Tilskud til Spywarefri - igen!
  mayskov
Antal indlæg: 286

Før foraet lukkede ned inden ferien, var der atter en tråd om Spywarefris økonomiske resourcer - eller mangel på samme.

Der kom som vanligt flere forslag frem - spørgsmålet er så, om det resulterer i noget konkret?.

Spywarefri har på et tidligere tidpunkt optaget “forhandlingen” af nogle programmer, og i den forbindelse etablerer en “underubrik” i forum for brugere der har købt programmerne hos Spywarefri.

Personligt bryder jeg mig ikke om lige præcis for denne form for indtægter til Spywarefri, hvilket jeg også tidligere har givet udtryk for - ikke fordi, at jeg ikke gerne ser, at Spywarefri får indtægterne, men fordi Spywarefri derved mister den uafhængdighed som jeg, og med mig formentlig mange andre sætter (satte) pris på.

Uanset Spywarefri bedyrer, at forhandlingen af programmer ikke har mogen indvirkning i deres rådgivning i valg af/anbefaling af programmer - sider der i alle tilfælde en “orm” og gnaver lidt hos mig.

Nu er det jo billigt (nemt), at kritisere andres dispositioner - med mindre man har et brugbart altaernativt forslag til at skaffe nødvendige kroner i Spywarefris slunkne kasse - hvorfor jeg vil bringe følgende forslag frem:

Spywarefri har for tiden registreret ca. 2800 brugere, blandt disse er der vel en del der ind i mellem sender et bidrag - men sikkert ikke ret mange.

Mit forslag går konkret på, at man på medlemsoversigten anfører en markering ved brugere der indbetaler et biddrag, markeringen kan for eksempel ske ved at anføre en stjerne ved brugerens (bruger)navn, og man er herefter “stjernebruger” (eller anden betegnelse), stjernen “slukkes” så automatisk efter for eksempel et år - med mindre man inden da har købt sig ny “stjernestatus”.

For, at det hele ikke skal gå op i administration, forestiller jeg mig et beløb på kr. 100/år for at opnå og fastholde stjernestatus.

Kik jer rundt omkring hvor der foregår frivilligt arbejde, meteoden -i forskellige afskygninger anvendes overalt.

Brugere med “stjernestatus” opnår ingen præferencer i forhold til brugere uden - men en del brugere vil nok overveje at støtte kontant frem kun at snakke om det.

Vil du nyde - må du også yde

Sluf
Redaktør
Antal indlæg: 4923

Ikke enig….
Den med uafhængighed har været oppe at vende før. Hvis et firma tilbød teamet at de gerne ville sælge deres programmer igennem Spywarefri mod at konkurrerende produkter blev fjernet ville det tangere afhængighed men jeg er sikker på at teamet ville holde sig højt hævet over den slags. Og provision for salg af produkter indenfor alle brancher er der altså ikke de store penge i, dertil kommer de sultne bankers gebyrer.

Status for at have indbetalt et beløb skal nok holdes på et diskret men muntert plan selv om det økonomiske er alvorligt ment.

Signatur

Eight beatyfull holidays i Ireland, when will I see it again ?

Administrator
Antal indlæg: 55091

Du er en svær mand at argumentere med, men jeg prøver nu alligevel.smile
Det med uafhængigheden er både og, vi tilstræber at anvise freewarealternativer hver eneste gang folk spørger, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at freewareantivirus og antispy er næsten på omgangshøjde med købeprogrammerne, og som sådan alt rigeligt til almindeligt brug af nettet.
Men hvis man bevæger sig på suspekte sider, er sikkerheden altså højere på købeprogrammerne.
Det samme gør sig gældende med firewall i freewareversioner, desværre findes der ikke mig bekendt et freeware antitrojanerprogram der er pengene værd(!), så her er vi nødt til at henvise til programmer vi både kender og vil stå inde for.
Du vil aldrig se os kritisere et antivirus program vi ikke sælger, med en undtagelse og det specifikke program har jeg ALDRIG været imponeret over, at det overhovedet er så udbredt er mig en kilde til stadig forbløffelse, det kommer efter min mening ikke engang i nærheden af de bedre freewarescannere.
Jeg kan godt forstå tvivlen, det har været debatteret kraftigt internt hvordan vi skulle tackle det, og selvfølgelig vil det at vi sælger programmerne give dem et plus hos os, til gengæld kan i være evigt forvissede om at sker der ændringer i programmerne vi ikke kan/vil acceptere er de fjernet i løbet af ingen tid, det er ikke kun os der holder øje med de programmer, det gør udlandet også.
Idéen med en slags frivilligt kontingent er ikke så tosset, jeg kan faktisk rigtigt godt lide den, hvorvidt det er ladsiggørligt ved jeg ikke, men det er da noget vi vil tage under kraftig overvejelse, måske et emne for en afstemning, vi skal jo prøve det pollsystem.
Med venlig hilsen:
Fromsej.

