boot op på en usb nøgle og usb Harddisk
  pjerome
Antal indlæg: 55

Hej jeg har før fået hjælp her hos jer

Hej jeg har købt Aspire One/A150-Bb XPH Hvid 8.9” net book
uden cd rom drev jeg har en usb hd

Jeg har så øvet mig på den gamle pc
men kan ikke få den til at bote op jeg har prøver at sætte bios op til at bote op fra en
usb hd men det vil den ikke jeg prøvede også fra en usb nøgle med en opstart diskette
der siger windows jeg skal fjerne nøglen

Jeg havde så en cd rom som jeg satte til på min usb HD ved at skille usb HD ad
og sætte bios til usb cd rom
ja så startede det som det skulle

Jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt

HP USB Disk Storage Format Tool har jeg prøvet
der sker heller ikke noget men det er måske fordi den køre på ntfs fil systemet
og ikke fat
http://www.bromley.dk/index.php?entry=entry070524-122347
nøglen starter men køre ikke hele disketten over
der står windows 98 så sker der ikke mere skriver jeg C dir no file faund

der står BOOTLOG på usb nøglen men der er ikke noget inde i BOOTLOG o kb

Det vil nu være meget rart at vil styresystemet går i udo at man kan sætte en extern hd
til og så lække windoxs over på den
det har jeg prøvet men den finder det ikke
Der stå rellers meget om det her emne på nettet

Redaktør
Antal indlæg: 4322

Prøv med Paragon 9.0 Express (gratis) http://www.megaleecher.net/Free_Drive_Backup_Software

Programmet kan ikke bare køre backup/restore, men også omdanne en USB flash-pind til et boot-drev, enten fra programmets egen .ISO fil, eller fra en hvilkensomhelst anden .ISO fil.

pjerome

Hej jeg har set på det Det ligner norton goast men det var ikke lige det jeg søger det virker jo kun 30 dage og så er jeg lige vidt
Når der i den nye Aspire One/A150 hverken er diskette drev eller CD rom
De har også været smarte og kun lave et c Drev på en 120gb harddiek ja og så det skjulte bacop drev som man kun kan se i disk administratino programmet
hvor der er windows xp og programmerne

Jeg savner en opskrift på hvordan man installere min windows xp fra en usb nøgle eller en usb harddisk
det må vel kunne lade sig gøre jeg er ikke nørn men heller tabt bag en vogn

[ Rettet: 06.09.2008, 03:45 af pjerome ]
Redaktør

Nej, du tager fejl - ‘Express’ udgaven er gratis, man skal bare registrere sig [:D]
Desuden kan programmet lave en USB pen-drive om til et boot-drev, udfra en .ISO fil smile
Så har du en XP boot-CD, burde du kunne konvertere den til en .ISO (med Nero eller CDburnerXP), og fremstille en boot-USB.

Var det mig, så tog jeg harddisken ud - satte den i et USB kabinet/universaladapter, tilsluttede den en anden computer og partitionerede den med Paragon Partition Manager (gratis herfra http://www.thinkdigit.com/forum/showthread.php?t=42758 ) 20GB til systempartition, resten efter forgodtbefindende smile

Det gør det meget nemmere, med Paragon 9.0 Express,  at lave en backup af systempartitionen, som et image på en anden partition.

pjerome

Hej Vi taler stadig om hvordan man skal boote op fra en usb Harddisk eller nøgle
det var det jg efterlyste
Du skriver
Var det mig, så tog jeg harddisken ud Jeg købt Aspire One/A150-Bb XPH Hvid 8.9” net book
ja he så falder garantien jo væk og den er meget kompakt til at rejse med så når der er gået et år
kan jeg prøve og skille den ad men som du ved kan man ødelæke den jeg ved det ikke er så nemt

pjerome

Hej igen
Jeg har en usb mus men når man går ud i dos jeg tænker på Norton goast på disketter
så skal man klikke sig frem med tastatoret og det samme vis du har et usb tastatuk virker ikke i dos heldigvis var der en adaptor til musestikket

Måske det er derfor min usb harddisk og nøgle ikke vil boote Når jeg lagde windows ind på någlen
men windows vil ikke starte op måske det er nogle drivere der mangler Bios er sat op til at boot fra en usb HD
Forrasten De programmerdu nevner kan være farlige at bruge vis man laver noget forkert i uøvede folks
jeg her et Poverquest magic8.0 men det er længe siden jeg har prøvet det

Spinoza
Antal indlæg: 1934

Dit problem er formodentlig at din usb nøgle eller harddisk skal have et såkaldt boot flag sat. Jeg ved ikke om Paragon kan gøre det, har altid selv brugt et partitioneringsprogram til Linux, og dér er det bare en vinge som skal sættes, altså at den er bootable.

