt print separat? Og vil det for det meste være grundet fejl på printpladen at HDD ikke får strøm mere?

Redaktør
Antal indlæg: 3614

Nej, ingen lodninger - når de 5 skruer er løsnet, falder printpladen af.
Så skil den ad, og rens printets kontaktflader med et viskelæder - måske er det nok.

Og så er det ikke CALYPSO altsammen - ved siden af, og vinkelret på, står der 51294V-0 og lige nedenunder står der 36.04
(5-tallet foran 1294 er ganske lille, og nullet i V-0 er et Ø).

Printpladen kan næppe fås i løs vægt.

Okay det vil jeg prøve først.

Behøver det være præcist det samme print, før den kan læse det data som er der på?

Se her, det er alt som står på den, ikke det som du skrev.
Der er også 2 stk. Stregkoder bag på og en i toppen.

Vedhæftede billeder
DSC01196 (Small).jpg
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse

Matcher denne din forside?

Vedhæftede billeder
DSC01200 (Small).jpg
Redaktør

Mine stregkoder ligner meget.
Code: YAR41BWO er det samme.
Men der står N,M,C,D lige under - hvad det så betyder…

SN: er selfølgelig forskellig (serienummer).

Den sidste stregkode:
6Y120L0032611

Alt i alt, er vi meget tæt på, og inddelingen på de snurrende skiver (Læse/skrive hoveder, spor, sektorer o.s.v.) er garanteret helt ens - hvorfor skulle de ikke være det - så sad jeg med de to diske, ville jeg swappe printpladerne.
Og det, uden at blinke eller ryste på hænderne smile

Hej igen

Er tilbage efter ferie.

Jeg har nu prøvet om jeg kan finde så lille en torx kærv. Det kan jeg ikke, så det med at prøve at løsne printet bliver lidt svært.

Jeg er også lidt forvirret, for jeg beregner det sådan så jeg uanset kommer til at stå tilbage med en 120gb harddisk som ikke virker, hvor begger er betalt for. Er det overhoved sikkert at den kommer til at fungere efter skift af printplade, er det ikke bare en chance?

Fx. Jeg køber en ny 120gb som kommer tæt på nuværende - jeg skifter printplade - det virker/virker ikke - står tilbage med en helt ny “defekt” harddisk(såfremt det virker) - og for at få den til at virke, så skal jeg igen have en ny printplade - skruen uden ende.

Det var derfor jeg spurgte om man kunne låne en af computerforhandlere eller købe den løst. Du sælger den jo ikke uden harddisk? sælger du overhoved eller var det bare som eksempel?

Jeg kan måske prøve at gå ned i den butik, hvor jeg købte den i sin tid, for at høre om de kan hjælpe, men først lige få dem til afprøve det der med at løsne printpladen for at gøre den ren osv.

I mellemtiden som jeg også skrev i indledningen er min ekstern harddisk også blevet til raw. Det kan være du kan hjælpe mig med den indtil jeg får snakket med dem om den anden harddisk eller du kommer med et forslag.

Testdisk har læst den, det ser sådan ud:

Vedhæftede billeder
DSC01213 (Small).jpg

Det som jeg gjorde var.

—>create-maxtor250gb-intel-analyse-quick search-p-q-write.

Ekstern harddisk har kun en partition.

Den virker stadig ikke.

B2

Vedhæftede billeder
DSC01214 (Small).jpg

B3

Vedhæftede billeder
DSC01215 (Small).jpg

B4

Alt bliver mega langsomt når den starter op. Går man ind på >Denne Computer< efter den viser grønt lys, så forvinder alt info og den giver sig til at loade i lang tid, før den finder drev G, dog uden detaljer som samlet størrelse, samt ledig plads.

?

Vedhæftede billeder
DSC01217 (Small).jpg
Redaktør

Hvad om du sender den syge disk til mig ? Så kan jeg bytte rundt på printpladerne (Min 120GB er 99,99% identisk), og så er det ikke umuligt, at redde filerne på den.