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur

hch
Antal indlæg: 2088

Jeg er nu heller ikke tilhænger af dette forslag mayskov kommer med.

Jeg er bange for at det blot vil bevirke at mange så vælger at holde sig væk, da de ikke ønsker at betale 100 kr. og dette vil igen medfører mere spyware rundt omkring på div. PCér.

Jeg er varmt tilhænger af frivillig støtte til dette forum, ( vil lige benytte chancen til at doner et bidrag igen ), og håber på at mange vil gøre ligeså.

Jeg er nu heller ikke bange for at Teamet ikke kan administrere deres uafhængighed, de kan jo lige så godt tjene lidt på de programmer de anbefaler alligevel [:X]

webster
Antal indlæg: 567

Jeg kan ikke se noget problem i at spywarefri sælger programmer, det er der også andre sikkerhedsfora der gør. Kampen mod spyware skal jo financeres på en eller anden måde. Mayskov´s forslag kan måske give folk en større moralsk forpligtelse til at spytte i bøssen. Jeg tror ikke at det får folk til at holde sig væk, alternativerne er både dyrere og dårligere. Jeg har læst, at der snakkes om deciderede betalings fora, ja efter sigende findes der allerede et. Jeg har dog ikke kunnet finde det. Det ender altså med at flere fora må lukke, fordi de ikke kan få det til at løbe rundt. Spywareinfo f.eks lægger ikke skjul på, at de er godt r[:I]en.

Angell
Antal indlæg: 676

Hej…. et enkelt lille (ironisk) forslag når brugere ikke vil/kan lægge lidt i kassen: http://www.hijackthis.de/index  dette er discount-udgaven af Spywarefri [:D], Anette kan selvfølgelig også lade dette program være vikar, når frihedstrangen bliver for stor.

Velkommen tilbage Team, og en forsinket fødselsdagshilsen til Perhaps.

Hilsen Angell smile

webster

Angell smile
Nu må min lille lomme le [:D] En automatisk logløser. Er du ude på at sætte Spywarefri fra bestillingen [:D] [:D] [:D]

Redaktør
Antal indlæg: 21397

mayskov> Tak for din idé. Det er ganske glimrende at der kommer forslag på banen. Jeg kan også sagtens følge dig i dit forslag. Noget i den stil har også været debateret hos os, men vi er nok ikke så glade for fremgangsmåden. Det kan hurtigt blive til at nogle er mere værd end andre. Forum kan sagtens indele brugerne i flere kategorier. Det er intet problem. Vi har fravalgt denne mulighed fra starten, da vi gerne vil signalisere at alle brugere er lige. 

Vi sælger produkter ud fra eget valg. Ingen kan komme og tilbyde produkter her. Det er der mange som gør. Vi vælger først selv og søger derefter om lov til at sælge softwaren. Jeg er godt klar over at Webroot er rigt repræsenteret, men det er ud fra kriteriet: Kvalitetsprodukter til rimelige priser. Sådan er det hele vejen igennem. Vi vil ha’ de bedste købeprodukter. Sælger vi dem ikke er der andre der gør det. Jeg vil da have det lidt dårligt med at vi lovpriser et produkt i indlæg efter indlæg og naboen sælger det, medens vi mangler penge. Vi vil også lynhurtigt skippe et program, hvis de ikke kan overholde vore retningslinjer.

Jeg kan ikke sige det tit nok. Vi er og bliver idéalisterne og ikke handelsmænd. Vores mening kan ingen købe.

Jeg kan da lige i den forbindelse sige at en del af de penge som havner i vores kaffekasse bruges til donationer til freewareproducenter. I denne uge afgår et større beløb til Merijn. Det er en ung hollandsk studerende som laver gratisprogrammet HijackThis og CWShredder. Han har ikke for meget at gøre godt med, så han får et beløb af os. På den måde hjælper vi ham med bedre økonomiske muligheder til at udvikle de værktøjer han er så god til. Sådanne tiltag vil vi også gøre fremover. Næste økonomiske belastning bliver overgang fra Access-database til MySql. Access er er bliver for småt til et forum som vores. Vi kører på kapacitetsgrænsen. 