Men måske andre ved hvordan det gøres med det software du har til rådighed.

Administrator
Antal indlæg: 8969

Som Thov allerede har svaret dig tidligere så kan du bruge Paragon 9.0 til at genskabe din windows opsætning.
Du kan hente programmet herfra:
http://www.megaleecher.net/Free_Drive_Backup_Software

Citat fra ovenstående side:
“Recovery
Restore an entire hard disk, separate partitions or any combination of disks and partitions from one archive.
Create bootable USB Flash drive, CD or DVD to recover your PC on demand.”

Jeg bruger ikke selv dette program, så jeg kan ikke give dig anvisninger. Men prøv dig frem.

Og hvis du ikke kan få det til at virke, så brug din USB-CD-rom, som du nævner, at du kan boote på.

[ Rettet: 06.09.2008, 18:34 af Sander TeamSpywarefri ]
Redaktør

En metode som virker (har testet den selv) er en USB-dongle med PClinuxOS.
Dens GUI (skrivebord smile ) ligner meget Windows, og den håndterer selvfølgelig NTFS.

Se her hvordan: http://www.pendrivelinux.com/2007/12/04/usb-pclinuxos-2007-install-tutorial/

1. Opret en folder på computeren, døb den PCLinuxOS
2. Download PCLinuxOS 2007 ISO og gem den i PCLinuxOS folderen.
3. Download fixpclos.exe og udpak den i PCLInuxOS folderen.
4. Åbn PCLinuxOS folderen og kør fixpclos.bat
5. Kopier indholdet af PCLOS folderen over på USB-donglen.
6. Fra USB donglen kører du makeboot.bat for at gøre donglen bootbar.
7. Med USB donglen isat, genstarter du computeren, indstiller BIOS
  til at boote fra USB og ruller ud over stepperne [:D]

Vil du absolut have en Windows som kan det samme, er det muligt med XPe (XP embedded) - en ‘langhåret’ sag, som kræver en XP Pro CD og hvor licensen kun løber i 120 dage. (Hvorefter man genskaber den, og har endnu 120 dage o.s.v.)

Den med at garantien ikke gælder hvis du piller harddisken ud, holder ikke.
Alle producenter/leverandører sælger gladeligt RAM og harddiske i løs vægt, og retspraksis er derfor, at den slags kan udskiftes uden tab af garanti.

pjerome

Dit problem er formodentlig at din usb nøgle eller harddisk skal have et såkaldt boot flag sat.
Hej det lyder let men hvor finder jeg den Fil til nøglen

Paragon 9.0 Har jeg prøvet men den laver ikke min HD on på c drever skriver errov
Poverquest magic8.0 er også prøver virker heller ikke skriver errov
og der sker ingen ting

På den gamle pc jeg ved ikke hvad der skete den skrev boot A efter at jeg havde installeret Paragon 9.0
jeg måtte formaltere hele harddisken Jeg troede det var bios det har jeg opgraderet men der var det ikke Jeg har et norton goast så det kommer hurtigt igen

Jeg øver mig stadig på min maskine en p4 gigabyte 8s661fxm-rz bundkort hvor jeg har sat en Harddisk på på 10 GB så der skulle være plas til at dele den i Paragon 9.0 eller Poverquest magic8.0 men den vil ikke lave c drevet mindre
Jeg er nu igan med det siste HR Thov maler om men jeg er ikke færdig er ved at davnloade
Download fixpclos.exe
det går der tid med jeg syntes godt om såkaldt boot flag sat

Ja hr supporter det er ikke altid så let i denne PC verden jeg vil ikke begynde på min nye bærebar acer får jeg har fundet ud af det Her
ellers går der vel ged i den den er bare 2 dage gammel

Men lidt jlojser er de nu i acer jeg ville aldrig have lavet et stort C drev men havde delt det fra begyndelsen men jeg købte den på nettet

Vis alt andet mislykkedes vil jeg købe et USB cd rom der ser det ud til den vil starte windows op
Der er nu rart med et Norton goast vis jeg får en virus eller spyvare
[:D][8D][:I]

