Emsig Spysweeper
  Sluf
Redaktør
Antal indlæg: 4923

Det er ikke et problem smile
Den allernyeste opdaterede 3.0 har en funktion med spærring af programmer i opstarten (spyware), og det kan godt give problemer hvis man installerer et nyt program som pr.default gerne vil starte op sammen med Windows.
Efter en formattering opdaterede jeg fra Microsoft og Spysweeper poppede op med en alert om alle de programmer der ville starte op efter genstarten. Disse skulle jeg så vælge at beholde.
Til gengæld var funktionen fin da jeg installerede WordPerfect da det program gerne vil lægge en masse l*** til venstre for uret, efterfølgen slap jeg så for at fjerne disse i msconfig.

Med dette indlæg tænker jeg mest på uøvede brugere både hvad angår Spysweeper og programmer.

Signatur

Eight beatyfull holidays i Ireland, when will I see it again ?

Administrator
Antal indlæg: 55091

Ja, og det er ikke 5 minutter efter, det er omgående det reagerer, det samme gør sig gældende hvis man vil tilføje en ny side i foretrukne, spysweeper er lidt ligesom en mor der skal se teenage datterens nye kærester an, det er der også med det samme.smile

Tak for info.

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur

Sluf
Redaktør
Antal indlæg: 4923

Fint nok..
Programmet kunne jo ændres og udbygges med en ny type definitioner som straks godkendte opstartsfiler, men det kunne let udnyttes af f.eks CWS og ville kræve langt mere arbejde af programmørerne.
Hvis nogen klager over at Spysweeper ødelægger deres programmer ved vi nu hvorfor.

Signatur

Eight beatyfull holidays i Ireland, when will I see it again ?

Redaktør
Antal indlæg: 21397

Godt indlæg Sluf og en typisk fromsej kommentar: spysweeper er lidt ligesom en mor der skal se teenage datterens nye kærester an, det er der også med det samme [:D][:D]

Iøvrigt er der flere af den slags programmer som gør det samme. Når man er ved at installere nyt program ved man hvorfor, men jeg vil da godt tro at begyndere nogle gange kan blive lidt rådvilde. Jeg tror man må affinde sig med den slags for ellers kan det ganske rigtigt udnyttes af de slemme drenge. Det er jo næsten det samme med firewallen. Hvor er der mange der er rådvilde når firewallen første gang spørger om det og det program må gå på nettet.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

novo
Antal indlæg: 52

Spy sweeper er ikke til at undvære og firmaet webroot.com er meget privacy venlige !