Virus112 anbefaler i den situation hvor IE har et hul der ikke er lavet et patch til at man skifter browser. Det lyder som om det bare er noget man lige gør i løbet af et min., hvorefter man evt. kan skifte tilbage når det patch er lavet.
Nu alle os der er nørder kan jo sagtens klare det og mange alm. brugere kan også når de først har fundet downloadsted og lidt info om hvordan man gør, men så er der de 50% af Danmarks pc-brugere som dårligt ved hvad en browser er. Hva’ med dem? Som generelt løsningsforslag til landets pc-brugere er det et dårligt forslag Virus112 her kommer med. Det er bare min mening.
Så kan vi jo lige så godt foreslå alle vores brugere at skifte til Linux, så er de ude over alt det bøvl med Windows.
Kom igen 112, når i har noget fornuftigt at sige.[:D]
Jeg synes lige jeg vil forsvare Virus112 lidt.
Det kan være at jeg tager fejl, men henvender virus112 sig ikke primært til virksomheder?
Jeg tror mest deres målgruppe er de IT- og sikkerhedsansvarlige i større firmaer.
Disse IT folk kan forhåbentlig godt finde ud af at skifte browseren ud.
Det er trods alt ikke almindelige brugere, som ikke ved hvordan de skal beskytte deres computer mod virus som klikker ind på virus112 og læser om de nyeste orme og vira.
Derfor er det netop heldigt at der findes steder for disse folk hvor de kan få hjælp som f.eks. Spywarefri.
Purup>> Du har sikkert ret mht. Virus 112, men man skal nok have med, at firmaernes medarbejdere, jo sikkert er så vant til at bruge IE, at det kræver noget tid til “omstilling”. Det har virksomhederne nok ikke tid (læs, råd) til at vente på. Mozilla har jo også sine “særheder”, mht. formattering,og at den kan ikke altid kan finde ud af sidestørrelsen.
Jeg er enig med Perhaps i at Mozilla er for “nørder”, der orker at rode med den til den fungerer .
Ja, Mozilla kræver en hel del arbejde at indstille som nok kun er for nørder.
Men der findes jo også andre alternativer til IE som f.eks. Opera. Den leveres med masser af funktioner osv (men man skal desværre betale for at slippe for reklamer).
Ang. virksomheder så må de jo gøre op med sig selv hvad der vil koste dem mest: installere mere sikker software og træne ansatte i brugen deraf eller risikere sikkerhedsbrist, spyware, hacking osv.
Det er sikkert meget individuelt da ikke alle virksomheder har samme behov.
Purup, du har sikkert ret, jeg har ikke nærstuderet artiklen.
Men jeg ser det ud fra en almindelig brugers synspunkt, der er det et rigtigt dårligt råd.
Ja, men den dag nærmer sig, hvor Mozilla kan fås i en “installer og brug” version,og så skal MS passe på med ikke at miste “verdensherredømmet” [B)] . Rygterne siger da også at MS overvejer at lave en helt ny, og tidssvarende IE Explorer.
Ja, jeg glæder mig til at se resultatet af FireFox 1.0. Den er jo allerede rigtig godt på vej.
Grunden til at IE ikke er opdateret gennem lang tid og derfor også indeholder mange flere sikkerhedsbrist og huller er jo at MS har droppet at videreudvikle browseren. I stedet er deres plan at inkludere en ny browser i deres kommende Windows Longhorn, men det er vist først planlagt til at komme på gaden om 2-4 år.
For nyligt har MS dog valgt at genoptage arbejdet med at udvikle Internet Explorer - de fleste mener det er på grund af den stigende sårbarhed overfor nye huller for spyware, malware osv samt at flere og flere vælger at skifte browser da IE efterhånden sakker bagud i forhold til de konkurrerende browsere, så de defor bliver nødt til at stramme an for ikke at miste deres monopol.
