Kernel-Rootkit
  Brokken
Antal indlæg: 1

Hejsa! Jeg sad og researchede lidt om hjælp til spyware, og fandt dette forum. Jeg er ikke den helt store computer ekspert, men er rimelig sikker på jeg har fået et Kernel-Rootkit. I mappen ‘Acer Arcade Deluxe’ som er et helt almindelig Windows Vista multimedie program ligger mappen ‘PlayMovie’ og filen ‘PCMGUIDs’ som åbnes med notesblok. Inde i den står:

[GUID List]
{aa4bf92b-2aaf-11da-9d78-000129760d75}
{a450831d-25f6-4f42-9662-d000b25e0d82}
{2637C347-9DAD-11D6-9EA2-00055D0CA761}

Ved ikke om det har noget med et rootkit at gøre, men jeg prøvede ihvertfald at åbne mappen ‘PlayMovie’. Inde i den ligger der overnaturligt mange mapper / filer en af dem hedder ‘Kernel’. Inde i den ligger yderlige 3 mapper, en af dem ved navnet ‘KoanBox’. Derinde ligger der filer som ‘KoanBox.dll’, ‘psycho.rar’ og alle mulige andre mystiske og umystiske filer. Idet jeg ikke er den store computer ekspert, ville det være rart med noget hjælp! Skal jeg tage det her alvorligt, eller ikke? Jeg prøvede at køre en Spyware Doctor skan, men Spyware Doctor gjorde mit system utroligt langsomt, og slet ikke til at være på. Den fandt imidlertidigt 5 trusler, heraf 2 ‘Mellemalvorlige-Trusler’, men kunne ikke gøre noget idet det er et købe program. Jeg uninstallede det derfor igen, og nu er min computer hurtig som lynet.

Hjælp mig, tak!

Administrator
Antal indlæg: 55090

Velkommen til Spywarefri.smile
Følg denne vejledning:
http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm
Vi skal se logs fra Malwarebytes, Combofix og Hijackthis i nævnte rækkefølge.

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur

Redaktør
Antal indlæg: 21397

Lukkes grundet manglende respons

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”