Jeg tør simpelthen ikke lade den sende med Postdanmark, de er helt væk hvad angår ting mærket fragile, de tror det er VM i fodbold. Når det så er vigtige data og en ret skrøbelig ting, og så det faktum at jeg kender til gangen ved postdanmark, så tør jeg ikke. Vil hellere aflevere den til dig så, men lige pt bor jeg ikke på Sjælland mere og mener at have læst du bor ca. ved Hillerød, hvilket er pænt stor nedtur lige nu for mig.

Muligheder:
1. Som sagt prøver jeg der hvor jeg købte den, for at høre om de har en harddisk tæt på, hvor de kan bytte printpladen, prøve om der kommer strøm

2. Du kan prøve at sende kun printet til mig, hvis du tør med PD, jeg skal nok betale fragten, hvordan man så gør det når du er der og jeg er her. Ellers skal jeg give bidrag til Spywarefri i stedet, efter det hele forhåbentlig er endt med en succes. cheese

Kan du få den eksterne-hdd til at læse den korrekt igen, efter havd du har set på billederne? Hvorfor virker det ikke at skrive den om?

Redaktør

Masser af harddiske, købt over nettet, bliver transporteret af PostDK - uden uheld smile

Diske er nemlig ikke så sarte i slukket tilstand, og sammenkrøllede aviser kan godt absorbere stød.

Hej igen, jeg har nu prøvet at tage den printplade af og renset den med sprit, den virker stadig ikke.

Jeg er også lige kommet hjem fra computerbutikken, hvor jeg hørte om de kunne skaffe mig en ny harddisk eller et print til samme model, men hverken harddisk eller print kunne de skaffe, da den var for gammel. Forklarede så at en på nettet havde måske en som matchede, og hvordan han så på fragt af vigtige ting. Han mente da også det var noget af en chance at tage, angående med at sende en harddisk med vigtige data, de har før haft fejl ved fragten, hvor tv/harddiske/grafikkort/kabinetter var gået i stykker, så det sker altså. Jeg må give ham ret, jeg får aldrig nogensinde de data tilbage, hvis der sker fejl via fragten, jeg får en ny harddisk eller pengene, ja, men dem/det kan jeg ikke bruge til noget overhoved, så har jeg mistet hele formålet med denne tråd og mine data for altid.

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet disse printplader til min model:
http://www.ioffer.com/i/PCB-for-Maxtor-DiamondMax-Plus-9-120GB-code-YAR41BW0-115032891
http://www.onepcbsolution.com/diamondmax-9-13091300-7.html

Der er 3 faktorer som skal matche før den virker med en anden printplade.
Code: YAR41BWO
6Y120LO
CHIPNUMMER: 040111300

Hvis dine tal matcher disse, burde den også virke på min.
Hvis du sender den harddisk/printplade til mig, så skal jeg nok overføre penge til dig via min bank, så du slipper for fragt, såfremt den matcher.
Hvis du vil det, skal min bank bruge dine bank info, som kontonr. måske også Ibannr. Kan ikke helt huske om det kun er til udlandet, mener jeg. Men ellers dine info et sikkert sted. For hvis du vil det, kan jeg prøve den før jeg bestiller den anden og- eller hører andre computerforhandlere længere væk, om de ligger inde med sådan en harddisk, eller kan skaffe den, for de links der tager 7 dage, det er pænt lang tid.

Hvad siger du til det hele?
og skal jeg åbne en ny tråd omkring spørgsmål til min eksterne harddisk som også er raw, men kan findes på testdisk?

Redaktør

Der er 3 faktorer som skal matche før den virker med en anden printplade.
Code: YAR41BWO
6Y120LO
CHIPNUMMER: 040111300

De stemmer overens alle tre, så jeg må lige tømme den først smile

TestDisk ?
Den tager vi bare her…