Tak til Angell for fødselsdagshilsenen. Desværre endnu et år mere, og stadig ikke fået has på spywaren. Jo hos mig selv wink

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Administrator

Jeg skulle selvfølgelig lige tjekke den automatiske logløser, som Angell linkede til.
der er nu ikke meget at være nervøs for, men selvfølgelig hvis det den præsterer er standarden vil den ikke give mange kunder, før de kommer tilbage efter en formatering og geninstallation.[:D]
Den ville bl.a. fjerne Taskmon.exe og gav den et rødt udråbstegn med “Nasty” under.
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/taskmon/

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

qui potest, obligatur

Angell
Antal indlæg: 676

Hej Fromsej[:I]
Jeg lagde linket med en ironisk undertone, håber ikke du har misforstået det;). Programmet sagde at min emty temp og wireless connection var “nasty” plus danske sikker var suspekt. Hvis man vil bruge dette program skal man kunne sin egen hijack-logfil på rygmarven.Og selvfølgelig tage alt med et gran salt. Næste år knalder du dette programm på ferie-siden, og nyder de kolde øller extra meget.
Velkommen tilbage, jeg samler på “smil på spywarefri” du er storleverendør [:I]
hilsen Angell

webster

Ja, den logløser bliver vist ikke nogen konkurrent til jer foreløbig. Selv jeg kunne gøre det bedre [:D].

Administrator

Hej Angell.smile
Jeg fik skam fint fat i ironien, men jeg ville lige se hvad den kunne, og den levede helt op til mine forventninger.
Jeg har et meget bedre program i baghånden til næste års ferie, hvis vi holder det, det burde ikke være nødvendigt, da vi nu har udvidet staben, så vi kan blive aflastet.
Men jeg vil da godt røbe hvilket program, det fjerner med garanti alt snavs fra en PC.
http://www.killdisk.com

Signatur

qui potest, obligatur

hch
Antal indlæg: 2088

>Fromsej
Godt program smile[:D][8D][:X]

mayskov
Antal indlæg: 286

Lidt ærgeligt, at tråden bevæger sig væk fra det essentielle i mit indlæg.

webster

Mayskov>> du har ret. Egentligt lidt ærgeligt at det hele røg “offtopic”.
Perhaps>> Det kan godt undre lidt at i har overskud til at støtte spywarebekæmpende værktøjer. Jeres hidtige meldinger har gået på, at i havde svært ved at få jeres egen økonomi til at løbe rundt. Jeg tror, at det er det, som flere brugere har forholdt sig til i den senere tid, og derfor har sat lidt ind på kontoen. Ikke at jeg har et problem med formålet, tværtimod, men jeg tror at der også er flere der selv har doneret direkte til programmørerne. Lidt mere “åbenhed” kunne ønskes. Det her er lidt overraskende, og lidt skuffende.

Sluf
Redaktør
Antal indlæg: 4923

>Webster
En del af kaffekassen, ja, men historien melder ikke noget om det er 2 eller 92 %. De andre fora der har glæde af den dygtige hollænder giver sikkert også støtte. Og dem der bruger CWShredder udenom foraer rager jo bare til sig når der et gratis program.
Jeg har et tydeligt eksempel. Alle kender den dygtige finne der udviklede Regcleaner og JV16 i sin sparsomme fritid, han opfordrede pænt til at donere og satte endda en PayPal funktion ind på sin side. Da jeg ville donere lidt til ham kunne jeg dog ikke få det til at virke… Senere blev man redirected til et sted hvor man skulle BETALE for den fulde version, 30 $, men jeg købte det alligevel da programmet er suverænt, og Juomi får måske 5-10 $ af det salg hvad han fortjener.
For at støtte Mayskov med fremhævelse af de brugere der ryster op kunne teamet måske genåbne et afsluttet spørgsmål og sige tak for beløbet så dem der åbner Spywarefri hver dag kan se om nogen har doneret.
Men Mayskov, jeg er altså stadig uenig i Dig med det kommercielle…

Hvordan skriver man forresten Nordeas 4-cifrede regnummer i sin netbank (DanskeBank), jeg kan kun se et felt for kontonummer.
Jeg har en lottogevinst jeg vil donere, men det er altså ikke millioner, så havde jeg købt Spywarefri [:D]

Signatur

Eight beatyfull holidays i Ireland, when will I see it again ?