Sophos antivirus
  Spoock
Antal indlæg: 108

Da jeg er studerende på SDU, har jeg læst at jeg kan benytte Sophos antivirus gratis, men ville høre om der var nogle der kendte dette program og hvor godt det er kontra AVG og Avast?

Redaktør
Antal indlæg: 25535

Hej Spoock

Jeg kan da fortælle dig, at det er sjældent at vi får en log herind, hvor Panda er installeret på maskinen. De to andre free antivirus programmer er også begge to rigtig gode.

jayjay
Antal indlæg: 615

quote:Kommentar til oprindeligt indlæg af:Abovergaard TeamSpywarefri
Hej Spoock

Jeg kan da fortælle dig, at det er sjældent at vi får en log herind, hvor Panda er installeret på maskinen. De to andre free antivirus programmer er også begge to rigtig gode.

Det er da rart at høre, men nu var det jo Sophos antivirus han spurgte om [:D]
(undskyld, jeg kunne ikke lade være [:D])

Med gemytlig hilsen
jj

Spoock

Ja, nemlig…For Panda og Spohos er vel ikke det samme eller?!

Og hvis ikke er det desværre ikke panda jeg kan få gratis smile

Redaktør

*LOL* ja man skal ikke arbejde, og så være herinde samtidig, så går det galt. Det var vist en lille fejl. Men det er nu også sjældent vi får log med Spohos. Måske fordi der ikke er så mange som har det prg. installeret. Jeg har ikke selv afprøvet det, og kan derfor ikke hverken sig for eller imod, men måske nogle af brugerne har erfarringer, som de vil dele ud af.

Spoock

Tja, ellers får i en om et stykke tid, tror jeg tager chancen… smile

Redaktør
Antal indlæg: 21376

Jeg bruger ikke selv Sophos, men jeg har ikke hørt noget der er decideret dårligt. Jeg har en ung dame i vennekredsen som bruger det program og hun siger at det er rigtig godt. Jeg har netop ringet og spurgt hende. wink Men ellers er der jo som du siger AVG og Avast og også Antivir som er gratis. Af dem foretrækker jeg selv Avast, men det er en smagssag. smile

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Redaktør

Hej Spoock

Ok så er det blevet fyraften *S* Ja, prøv du bare at installere det. Jeg har har ikke hørt det prg. dårligt omtalt. Og når du så har installeret det, og brugt det i nogle dage, har du så ikke lyst til at skrive lidt om hvordan du syntes det virker. Er det let at installere osv. Og så krydser vi fingre for at du slet ikke kan få virus.

Sluf
Redaktør
Antal indlæg: 4923

Sophos ER godt[:D]
I modsætning til mange andre progammer indeholder det trojanerbeskyttelse og popper op lige så snart der sniger sig en virus ind. Du kan se de daglige lister over nye definitioner her:
http://www.sophos.com/downloads/ide/
Det er let at indstallere og geninstallere og har aldrig hos mig givet nogen programfejl.Man får daglige opdateringer og hele programmet bliver opgraderet en gang om måneden hvor man blot skal installere oveni.
Sophos er en af verdens bedste men er ikke så kendt da det er smådyrt og kun sælges til firmaer som serverløsninger eller til universiteter m.fl.
Et købeprogram er altid bedre end de gratis, men derfor vil jeg ikke nedgøre Avast eller Avg som hører til de bedste gratisprogrammer.

Signatur

Eight beatyfull holidays i Ireland, when will I see it again ?

purup
Antal indlæg: 211

Jeg har også fået tilbudt gratis antivirus via mit studium.
Det drejer som om eTrust. Er der nogen der har erfaringer med det?
Jeg er meget tilfreds med Avast, men hvis eTrust bliver anset for at være bedre kunne det jo være at man skulle skifte.

Redaktør
Antal indlæg: 21376

eTrust er mig bekendt udmærket, men hvis du er glad for Avast ville jeg da fortsætte med det. Jeg kørte et par år med Avast på min stationære. Den svigtede mig ikke én eneste gang.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”