Nu har jeg jo den nyeste Spysweeper[^]
Så iskoldt gik jeg ind på siden og mod sædvane poppede Spysweeper op hvad den kun gør når der noget farligt på vej.
Flg. oplysninger kom frem[:(!]
Startup item: @videochat_dk-htm
Lokation:
RunDll32 TriacomUD.dll, RunAsIcon @videochat.dk
Registry or Startupfolder: HKLM: Run
Sluf>> Jeg kunne heller ikke dy mig [:I]. Den dialer som der bliver nævnt finder Spysweeper ikke [B)]. Søg på “UDConnect Class”.
Alternativt, Internetindstillinger/indstillinger/vis objekter. Hvis din firewall har spurgt om “kør en DLL som et program”, vil det nok være en god ide at slette denne regel, hvis du sagde ja til det.
>>Webster
Spysweeper åd den, og en Hijacklog viste ikke nogen.
Det agressive spyware i den anden tråd som jeg pudsede Spysweeper på ændrede navn flere gange på få sekunder, det er også væk nu.
Sluf>> ja du må altså undskylde at jeg bliver ved [:I], men Spysweeper kender altså ikke den dialer. Jeg har scannet to gange, inden jeg slettede den, uden resultat. Du skulle næsten prøve at checke. Den lægger også en fil i Windows, der hedder triacomUD.dll. Den lå i “pakken” vi sagde ja til at installere [xx(].
Hmm… Det kunne være at jeg skulle få noget søvn[|)]. Ser lige at Spysweeper fandt dll filen hos dig [?].
>Ripoff
Jeg skulle bare provokere mine sikkerhedsprogrammer lidt, men jeg klikkede ikke på nogen downloading eller billeder, enter var rigeligt til at få skidt ind.
Og nu har jeg ikke haft noget at ryge på i en halv time, så det er også slemt at skrive ordet cigaretter i denne tråd[:(]
Det var en en udmærket lejlighed til at “teste” sikkerheds programmerne, men jeg gør det ikke igen. Jeg fik, i modsætning til Sluf, Active X advarslen, “vil du køre..bla bla bla”. Måske derfor at Spysweeper ikke fangede det hele, i første omgang. Havde noget af et oprydnings arbejde bagefter [xx(]. Slap dog for det værste, ny startside mm.
For at vende tilbage til touren optræder den side ikke på de fire første sider af Google så der er nok mindre chancer at nogen bliver angrebet.
Medmindre at de søger målbevidst efter cykelsex[:p]