Websearchtoolbar
  snuppi
Antal indlæg: 94

Tak for rådene om WinZip:)[:X]

Det var IKKE Deluxe pass, men det havde jeg nu heller ikke regnet med. Spy-sweeper finder stadigvæk toolbaren. Den bliver mere og mere interessant den Websearch Toolbar[:(!]
( Forhåbentlig også for jer i Team Spywarefri[:D] )

snuppi

Administrator
Antal indlæg: 55502

Ja, det må vi sige.
Er du kendt med Regedit?
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3441
Følg vejledningen, men lad i første omgang være med at slette hvad du finder på Websearch.
Kopier i stedet for nøglerne, ved at højreklikke og vælge Eksporter giv dem så navne du kan huske.
Når det er overstået, højreklikker du på de eksporterede .reg filer og vælger Redigér, de åbner i notesblok, kopier teksten herind.

Signatur

qui potest, obligatur

Nierne bomaye - You’ll never walk alone

Kaffen er drukket
Kassen er lukket
Støtten gør mere nytte
Hos de små og forknytte
Børns vilkår
Hospitalsklovne

snuppi

Jeg har kun få gange slettet noget i regedit. Jeg roder helst ikke rundt derinde.

Jeg har fulgt vejledningen, men der er ikke noget resultat i søgningen på Websearch.[:(]

Der er kun “Denne computer” at vælge. Der står ikke noget om: Filer i XP og Registreringsdatabase i alle andre styresystemer.

snuppi

Administrator
Antal indlæg: 55502

Når jeg søger på Websearch med Regedit, så får jeg masser af hits, men de hits er allesammen fra Klassificeret zone hvor den hører til.
Jeg tror at det er det samme for dig, hvorfor Spysweeper reagerer som den gør har jeg ikke noget bud på, desværre.
Er Spysweeper opdateret og version 3.2?

Signatur

qui potest, obligatur

Nierne bomaye - You’ll never walk alone

Kaffen er drukket
Kassen er lukket
Støtten gør mere nytte
Hos de små og forknytte
Børns vilkår
Hospitalsklovne

snuppi

Min Spy-sweeper er version 3.2 og opdateret.
Underligt at jeg ingen hits får på Websearch med regedit.

Jeg har nu scannet med et hav af online-scannere, og ingen af dem finder noget.[xx(]

Jeg lukker ned for i aften. Sov godt.[|)]

snuppi

snuppi

Jeg har kikket lidt på regedit med friske øgne, og nu finder jeg et par hits. Jeg er bare i tvivl om de er fra IE-Spyad, men de ligger ikke i mappen domains ( så vidt jeg kan se ). Nu håber jeg at det er en af dem der driller, så her er de:

[HKEY_USERS/S-1-5-21-448539723-813497703-839522115-1004/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Applets/Regedit]
“View”=hex:2c,00,00,00,02,00,00,00,03,00,00,00,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,ff,/
  ff,ff,ff,ff,ff,ff,1b,00,00,00,23,00,00,00,1b,03,00,00,2e,02,00,00,0e,01,00,/
  00,96,00,00,00,96,00,00,00,68,01,00,00,01,00,00,00
“FindFlags”=dword:0000000e
“LastKey”=“Denne computer//HKEY_USERS//S-1-5-21-448539723-813497703-839522115-1004//Software//Microsoft//Windows//CurrentVersion//Applets//Regedit”

[HKEY_USERS/S-1-5-21-448539723-813497703-839522115-1004/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Applets/Regedit/Favorites]

Skal min pc ikke være helt ren før jeg installere Service Pack 2?

Redaktør
Antal indlæg: 25535

Hej snuppi

Jeg kan ikke lige finde den der i min regedit

Hent dette regcleaner Supreme program, som er gratis i en 30 dages periode. http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html
Kør programmet, og fix/fjern det den finder

Lad os se om den fjerner alle overflødige, og det kan være rigtig mange hvis du ikke tidligere har kørt sådan et prg.

snuppi

Den kørte jeg i går. Gider du at kikke på kommentaren postet kl. 18:28:36 og kl. 18:45:05, da jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre.

Redaktør
Antal indlæg: 21422

Det er jo meget nemt at afinstallere IE-Spyad og installere igen så prøv at afinstallere IE-Spyad. Derefter en diskopryding. Kør Spy Sweeper. Finder den stadig det samme spyware?

Redaktør

quote:Kommentar til oprindeligt indlæg af:snuppi
Spy-sweeper fandt stadig 1 stk. spyware ( Websearch toolbar ) med tilhørende 4 tracks.
Skulle jeg have trykket Restore old value i stedet for Keep new value til Spy-sweepers alert?SnuppiJa det skulle du bestemt have gjort. Hvis du vælger keep new value så siger du jo ja tak til den toolbar. Jeg går ud fra at det var den adresse du fik, ret mig hvis jeg tager fejl. Husk altid at læse, hvad der er den gamel value og hvad der står på den nye.

snuppi

Begge adresser var http://www.google.com. Jeg gik ud fra at “restore old value” refererede til min forige indstilling før jeg kørte RegSupreme, og at jeg derved sagde ja til at få toolbaren igen.

Nu køre jeg igen RegSupreme, og prøver at “restore old value”, genstarter og ser om toolbaren er væk.

Redaktør

Ok *S* så er det ligemeget. Så er der jo frit valg, om det skal være restore old value el. keep new, når det er samme adresse.

Redaktør
Antal indlæg: 21422

Det bliver lettere når Spy Sweeper kommer på dansk. Ved et møde igår med Webroots ledelse har jeg frembragt et stort ønske om at få programmet på dansk. Det accepterede de efter megen diskussion frem og tilbage, så i løbet af et halvt år skulle programmet kunne snakke dansk.

snuppi

Jubiii… Den er væk.
Det hjalp ikke at slette hvad RegSupreme fandt, men jeg gik manuelt ind i registreringsdatabasen og slettede alle Websearch der ikke lå i mappen Domains. Jeg slettede også mine foretrukne, som jeg jo altid kan tilføje igen. Nu finder Spy-sweeper intet.

Jeg har til sidst nogle uafklarede spørgsmål:

Kan >Windows sikkerhedskopiering< gemme mine instillinger, og hvordan laver man en fuld rescue cd af HELE pc´en. (Det fylder jo meget)?
Holdes paysites “rene”, da det er betalingssider?
Skal jeg stille mine mappeindstillinger tilbage? (De blev jo ændret i går).

Tusind tak for Jeres tålmodighed med en almindelig dødelig som mig.
[:D][:X]

snuppi

I tror det er løgn… men den er tilbage. (Måske har jeg ikke genstartet før jeg kørte Spy-sweeper før).
Kan den ikke ligge under Windows startup? Jeg har ikke set denne før: CTFMON.EXE c:/WINDOWS/system32/ctfmon.exe

Jeg er godt nok tæt på at omformatere hele skidtet nu.