Min Panda antivirus har fundet en trojaner i min temporary Internetfiles mappe. Den ligger i fem forskallige undermapper.
Har prøvet at benytte Trojan Hunter, men den har ikke Downloader.JH, som trojaneren hedder på listen, og den trial version jeg har, kan ikke opdateres.
Jeg har netop haft jer til at hjælpe mig med at rense ud efter at jeg er blevet Hijacked, og håbede at problemet røg med i forløbet, men de er der sgu stadig. (Hele sidste tråd ligger i “HijackThis-logs” (soren66).De kan ikke bare slettes manuelt. heller ikke via dos. Har været inde på Pandas hjemmeside og fulgt deres vejledning, det hjælper bare ikke blot at køre antivirusprogrammet med systemgendannelse slået fra.
Så hvad skal jeg SÅ gøre.
[:(]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hent og installer Empty Temp Folders, den ligger i pakken. |
|
|
|
|
|
Hej soren Har du prøvet den her, den finder og sletter simpelthen alt. Download, installer og køre denne engangscanner: Ja og så selvfølgelig den fromsej foreslår, den er kanon god. |
|
|
|
|
|
Har forsøgt med begge programmer, men Trojaneren lever i bedste velgående. Tilgengæld fandt engangsscanneren et par trojanere som min Panda ikke kunne finde. |
|
|
|
|
|
Du skal finde og skrive den nøjagtige sti ned til de mapper i temporary internet files. |
|
|
|
|
|
Problem!! |
|
|
|
|
|
Prøv at genstarte og trykke på <F8>, du vil få nogle valgmuligheder, en af dem burde være konsolmode. |
|
|
|
|
|
Åh Ja. Der skulle bare trykkes på en knap, så startede den op fra cd’en. |
|
|
|
|
|
Hmm, prøv at sætte ” om documents and settings. |
|
|
|
|
|
Tjah! Det gjorde noget, men nu fik jeg beskeden “Adgang nægtet”. Prøvede blot at komme ind i “Documents and Settings”. Har i et blåøjet forsøg prøvet via kommandopromten. Kunne komme helt ind i “Temporary Internet Files” undermapper, men ved forsøg på sletning med de parametre, du nævner, fik jeg samme svar: Adgang nægtet. |
|
|
|
|
|
Prøv i fejlsikret med kommandoprompt, når du er inde i Temporary Internet Files/blablabla skriv så Attrib *.* -h -r -s <Enter> og se så om ikke du kan nu. |
|
|
|
|
|
SÅDAN!!:) Nu lykkedes det. Attrib kommandoen virkede kun på den første af de fem, man det kunne lade sig gøre at slette dem alligevel via del /s/f/q *.* Nu vil jeg til allersidst høre hvad I anbefaler at anvende af diverse programmer, så jeg undgår at komme i samme situation en anden gang. Og så tak for hjælpen. Det er godt i er der, og gider bruge jeres dyrbare tid på os stakler!! Hilsen Søren |
|
|
|
|
|
Hej soren66 Velbekommen på fromsejs vegne. For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her: Især vil jeg anbefale Spybot/og eller Ad-aware, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper/el. EmtyTempFolder, IE-Spyad og SpywareGuard som minimum. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer |
|