[ Rettet: 06.09.2008, 22:52 af pjerome ]
Administrator
Antal indlæg: 8969

Måske kan denne anvisning bruges:
http://www.car-pc.dk/forum_indlaeg_vis.php?fid=15&fiid=67

Hvis det virker for dig, ville det være dejligt med en tilbagemelding.
(jeg har ikke afprøvet den)

Men det er nok det nemmeste at bruge et USB-cd-drev.

pjerome

1. Opret en folder på computeren, døb den PCLinuxOS
2. Download PCLinuxOS 2007 ISO og gem den i PCLinuxOS folderen.
3. Download fixpclos.exe og udpak den i PCLInuxOS folderen.
4. Åbn PCLinuxOS folderen og kør fixpclos.bat
5. Kopier indholdet af PCLOS folderen over på USB-donglen.
6. Fra USB donglen kører du makeboot.bat for at gøre donglen bootbar.
7. Med USB donglen isat, genstarter du computeren, indstiller BIOS
til at boote fra USB og ruller ud over stepperne

Vil du absolut have en Windows som kan det samme, er det muligt med XPe (XP embedded) - en ‘langhåret’ sag, som kræver en XP Pro CD og hvor licensen kun løber i 120 dage. (Hvorefter man genskaber den, og har endnu 120 dage o.s.v.)

Hej det virker ikke desværre

når jeg setter nøglen i og booter

står der sys linux 3.15 2007
could not find kervel
image linux
Boot:

inde i nøglen står der syslinux.cfg

prøvede også på min usb Harddisk
men heller ikke nogen sker der

Den med at garantien ikke gælder hvis du piller harddisken ud, holder ikke.
Alle producenter/leverandører sælger gladeligt RAM og harddiske i løs vægt, og retspraksis er derfor, at den slags kan udskiftes uden tab af garanti.

Hej Nej jeg har ikke løst til at skille PC dyret ad vis det var en stationær ja så er det let nok

tyge.sslug.dk/knoppix/knx5/usbknoppixhowto.pdf   adobe reader dok er der en anvisning

smilehttp://www.tomshardware.com/howto/20050909/index.html

Det her er det vanskeligste jeg ennu har set det er nok det nemmeste og købe en USB CD rom

[:D][:p][:0]

[ Rettet: 07.09.2008, 02:19 af pjerome ]
  pjerome

Jeg fik min pen til at boote der står ellers meget om det her http://www.eksperten.dk/spm/836559
brukte HP USB Disk Storage Format Tool
kopierede startxp fra http://www.helgec.dk/format_floppy.html)

Der står meget om det her http://www.eksperten.dk/spm/836559

Prøvede så at kopiere norton goast disketten over på nøglen men det skete der ikke noget

Så der er stadig lang vej måske der er ander der ved noget om det her emne

pjerome

Ja he nu er nøglen blevet til et C drev kopiere norton goast disketten samt windows xp opstart filerne vis jeg skriver C: dir står der det der er på nøglen

pjerome

Det set ud at virke nu HP USB Disk Storage Format Tool der skal bruges   startxp bagefter kopierede jeg startxp filerne på nøglen
så lange jeg norton goast disketten ind på ubs nøglen
og bootede op i bios stille til usb Zip jeg har ikke usb nøgle i mit
bios
når jeg så booter kommer der et billede af windows og så skriver den
noget
C: ghoast skriver jeg så så kom den ind i norton ghoast
så nu kan jeg bruge nøglen til at lave backop

Men jeg må sige det er en lang og snørklet vej men det ser ud til at lykkedes
så skal jeg bare have fat i Poverquest magic8.0 og lave den Harddies
på 120 gb om til 2 drev på den nye   Aspire One/A150-Bb
men mon ikke det lykkedes

pjerome

Hej
Jeg var nød til at købe en usb cd rom
Jeg kunne godt få min usb Harddisk til at starte på samme måde som usb nøglen
og lagde windovs XP ind i en mappe men da jeg skev setup i windovs XP mappen
skrev den det ikke er et dos program så jeg gik til lommerne og købte et usb Adapter
til Usb 3.5 HD usb til 2.5HD usb cd rom og sata HD på qlx auktion
http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=542907862&Catg=10356&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=0&PageNum=1
Det fylder ikke rat meget kan være i en pose da min nye acer aspire one 150 jo ikke har cd rom
så nu kan jeg installere windows