Allerhelst ville jeg jo gerne have fundet mig en lynhurtig, supersikker, ubegrænset og helt automatisk online-backup. Det har jeg bare ikke kunnet finde. [:D]
Det, jeg var ude efter at opnå som minimum:
1. sikker backup af mine Roboform2Go data på min USB-stick.
2. rimelig hastighed på upload af backup til IDrive
3. hurtig hastighed på download af backup (restore) fra IDrive.
4. helst en automatisk backup, så jeg ikke glemmer at få a-jour-ført.
Det er allerede opfyldt med den “mindste”, helt gratis løsning på 2GB IDrive.
Dette kunne jeg ikke opnå med 50GB Adrive, da Adrive var for langsom i download, ikke havde automatisk backup-funktion, og som det værste: slet ikke kunne lave backup af min USB-stick (Adrive kunne kun lave backup af harddiskene på min pc. USB-stick’en kunne overhovedet ikke vises af Adrive).
————————————————-
PS:
ERFARINGER MED ANDRE GODE
ONLINE-BACKUP-SYSTEMER
EFTERLYSES HERMED.
Jeg har ikke lige kigget alt for meget på den, men de forlanger da ingen oplysninger om en. Men kan se at max filstørrelsen er 1 GB, hvilket man jo ikke kan klage over.
Ellers så er der denne som jeg bruger selv, og vi tidligere har omdiskuteret i tråden om bartPE cd’en, nemlig http://www.mediafire.com. Jeg synes den er udemærket
Når jeg taler om backup, så tænker jeg på backup af alle de mapper (C:\Documents and Settings) jeg ikke vil kunne undvære ved et nedbrud – jeg har lidt på fornemmelsen at det ikke lige er den form for backup du har i tankerne.
Jeg leder efter alle former for online-backup, der fungerer ordentligt og kan dække de forskellige former for backup, som f.eks.:
1. backup af enkelt-filer (lige fra de mindste og op til de største image-filer på f.eks. 80 GB)
2. backup af mapper.
3. backup af mapper, der indeholder mange undermapper.
4. traditionel backup, f.eks. dokumenter, video, email, foretrukne, adressebog mmm.
5. utraditionelle backupprogrammer, der f.eks. kan startes fra USB-stick, så de er transportable og kan medbringes fra pc til pc og tage backup fra mange pc’ere og lagre backuppen online.
Jeg har brugt den i et stykke tid, og jeg synes, den fungerer godt. Specielt er jeg glad for funktionen med at kunne synkronisere en mappe på PC med en mappe på server.
Jeg har gennem nogle år brugt Genie, og er meget tilfreds med det. Jeg slægtsforsker og i den forbindelse er de sammenskrabede data guld værd. Det er simpelthen års arbejde, der ryger, hvis harddisken går. Jeg mener mn stole på Genie, som jeg har fået anbefalet af en ven, der arbejder i IT-bramchen. Du finder Genie her: http://www.genie-soft.com/
Firmate et dansk, det samme er supporten og den er ”næsten” 24/7. Ved nedbrud om natten eller på lørdag, søn- og helligdage indtales en besked og så vender de rent faktisk tilbage…
Hvis jeg skulle købe 150 GB plads hos Nordic-Backup, ville det koste mig ca 12.000 kr på årsbasis
Åhh herre gud – ta’ et bijob på en tankstation…
Var godt klar over at økonomisk var det ikke int. for dig i forhold til det du har beskrevet – men for den bruger som er usikker på de engelske sider, og skal kunne ta’ backup af dokumenter o.l. er Nordic-Backup faktisk en god mulighed.
Og så tror jeg også du er en ener – nå ja det ved jeg godt at du er – men der er nok ikke mange private brugere som har backup behov på 150 GB… Jeg har rigeligt i 10 GB – men har heller ikke backup af programmer .o.l.
[:D] “men der er nok ikke mange private brugere som har backup behov på 150 GB… Jeg har rigeligt i 10 GB – men har heller ikke backup af programmer .o.l.”
Nej, det vil jeg gi’ dig ret i. Jeg kender ikke andre, der laver krypterede image-filer af deres windows-opsætninger og gemmer dem på et online-drev. Det er nok “enestående” [:D]
(Men de familiemedlemmer, som jeg gemmer dem for, er nu ret glade for dem, når deres maskiner går ned. )
Du har også ret i det med sproget. Det ER en fordel for mange brugere, at programmerne er på dansk.
Ja jeg kan virkelig anbefale Genie - bla. fordi jeg på et tidspunkt overhovedet ikke kunne få deres Home version til at køre. Jeg skrev til supporten og fik virkelig god hjælp over nogle dage. Da det viste sig, at vi simpelthen ikke kunne løse problemet, forærede de mig på stedet en Pro version, og det er den jeg kører med nu. Og jeg tager nogle ret heftige backups til tider, fordi jeg selv udvikler småprogrammer.
Jeg er ved at afprøve Idrive, og umiddelbart virker det meget fint. Specielt er det godt med incremental backup, som det kendes fra bla. andet Acronis True Image.
Men som jeg læser det, er det “kun” 50 GB, man får for usd 50 om året ?