Om SP3, Windows Update og Automatisk udrulning
Redaktør
Antal indlæg: 21397

Men hvorfor trække et lod i lotteriet for at se om man er heldig. Der arbejdes stadig på SP3 blot til at man er klar over det, men når den snart udrulles automatisk så burde de fleste bugs være væk. Det skal siges at der har været en del store, men det var forventet.

Der er ingen grund til at skrive at “hos mig kører den allerede fint” for det kunne forstås sådan at alle kan nu blot hente den problemfrit. Det kan alle ikke og hvem sidder med problemerne bagefter? Det gør du og Spywarefri’s supportere. Vi har jo allerede set flere tilfælde herinde.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

ep
Antal indlæg: 604

Hvis man har installeret sp3 i xp, skal man være opmærksom på et hul i flash og hurtigst muligt installere den nyeste version af flash.

http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=17378

Mvh ep

Antal indlæg: 508

Hej Alle!
Jeg har ikke fulgt så meget med her den sidste måneds tid [:o)]
Pc’erne har bare været tændt(mails o. lign) og jeg har ikke været opmærksom på nye updates fra MS [:I][:o)] (Også jeg har indstillingen: “Giv besked om nye opdateringer, men hent eller installer dem ikke automatisk”).

Og efter ovenstående læsning, har jeg kun et spørgsmål…
Perhaps, skal jeg hente SP3 nu eller skal jeg vente [?]

Signatur

XXX Dækker når det gælder!

BjarneA
Antal indlæg: 9766

Perhaps har tilladt sig at holde ferie – så i hans fravær vil jeg tillade mig at svare, men jeg er sikker på at svaret bliver det samme… smile

VENT til du får den tilbudt via automatisk udrulning…

Sluf
Redaktør
Antal indlæg: 4923

Da jeg får ny harddisk installeret sidst på måneden har jeg som ren og skær test ladet opdateringer stå på fuldautomatisk da den jo “har råd” til at gå i udu hvis der pludselig bliver lagt sp3 ind.

Som nogen er bekendt med har opdateringer fået en ny funktion hvis man har hentet den sidste nye opdateringssoftware, de bliver bare hentet i baggrunden og viser sig først når man skal genstarte eller lukke ved at der viser sig et symbol i lukkeruden, og derfor installeres før lukningen…...ret smart iøvrigt da programmer på dette stade er lukket ned…..det har også vist sig efter start at sp3 endnu ikke figurerer.

¤¤ Den nuværende sp3 er summen af opdateringer efter sp2 ¤¤

Jep, det er slået fast, men den opmærksomme bruger har også set at antallet af filer i sp3 er mindre end de samlede opdateringer, det svarer groft sagt til at hvis man henter opdateringer til andre programmer som er identiske med de filer man har i forvejen overskrives jo disse blot…..men ikke andre opdateringer, det er i selv min ringe viden om programmering en unødvendig ting som giver problemer.
Hos mig en formatering [:(] og skyd mig bare i skoene at min installation nok var defekt i forvejen [:D]

Det er helt fint hvis man installerer XP uden sp2 og så henter sp3, men gør det ikke hvis sp2 + efterfølgende er installeret.

Ovenstående forholdsregel gælder indtil Microsoft udruller den automatisk.

Signatur

Eight beatyfull holidays i Ireland, when will I see it again ?

Antal indlæg: 5

SP3 er ok (tror jeg) bare du ikke kører en HP Pavillion AMD, så er du helt prisgivet, hvilket er sket for mig. PC må en tur til Topnordic og HP kommer til at betale, for skal da have mine gamle filer frem igen.

evt se her:
http://www.channelregister.co.uk/2008/05/16/hp_xp_sp3_amd/

27 August er dette ikke fixed, og HP kunder har INTET fået at vide.

hepta
Antal indlæg: 11089

@amcdenmark
Jeg har selv været turen igennem med en HP computer der måtte formatteres da jeg fik tilbudt SP 3, før den var klar til AMD.
Men jeg forstår ikke at du klandrer HP for noget som helst i forbindelse med SP 3.
Som jeg ser det må det være Microsoft der har et problem, og ikke HP.
Derudover ,mener jeg ikke at det kan være Hp`s problem hvad du vælger at installere på din Pc efter købet.
Endelig har HP kun mulighed for at kontakte dig hvis du har registreret dig hos dem.
Eller har jeg misforstået indlægget [?]

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

Antal indlæg: 5

Jey Hepta,

Når det er OEM software, som windows er når det kommer fra HP, er det HP, der står som “ejer” af windows… lidt teknisk…omvendt hvis du køber windows fra msft direkte er det ikke OEM, og du skal skrive til dem..;=)

Det er kun HP med AMD, der ikke kan lide SP3… alle andre vendors med andet end AMD, ser ud til at virke. Også selvom det er en AMD fra feks Acer eller FS eller IBM… og det er fordi OEM windows på de HP AMD har en fil, som bliver aktiveret når SP3 kommer ned på den… deraf følger at da det er OEM fra HP, er det HP der skal lave patch, men dette er ikke sket. Hvilket jeg fandt ud af, så nu kører PC inspector… derefter getdataback… og derefter får TopNordic den og HP kan betale…hvad de sikkert ikke gør..griner.

Nå, men nok herfra… arbejder i industrien og derfra kender jeg de der indviklede OEM regler..over and out and peace.

hepta
Antal indlæg: 11089

Jamen så lærte jeg noget nyt idag smile

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

BjarneA
Antal indlæg: 9766

Jamen så lærte jeg noget nyt i dag

Nu IGEN!! [:D][:D]

Redaktør
Antal indlæg: 21397

Min automatisk udruldning til min AMD maskine kom for bare nogle dage siden. Blev installeret og ingen problemer. Jeg vil lukke her og alle må ha’ en god weekend.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”