Det ser jeg udelukkende som noget positivt. Både fordi at MS bliver udfordret og ikke uden videre har monopol på deres browser, men også fordi det gavner den gennemsnitlige internet bruger i kraft af forbedret sikkerhed overfor denne spyware mm. (forhåbentligt gør det spywarefris arbejde lidt lettere)
EDIT: Her er lige en interessant artikel. Selvom det aldrig er muligt at være 100% objektiv er denne artikel alligevel meget tæt på. Bemærk at artiklen faktisk er udgivet på en hjemmeside tilhørende Microsoft!!!! [:D] http://slate.msn.com/id/2103152/
Interessant artikel [8D]. Problemet med IE er jo bare at den slet ikke er lavet til at modstå de angreb vi ser i dag. Selve “kernen” i IE blev jo lavet lang tid før, at nogen kunne forestille sig hvor store problemer der ville blive med spyware og trojanere. At blive ved med at lappe på den er jo håbløst. Der er jo flere kendte huller der ikke er lappet endnu, og der er også nogle der er opdaget, men endnu ikke offentliggjordt, og sådan vil det blive ved [xx(]. Der vil sikkert også blive fundet huller i Mozilla, men den er altså alligevel lavet meget mere “rigtigt” rent sikkerhedsmæssigt [^] [:X]
quote:Kommentar til oprindeligt indlæg af:Fromsej TeamSpywarefri
Så kan vi jo lige så godt foreslå alle vores brugere at skifte til Linux, så er de ude over alt det bøvl med Windows.
Kom igen 112, når i har noget fornuftigt at sige.[:D]
jammen det er jo det jeg hele tiden prøver på!!! :D :D
quote:Du har sikkert ret mht. Virus 112, men man skal nok have med, at firmaernes medarbejdere, jo sikkert er så vant til at bruge IE, at det kræver noget tid til “omstilling”. Det har virksomhederne nok ikke tid (læs, råd) til at vente på. Mozilla har jo også sine “særheder”, mht. formattering,og at den kan ikke altid kan finde ud af sidestørrelsen.
Jeg er enig med Perhaps i at Mozilla er for “nørder”, der orker at rode med den til den fungerer .
så stor er forskellen heller ikke i brugerfladen. Iøverigt så overholder Mozilla w3c standarden, tror du ikke at du har været inde på nogle sider hvor dette ikke har været overholdt??
Næhh, der er måske ikke så stor forskel i brugerfladen, men vanens magt er jo stor. For dem der er vant til IE, kan det alligevel godt tage lidt tid at vænne sig til noget nyt. De forskellige standarder ved jeg ikke ret meget om, men jeg læste fornylig, at IE faktisk IKKE overholder specielt mange standarder. Måske derfor man oplever noget som “forkert”, når man går på Mozilla [:D].
Hehe!
Faktisk tror jeg at al den omtale der har været i medierne om at skifte Internet Explorer ud har virket ganske effektivt.
På min egen hjemmeside har andelen af Mozilla brugere indenfor den sidste måned ændret sig fra ca. 5% til ca. 25%! (IE6 helt nede på 58%!!!).
Selvfølgelig er det altid svært at tyde en generel tendens ud fra en enkelt log, men jeg vil alligevel mene at det er en indikator da hjemmesiden ikke henvender sig specielt til computer-sagkyndige. 63% af mine brugere er fra USA, så måske har ændringen noget at gøre med US CERTs anbefaling af at skifte browser.
quote:.... men jeg læste fornylig, at IE faktisk IKKE overholder specielt mange standarder. Måske derfor man oplever noget som “forkert”, når man går på Mozilla [:D].
nemlig, Microsoft har sk…. host host W3c et godt stykke :D :D typisk MS - nej jeg er ikke MS basher, men de har historie for at ikke overholde standarder :D
quote:Kommentar til oprindeligt indlæg af:purup
Ja, Mozilla kræver en hel del arbejde at indstille som nok kun er for nørder.
Men der findes jo også andre alternativer til IE som f.eks. Opera. Den leveres med masser af funktioner osv (men man skal desværre betale for at slippe for reklamer).
Ang. virksomheder så må de jo gøre op med sig selv hvad der vil koste dem mest: installere mere sikker software og træne ansatte i brugen deraf eller risikere sikkerhedsbrist, spyware, hacking osv.
Det er sikkert meget individuelt da ikke alle virksomheder har samme behov.
Ja jeg forstår ikke at du mener at mozilla er for nørder. De nyeste versioner af browseren 0.9 og 0.91 er bestemt lige ud af landevejen.
quote:Kommentar til oprindeligt indlæg af:mads664
quote:.... men jeg læste fornylig, at IE faktisk IKKE overholder specielt mange standarder. Måske derfor man oplever noget som “forkert”, når man går på Mozilla [:D].
nemlig, Microsoft har sk…. host host W3c et godt stykke :D :D typisk MS - nej jeg er ikke MS basher, men de har historie for at ikke overholde standarder :D