Penge…
  jayjay
Antal indlæg: 615

...kan man altid bruge, derfor har jeg netop indsat et beløb til spywarefri.
Dette ikke sagt for at være hellig, men som et lille hint. hvis de virkelig ikke får mere end 2-300 kr. ind om ugen for det store arbejde synes jeg faktisk der er nogle brugere af dette forum der burde skamme sig og se at komme til lommerne.
Til teamet: Jeg har ca. fordoblet jeres ugeløn og det var ikke engang dyrt smile God fornøjelse smile

Mvh
jj

Administrator
Antal indlæg: 55091

Jeg kan ikke sige andet end tak.smile
Det er en flot gestus som vi sætter virkelig stor pris på.
Mvh:
Fromsej/TeamSpywarefri.

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur

Redaktør
Antal indlæg: 21397

Hej jayjay

Jeg vil meget gerne sige tak for beløbet. Vi er på ingen måde pengegriske, men jeg vil meget gerne fortælle lidt om hvordan det hele foregår. Der er nogen som tror vi spinder guld på dette. Det er ingenlunde tilfældet. De sidste to måneder er der ingen af supporterne som har fået noget udbetalt.

Alle beløb som doneres til vores kaffekasse går til de udgifter vi har. Det være sig kørsel og fortæring til vores nødvendige møder, lidt tilskud til netforbrug, når nogen har haft ekstra-udgifter der kan henføres til forum skal disse også honoreres, nødvendigt software samt mange andre ting. Det løber hurtigt op i mange penge. Jo, 2-300 kr om ugen. Det sker. Vi ser ofte bidrag på 25 kr og mange bække små gør en stor å, men ....*S* Det er ikke engang til to Magnum.

De penge der går ind via “butikken” går udelukkende til vedligeholdelse af siden. Nyt webhotel snart nyt design. Alt koster. Hvad angår salg af Norman og BitGuard så går en del til betalingssystemet som vi lejer os ind hos TryUs. Vi har ikke råd til egen forretning med betalingssystem. Det går lidt bedre med salget nu men en guldgrube, nej det er det ikke, desværre. Salg af annonceplads blev en fiasko eftersom nogle glemte at betale. I øjeblikket ser det hele ikke for lyst ud. Men vi lukker ikke stol på det. Vi hader af hele vort hjerte de spywareproducenter og vi giver ikke op. Never!

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Redaktør
Antal indlæg: 25535

Hej Jayjay

Jeg vil også takke dig på vegne at teamet. Og især når jeg nu ved at du lige har mistet dit job. Det er rigtig flot at du alligevel støtter os, på trods af din egen nedtur lige i øjeblikket.smile

jayjay
Antal indlæg: 615

>perhaps
Jeg går ud fra at dine betragtninger er beregnet til andre end mig - jeg er frelst[:D]
Jeg var aldrig i tvivl om at I forbliver på posten, men det skal vel ikke være den rene underskudsforretning.
Jeg er bare en anelse irriteret over at vide at I hjælper i hundredvis af folk hver uge og så ikke får mere ud af det. Det beløb kan knap dække   en fornuftig internetforbindelse for een person.
På det mere snusfornuftige niveau kunne man selvfølgelig sige at det er de vilkår alle gratis tjenester på nettet lever under, nogle vælger så at finansiere det med hjælp af spy/adware - men det er jo nok ikke noget for jer wink [:D]

mvh
jj

Redaktør

quote:På det mere snusfornuftige niveau kunne man selvfølgelig sige at det er de vilkår alle gratis tjenester på nettet lever under, nogle vælger så at finansiere det med hjælp af spy/adware - men det er jo nok ikke noget for jer wink [:D]mvh jjHej Jayjay nej det skal du nok ikke lige regne med falder i god jord. [:D]

Vi har i øjeblikket tankerne vendt imod at søge sponserstøtte, fonde o.lign. det er jo bare lige det hvor skal man søge henne, og vi har slet ikke tid til at lede efter det, så travt her er i forum. Men der må da være noget et sted. Lige nu har jeg masser af tid, jeg skal først undervise igen sidst i august, men hvad så, så mangler der efterfølgende en mand (pige) hele dagen, det bliver slet ikke godt når den tid kommer. Også derfor vi bliver nødt til at finde en måde hvis det her skal køre som fuldtidsjob. Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg har sjældent mindre end 12 timer herinde alle dage, også lørdag søndag. Det er ikke nemt at nå det hele. Det er jo bagsiden af medaljen ved at blive så kendte. Der må da være en eller anden som har en god idé til, hvordan vi kan få det her til at hvile i sig selv, og aflønne noget personale som kan være på hele dagen.

