Hvilke værktøjer fra pakken skal jeg hente når jeg bruger firefox? Jeg har allerede avast og spybot. Bør jeg hente sygate firewall, når vi har en hardware firewall (tror jeg da, spørger lige senere)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spywareblaster virker også med Firefox og er meget effektiv. En hardware firewall plejer at være rigtig god til at beskytte mod indgående trafik, men jeg synes nu alligevel for en sikkerhedsskyld at du skal installere en software firewall også. Jeg kører selv med Firefox og bruger disse programmer: Avast Antivirus, Spywareblaster, Kerio Firewall og Ad-aware. |
|
|
|
|
|
Helt enig med purup, du bør hente SpywareBlaster. Den vil ganske sikkert forhindre at Spybot skal fjerne nogle irriterende cookies hver gang du scanner (afhængig af hvilke sider på nettet du besøger naturligvis). Hos mig, jeg bruger Mozilla, finder Spybot aldrig noget efter Spywareblaster kom på igen. Jeg mener heller ikke der er nogen grund til at undlade en softwarefirewall, de bruger ikke mange ressourcer og beskytter dig hvis et eller andet alligevel får sneget en komponent ind. |
|
|
|
|
|
Jeg har nu: Så mangler jeg bare den firewall, og så skulle alt være i orden? |
|
|
|
|
|
adengage.com fandt den igår ved scanning med spybot s&d.. tror denne cookie er ny og spywareblaster har den ikke med endnu. |
|
|
|
|
|
Mange tak for det. Ikke nogen der kan svare på det med dcom? |
|
|
|
|
|
Med hensyn til DCOM vil jeg tro dit system er beskyttet, men det skader jo aldrig at tjekke. Du kan bruge dette lille program fra GRC http://www.grc.com/dcom/ IE-Spyad er god at have hvis du indimellem bruger Internet Explorer. Jeg syntes nu stadig at du mangler SpywareBlaster… |
|
|
|
|
|
Hvis du har dit styresystem fuldt opdateret er DCOM ikke nødvendig, men som Spinoza også siger så skader det ikke. Der er andre som bruger livrem og seler [:D] |
|
|
|
|
|
Har i ikke en manual/vejledning til sygates firewall fra pakken? |
|
|
|
|
|
Hej pantera Nej det har vi ikke, og har heller ikke planer om at gøre det. Men der ligger en her: |
|
|
|
|
|
ok. mange tak for linket. Nu er jeg vist godt kørende. |
|
|
|
|
|
Ja, det er du helt sikkert! Selv tak, og god fornøjelse med de nye programmer. Jeg lukker her, du åbner bare en ny tråd hvis du får brug for os en anden gang |
|