Spysweeper slår til igen.
  Sluf
Redaktør
Antal indlæg: 4923

Den fandt lige en trojaner hos mig [8D]
“Securybanks Phishing Trojan”
Himlen må vide hvordan jeg har fået den…....[B)]

Webroot oplyser de rigtige kendetegn på en trojaner, og en søgning på Google gav et hit, men linket var dødt.

Dermed ikke sagt at Spysweeper finder alle trojanere.

Signatur

Eight beatyfull holidays i Ireland, when will I see it again ?

Administrator
Antal indlæg: 55090

Nej, det gør det ikke, men det er et godt program.

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur

Redaktør
Antal indlæg: 21397

Den trojaner kan komme via en emai (normalt spam). Nu ved jeg jo at du har MailWasher Pro. Har du været omme og pille lidt ved spammails måske. Sansynligt er det en mail som gør reklame for en kendt bank (men mailen kommer ikke fra den kendte bank. Det er nemlig en fup-mail). Klikker du på mailen og kommer ind på en hjemmeside for den kendte bank (falsk hjemmeside)kan ulykken ske. Kan du huske noget om du har været inde på sådan en side?

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Sluf
Redaktør

No way[:D]
Min computer bliver holdt bedre ren end min ungkarlelejlighed[:(!]

For nogle timer siden svarede jeg selv på følgende:
http://www.itsvar.dk/doctor/thread.aspx?id=133286
Hvori Torsten H lagde et interessant link om phishing.

Men virus m.m. kan jo komme når man mindst venter det, som f.eks da jeg for et par måneder siden downloadede en opgradering til Zonealarm smækkede mit AV op med meddelse om en indtrænger.

Signatur

Redaktør
Antal indlæg: 25535

Hej Sluf

De skulle have et lag tærsk alle dem, som lokker uskyldige brugere ud i det der. Der er desværre alt for mange, som ville tro på at det var fuldstændig ægte, og så ellers skynde sig at få logget sig på. [:(!]

Sluf
Redaktør

Hej Aovergaard.
Nu har jeg nærlæst linket om Phishing, de er rigtigt snedige.

Og nogle i DK hopper stadig på Nigeriabrevene hvad der frenmgik af pressen fornylig.
Selv ved jeg ikke om jeg er “gået glip” af nogen af disse mails da Mailwasher i det skjulte dumper spam indrapporteret af andre brugere, jeg rapporterer også en del selv.

Signatur