Alle gode forslag modtages meget gerne.

mayskov
Antal indlæg: 286

Start her:
http://www.tuborgfondet.dk/index.php?id=14
Hvor ansøgningsskema downloades.
mayskov

Redaktør

Tak for det mayskov wink

Redaktør

Tak for henvisningen mayskov. Det sætter jeg straks igang smile

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Angell
Antal indlæg: 676

Hej, Augustinusfonden giver til “almennyttigt” arbejde o.a

http://www.semikolon.dk/legater.php4?op=visadresse&adrid=301

Kunne ikke finde et direkte link, hilsen Angel

gav en lille skærv d.22, håber det luner

Redaktør

Mange tak Angell. Den prøver vi også. smile

Signatur

Angell
Antal indlæg: 676

Hej Perhaps

Kan man ikke sige at Forum er et “projekt” til at lære befolkningen IT-sikkerhed? Hvad med EU-støtte
[:p]

http://www.euinfo.dk/stoette/

mayskov
Antal indlæg: 286

Som det fremgår af flere tråde er Spywarefri.dk ved at blive kvalt i sin egen succes, et fænomen der hyppigt opstår hos iværksættere og frivillige organisationer - årsagen er som oftest den samme - en flok knaldhamrende dygtige idelister sætter skibe i søen uden egentlig at tænke på, at der også skal brændsoft til at drive skibet (projektet), hvis man da ikke lige vil nøjes med vinden som drivkraft, og den (vinden) er som bekendt en meget variabel størrelse her i Danmark.

Ved etablering af et team som Spywarefri burde man have indreget en såkaldt Fundraiser i teamet, en person der ikke nødvendigvis kender en døjt til spyware eller andre finurligheder ved It, men som ved hvor de stationer der kan forsyne skibet med brændstof befinder sig. For der findes et utal af støttemuligheder både i private fonde og i offentlig regi.

Et problem i den sammenhæng kan dog være, at Spywarefri har indgået samarbejdsaftaler med leverandører, hvorved uafhængdigheden og dermed mange støttemuligheder er sat over styr.

Man bør nok overveje, om hvilket ben man vil stå på i den sammenhæng, det ene kan udelukke det andet. Personligt ville jeg vælge det non-commercielle.

En anden oplagt mulighed er at søge støtte til afholdelse af kurser i computersikkerhed i lighed med kurser til Edb-kørekort, kurser der afvikles som fjernundervisning på computeren, den type undervisning er en kombination af brugerbetaling og offentlige midler - jeg er bombesikker på, at ministeriet for It- og Videnskab vil se positiv på et sådant projekt - og Spywarefri har jo allerede AOvergaard, der nemt med sin undervisningserfaring kan skrue et sådant projekt sammen.

Personligt har jeg endnu for travlt til at kunne tilbyde min assistance som Fundraiser for Spywarefri, jeg har osse lidt problemer med buisness-delen af Spywarefri, men der findes hundredvis af kapaciteter på området som helt sikker gerne gir en hånd - det er kun et spørgsmål om at finde dem, eller de finder Spywarefri - så prøv med en tråd som f.eks. “Fundraiser søges” den er hurtig ude i Googless søgemaskine - prøv selv.

Hilsen
mayskov

webster
Antal indlæg: 567

Jayjay>> Rigtigt flot at du går foran med et godt eksempel, selvom din situation er som den er nu. Du får helt sikkert snart et nyt job, mennesker af din kaliber er der altid brug for [^].

Spywarefri>> Det økonomiske MÅ da kunne løses, i er jo samfundsnyttige, det må der da være nogen kan se. Men som nævnt tidligere, så er i jo også ved at drukne i jeres egen succes. Flere af os “hangarounds” er begyndt at lægge nogle svar, på spørgsmål vi måske kan hjælpe med. Selvom det måske kan hjælpe lidt, så er det jo de avancerede rensninger af HJT log´s der tager meget tid, men her kan vi jo ikke hjælpe. Det er vel et problem, at ikke ret mange er uddannet til gøre dette. Selvom i ikke har meget tid, ville det måske være en “investering”, om i påtog jer at uddanne nogle nye supportere. Det kunne om ikke andet give jer noget “luft”, så det her ikke ender med at blive surt for jer.

Redaktør

Hej Mayskov

Endnu engang mange tak for dine gode råd. Og nej, vi er heldigvis ikke i lommen på andre end os selv. Vi har på ingen måde indgået samarbejdsaftaler med leverandører, som har sat vores uafhængdighed over styr. Og heldigvis for det.

Der bliver vist lidt at gå igang med her på dette område. *G*

Redaktør

Webster

Med hensyn til økonomien, har vi dårligt tid til at lede efter støtten pga. alt det arbejde som ligger herinde. Der er mangel på dygtige personer med en stor viden indenfor dette område, og ikke nok med det, så skal de jo også kunne snakke med på et sprog, som vores brugere kan forstå. Vi har jo heldigvis fået to nye hjælpere og en er på vej. Vi er jo lidt kritiske, og vil helst have de rigtig dygtige, så kvaliten herinde kan bevares. Det har vi da heldigvis formået til nu, og håber at det bliver det samme for fremtiden. Men ja, der er alt for meget arbejde, nul fritid er det blevet til. 18 timeres arbejde, ja den går jo nok ikke lige i længere tid.

Vi har skam bemærket at i er begyndt at ligge svar der hvor i kan, og det er rigtig dejligt. *S*