Til dem der bruger TDC til mail
Redaktør
Antal indlæg: 13014

Hej.

Her er en adresse med oplysning om hvordan du sætter din mail konto så du ikke modtager spam og virus i din indbakke - scannes hos TDC inden du modtager dem. Måske det kan give Spywarefri lidt mindre at lave.smile

peder.

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_mail_opsaet_prog_61392

Redaktør
Antal indlæg: 25535

Hej Peder

Dejlig tip det der, tak for det. [:D]

Redaktør

Men bare vi nu alligevel ikke bliver trætte af denne ændring. Nu er det jo TDC, som bestemmer hvad vi må sende pr. mail. Vil vi finde os i det? Fint nok at de vil blokere for spam og virus, men det kan jo være der ryger andet med i købet også. Lad os nu se hvordan det kommer til at gå med det.

jayjay
Antal indlæg: 615

Det med virusscanning har de nu forsøgt sig med et stykke tid.
Det denne ændring gør, hvis I læser efter, er at man for at kunne sende mail ud skal angive et brugernavn og password, i modsætning til før hvor man faktisk kun skulle angive dem for at hente mail.
Det skulle så betyde at der ikke (efter et stykke tid) skulle være så mange Tdc abonnementer som bliver brugt til at sende virus og spammails.
I praksis vil det tiltag jo ikke have den store betydning før andre udbydere gør det samme idet det ikke forhindrer at folk får de mails -kun at de sender dem-

Mvh
jj

Redaktør

wink ja det er jo lige det. Men jeg tror faktisk at mange af dem er godt på vej til at line op til det samme.

Redaktør

Hej jayjay

Du skriver at det ikke forhindre folk i at modtage disse mail. Jeg forstår det da sådan at alle mail - hvad enten det er en du modtager eller sender så vil de blive kontrolleret for spam og virus og er der et af delene vil de blive slettet på serveren - så modtager du dem da ikke - er det ikke sådan det er ????

peder wink

quote:Kommentar til oprindeligt indlæg af:jayjay
Det med virusscanning har de nu forsøgt sig med et stykke tid.
Det denne ændring gør, hvis I læser efter, er at man for at kunne sende mail ud skal angive et brugernavn og password, i modsætning til før hvor man faktisk kun skulle angive dem for at hente mail.
Det skulle så betyde at der ikke (efter et stykke tid) skulle være så mange Tdc abonnementer som bliver brugt til at sende virus og spammails.
I praksis vil det tiltag jo ikke have den store betydning før andre udbydere gør det samme idet det ikke forhindrer at folk får de mails -kun at de sender dem-

Mvh
jj

jayjay

>>peder
Nu kan jeg jo kun holde mig til det der er skrevet på deres site.

Jeg citerer:

“Teknisk set indebærer ændringen, at vores kunder fremover skal sende mails via ASMTP-protokollen. Forskellen fra tidligere er, at man med ASMTP kun får lov at sende mails efter godkendelse på TDC’s server. Godkendelsen sker via det brugernavn og password, der allerede anvendes på serveren til indgående post.

Det ekstra check af brugernavn og password gør det sværere at konstruere virusser og orme, der automatisk kan sprede sig via mails. Mange af disse virusser åbner en bagdør på de inficerede computere, som spammere udnytter til at sprede deres uønskede mails. Det sker uden at ejeren selv er klar over misbruget.

Udover at gøre tilværelsen sværere for virusskribenter og spammere, indebærer skiftet til ASMTP, at TDC får bedre mulighed for at spore dem, der bevidst eller ubevidst medvirker til spredning af spam”.

Citat slut.

Som du kan se vil dette tiltag IMHO først være effektivt når:
1. Alle TDC-kunder bruger den nye mailserver.
2. Alle Internetudbydere har den samme feature på plads.

Som det er nu scanner alle internetudbydere til en vis grad for virus, men for “kraftige” filtre vil føre til mistede mails for kunderne hvilket vil medføre utilfredse kunder.
Dette tiltag vil derfor primært forhindre at der udsendes spam eller virus fra sagesløse (TDC)kunder som er blevet kapret af en eller anden virus, idet disse virus typisk kommer med deres egen mailklient indbygget. Det er altså en passiv sikring, som ikke vil forhindre store spamleverandører i at blive ved med deres ugerninger.

Mvh
jj

Redaktør

>>jayjay

Ja det er nok ret det du skriver / jeg har set et sted på TDC side at fra 010105 skal alle TDC kunder benytte denne protokol for at kunne sende og modtage mail.

Mvh peder

jayjay

>>peder
Tak for info smile, bortset fra det.
Jeg tror vi er mange TDC-kunder der ikke ville have lagt mærke til det ellers. Desværre tror jeg sagtens det kan give problemer efter 010105.

Mvh
jj

triper
Antal indlæg: 89

Hej

Jeg er både TDC og Tele2 kunde (get2net), og jeg har modtaget følgende i et nyhedsbrev fra Tele2:

“Tele2 begrænser virus og spam
——————————————-
Virus og uopfordrede reklame e-mails (spam) er blevet en stor
plage for mange internetbrugere. Tele2 gør nu noget ved
problemet. I løbet af juli begynder vi at skanne og fjerne virus,
og i august sætter vi et filter på vores e-mail server, som
vil mindske antallet af e-mails med spam.

E-mails som sendes i meget store mængder eller indeholder virus,
vil blive slettet. Spam og virus e-mails sendes som regel med
falske afsenderadresser. Derfor får afsenderen ikke besked om, at
e-mailen slettes. Af hensyn til modtageren af virus og spam e-mails
gives der heller ikke besked til vedkommende, når en e-mail
slettes.

Tele2 kan ikke fjerne alle spam og virus e-mails med det nye
filter, men du vil fremover modtage væsentligt færre uopfordrede
e-mails. Du vil også opleve en kraftig forbedring af Tele2’s e-mail
service, fordi der frigøres meget plads på vores e-mail servere.”

Så det er da en begyndelse, og jeg tror på, at når nogle af de største udbydere har meldt ud om overstående, vil andre udbydere begynde at ligge vandret for at nå med. De ved jo godt, at hvis de ikke hopper med på vognen rimeligt hurtigt, mister de kunder.

Hilsen

Triper

purup
Antal indlæg: 211

Har jeg forstået det korrekt at man ikke f.eks kan se liste over hvilke mails teleselskabet har sorteret fra eller på anden måde tjekke for false positives?
Jeg vil ikke risikere at miste en vigtig e-mail, så jeg foretrækker nu bruger-baseret spam-filter.

Men på den anden side kan jeg sagtens se grunden til at udbyderne kommer med sådanne tiltag da det desværre ikke er alle internetabonnenter som bruger antivirus, spam-filter osv.