Internet Explorer 8
  sammi
Antal indlæg: 160

jeg har ikke kunne logge ind på cpr register siden jeg fik Internet Explorer 8. men kan logge ind andre steder med mit digital signatur. da jeg ikke kender Internet Explorer 8 så godt, kunne det være at der er nogle som kender en nem løsning? her er svaret fra en mail som jeg har sendt dem, men er ikke sikker på at de kan hjælpe.

Tak for din henvendelse.

Vi kan ikke give dig et konkret svar på, hvorfor du ikke kan logge på. En mulig forklaring kan være din browser. Cpr’s digitale selvbetjeningsløsning kan ikke bruges med Internet Explorer 8.

For et konkret svar må du henvende dig til cpr-kontoret i Indenrigs- og Socialministeriet - se kontaktinformation her:
https://www.borger.dk/FOA/Sider/default.aspx?fk=22&foaid=11356544&searchKey=CPR.

Med venlig hilsen
borger.dk/PRA
Telefon: 1881
Email: .

Ministeriet for Videnskab,
Teknologi og Udvikling

Postadresse:
IT- og Telestyrelsen
Holsteinsgade 63
DK-2100 København Ø
Telefon: +45 3545 0000
Fax: +45 3545 0010
http://www.itst.dk

Redaktør
Antal indlæg: 3612

Højreklik på IE-ikonet, og vælg: ‘Kør som administrator’ - det burde hjælpe smile

Redaktør
Antal indlæg: 21376

Farcen omkring IT- og Telestyrelsen kan vel næppe blive større. De der burde være eksperter skriver:

Cpr’s digitale selvbetjeningsløsning kan ikke bruges med Internet Explorer 8.

Det er dem som samtidig (og fint nok) siger at man altid skal huske at ha’ browseren opdateret til seneste version, altså pt. Internet Explorer 8.

IT- og Telestyrelsen er simpelthen den største katastrofe inden for it-sikkerhed. Jeg plejer nøje at vurdere hvad jeg skriver, men her er jeg ikke bange for at sige: IT- og Telestyrelsen er den største farce inden for computersikkerhed herhjemme.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

hepta
Antal indlæg: 10353

Hvis ikke Thovs løsning hjælper så prøv at “Nulstil” IE men bemærk at du mister Cookies m.m.
Jeg har lige logget på uden problemer med Digital Signatur, og de fleste indstillinger er i ” Standard” i IE 8 hos mig.

sammi

har talt med dem og omstillet nogle gange.men de siger at det ikke er muligt at logge ind med Internet Explorer 8.
men de vi lave om på det til efteråret.. underligt?
ps thov. kan ikke se hvad du menner med, Højreklik på IE-ikonet, og vælg: ‘Kør som administrator’ - det burde hjælpe.
kan ikke se det? ellers er jeg blind, hehe..
sammi

hepta

har talt med dem og omstillet nogle gange.men de siger at det ikke er muligt at logge ind med Internet Explorer 8.
men de vi lave om på det til efteråret.. underligt?

Jeg har altid kunnet logge på med IE 8 så de aner ikke hvad de taler om shut eye

sammi

okay. hvad skal jeg gøre præcis?
sammi

hepta

okay. hvad skal jeg gøre præcis?

Det kan jeg ikke svare dig på desværre.
Men for at det ikke skal være løgn har jeg ligge logget på registerindsigt med Google Chrome smile

Kan du huske om du har installeret IE 8 før eller efter SP 3 hvis du kører med XP ?

Thovs forslag er vist til Vistabrugere.

Antal indlæg: 207

Hej og undskyld jeg blander mig men jeg vil også sige at jeg kan heller ikke logge på ATP’s selvbetjenning. Jeg bruger IE 8 og Windows 7 og jeg fik også samme svar efter at have skrevet til dem at det kun virker i IE6.

Signatur

Mvh. Bo

hepta

Hos mig er der heller ikke problemer med ATP med IE 8/XP/ Digital Signatur. grin

smog
Antal indlæg: 3092

Thov skrev: “Højreklik på IE-ikonet, og vælg: ‘Kør som administrator’ - det burde hjælpe”
...start>alle programmer>IE8>højreklik>kør som admin.

Signatur

”Verdens bedste password” er ikke er noget værd, hvis ikke siden eller servicen som det bruges i forbindelse med, ikke passer godt nok på det”.

hans
Antal indlæg: 1887

Hvilket styresystem bruger du question

sammi
smog - 03.02.2010 16:31:46

Thov skrev: “Højreklik på IE-ikonet, og vælg: ‘Kør som administrator’ - det burde hjælpe”
...start>alle programmer>IE8>højreklik>kør som admin.

kan ikke finde det på mit system. men jeg er jo administrator?

sammi
hans - 04.02.2010 08:40:52

Hvilket styresystem bruger du question

vista

sammi

måske er det opdateringen af ie8 som ikke kan inu?

hepta

Hvad sker der helst præcist når du forsøger at logge på ?
Får du en fejlmelding af nogen art eller kommer du bare ikke videre.

Prøv eventuelt at installer Goglechrome og se om den kan .