“Search for…” kommer IGEN og IGEN!
Antal indlæg: 8

Hej. Jeg har fået god vejledning herinde til at fjerne det som hi-jacker min startside. Det fungerer også fint…jeg fjerner den dll-fil som ligger i windows32, fjerner HOMEOldSP, about:blank og diverse “/sp” via regedit og fjerner via HiJack This. Det hele virker fint, og det forsvinder. Problemet er, at der bare er en NY dll-fil (nyt navn hver gang) der ligger sig næste gang jeg er på nettet (jeg bliver gjort opmærksom derpå via SpywareGuard). Jeg har nu forsøgt KUN at bruge hjemmesiderne google.dk, bilbasen.dk og nogle online-aviser som politiken.dk og jp.dk. - men skidtet kommer alligevel. Da jeg ikke tror det kan stamme fra disse sider, tænker jeg, at der må være en eller anden fil på min computer, som selv henter en ny dll-fil, når jeg har slettet og fjernet alt. Har I kendskab til om der kan ligge en lille fil eller program, som gør noget sådant???

Redaktør
Antal indlæg: 4797

Hejsa Charlatan smile

Jeg tror jeg har en ide om hvilket program, du skal bruge.

1. Hent dette lille værktøj fra Option^explicit:

http://download.broadbandmedic.com/DllCompare.exe

2. Kør programmet og klik på Run Locate.com og vent et kort øjeblik (der kommer en meddelelse med blå skrift: “Completed the scan - click compare to continue”).

3. Klik nu på Compare og vent lidt - denne gang tager det nok et par minutter

4. Når den er færdig med at lede (“completed” med blå skrift), kan du klikke på “Make a Log of what was Found”. Nu spørger programmet om du vil se log’en - svar ja og kopier log’en herind i dit næste svar.

Så håber jeg på, at der ligger en dll fil i den log.
Den skal så slettes i fejlsikret tilstand.

Programmet kører fint, men når jeg vil lave en log sker der ikke rigtig noget - bortset fra den i det store vindue hopper ned på filen “acledit.dll”. I det nedre, og mindre, vidue er der kun een fil synlig. Den hedder “kbda.dll”. Men en egentlig log kan jeg ikke få, selvom jeg har prøvet flere gange.

Redaktør

Hejsa

Du skal bruge et lille program til at fjerne den med:
Hent dette værktøj fra TrendMicro:

https://beta.activeupdate.trendmicro.com/fixtool/fixagentv1.0007.zip

Pak det ud til dit Skrivebord, så du kan finde det igen. Kør programmet (programmet vil genstarte din computer for at få slettet filen).

Når du er tilbage online, så check om det har virket. Du ved genstart og surf lidt og genstart og surf…

Jeg har installeret og kørt programmet. Jeg kunne ikke følge så godt med i hvad der foregik, men den fandt noget, som så blev slettet og maskinen genstartede. Som tjek kørte jeg det een gang til, og der fandt den ikke noget. Nu må vi se om det kan holde de dumme dll-filer væk, eller om der kommer noget igen når jeg bruger internettet. På forhånd tak for hjælpen : )

Redaktør

Hejsa

Jeg håber med dig [:D]

Kom nu endelig tilbage med om det virkede eller ej.

Vi holder lige tråden åbent for dig, så du kan komme med feedback.