underholdene læsning!
  Sluf
Redaktør
Antal indlæg: 4923

Uddannede It-eksperter [:(!]
Eksperter er nu også noget af det mest snæversynede, nogle gange så meget at de kun kan kigge halvejs ned ad deres egen næse.
Nu nævner de jo ikke specifikt hvilket produkt der er tale om, måske har teamet fjernet lidt af deres mail, det er så i orden, men en ledetråd kunne vi godt bruge.
Ved nærmere eftertanke..ignorer dem.
Til en af eksperternes ros kunne man måske tilføje at han i kraft af sin viden ikke behøver nogensomhelst log eller programmer for at kunne finde alle lumske nøgler og filer der følger med virus og spyware og slette dem på den rigtige måde. Til gengæld kan han bruge en hel weekend på at vende et USB-stik rigtigt [:D]

Signatur

Eight beatyfull holidays i Ireland, when will I see it again ?

Administrator
Antal indlæg: 55091

Eksperter, hmm.
Titanic blev bygget af klodens største eksperter på deres felt.
Noah´s ark blev bygget af en glad amatør.

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur

Sluf
Redaktør

Øøh….
Oprindelig skulle jeg ikke have skrevet mit forrige indslag, men det er måske en form for situationsfornemmelse [8D]

Næh, det det drejede sig om er artiklen i EB hvor download.com bliver nævnt. Jeg har i et par år fået nyhedsbreve fra CNet (download.com), men nu bliver de arkiveret lodret.
Grunden er at de konstant sender breve ud om deres mest downloadede og populære programmer, og heri indgår selvfølgelig p2p, men også blacklistede antispyware er på listerne, og ikke et kvæk om at man skal holde sig fra de programmer. Samtidig er der journalister på sitet der udtaler sig om farerne på internettet.
CNet er uafhængig og stadig en god kilde til at finde programmer, men der er også indbygget en god portion Amerikansk dobbeltmoral.

Signatur

webster
Antal indlæg: 567

Herlig sammenligning Fromsej, men eksperter er de jo alligevel. De ved en masse om sårbarheds analyser osv. Problemet er jo bare at de ikke vil anerkende hijackere, som et langt større problem end virus. Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor det er sådan.

Redaktør
Antal indlæg: 2141

webster -> så prøv at være ansat i en virksomhed som påstår at det er et sikkertsystem vi har! men kan blive ramt af blaster og sasser mv. wink (og faktisk først har opdateret med sp1 for ca. 1 måned siden, de kalder sig også eksperter wink) faktisk har de begrænset det hele så meget at hver gang de skal lave noget på en computer skal de fysisk ud til den for at logge ind, og det er deres problem med 250 forskellige opkoblet adresser.

Redaktør
Antal indlæg: 21397

Jeg har faktisk ikke fjernet noget i den mail fra IT-eksperten, men dog svaret ham høfligt tilbage og bedt ham om at præcisere hvilket værktøj det drejer sig om.

“Clean” downloadsteder er efterhånden blevet et problem. Tucows er jo heller ikke for godt. De lægger en tracking-cookie.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

webster

Angående “clean” download steder, vil jeg da lige lægge den her ind. Alt er freeware, og spyware og adware bliver ikke accepteret af sidens indehaver. Alt er REN freeware http://freewarearena.org/PHPNuke/modules.php?name=News&file=article&sid=82

Redaktør

tænk, den kendte jeg ikke, og så har den eksisteret siden 1997. Jeg vil lige undersøge den og så er det måske den downloadside vi skal anbefale fremover. Men lige en undersøgelse først wink

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Sluf
Redaktør

Og:
http://www.snapfiles.com

Signatur

webster

Perhaps>> Man kan da håbe at jeres undersøgelse viser at, den side er en af internettets positive overraskelser. Jeg er ihvertfald spændt på “dommen”

webster

Perhaps>> Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at ComputerCops linker til siden officielt. Måske værd at tjekke smile

Redaktør

webster>Det bliver også tjekket smile

Signatur