Se mit indlæg 26/01/2007 : 20:51:30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Og jo, lav backup af vigtige “ting”, inden du kører en repair. |
|
|
|
|
|
har bare det problem at jeg fik leveret computeren uden styresystemet med på cd. jeg har kun xp-pro liggende. og ja det er jo noget andet end home edition. kan jeg køre repair på anden måde. |
|
|
|
|
|
Uden styresystem på cd? Hvad mener du? |
|
|
|
|
|
fik ikke windows xp home cdén med da jeg købte pc. jeg har 260 gb(fordelt på 150 og 250 gb harddisk) liggende på min pc hvoraf jeg ihvertfald vil gemme 200 gb. det er ting jeg har samlet på i 5 år, Musikprogrammer,video, skoleprogrammer m.m, som jeg meget nødigt vil miste.. hvad er konsekvensen hvis jeg laver en repair med xp-pro, kan jeg fucke det hele op. og hvad er risikoen hvis jeg ikke repererer. vil mit system så gå ned til sidst ????? undskyld hvis det er et dumt spm
|
|
|
|
|
|
“fik ikke windows xp home cdén med da jeg købte pc” >>>> men du har en licenskode til XP-home? |
|
|
|
|
|
Under alle omstændigheder vil det være en fordel, hvis du gemmer alt væsentligt på andet end c-drevet, hvor styresystemet ligger (jeg forstår dit indlæg sådan, at du har flere partitioner)? |
|
|
|
|
|
ja det er rigtigt. styresystemet ligger på c-drevet(150 gb) og jeg kunne self. lægge alt over på 250 gb harddisken, Pille den ud og så eksperimentere med c-disken, men som du sikkert kan læse er jeg temmelig novice på sådan backup ?? Men det problem jeg har er det kun relateret til styresystemet på c-drevet eller kan det have bredt sig til e-drevet også. ellers rigtig mange tak for hjælpen !!
|
|
|
|
|
|
En repair bør ikke berøre andre drev end det, som styresystemet ligger på! I dit tilfælde C-drevet. “... men du har en licenskode til XP-home”[?] |
|
|
|
|
|
jeg må vel ha en licenskode , ved bare ikke hvor jeg finder den.. styresystemet var jo installeret da jeg købte computeren. |
|
|
|
|
|
Prøv at kigge på kabinettet til din pc, deer skulle gerne sidde et klistermærke fra MS med koden på. |
|
|
|
|
|
ja du har ret .. det havde jeg ikke set. Men ???? |
|
|
|
|
|
Skal jeg selv gætte hvad du vil spørge om? |
|
|
|
|
|
jeg har licenskoden, men mangler stadig cden med styresystemet på. ifølge denne guide skal jeg bruge en cd mit spm er så om det ikke er lidt svært at lave en backup når jeg kun har licenskoden. jeg har som sagt aldrig prøvet dette før, og ved slet ikke hvordan jeg skal bruge licenskoden. Lige nu ser jeg ingen andre muligheder end at sidde manuelt at flytte fra c-drevet til mit e-drev, og det gider jeg ærligt talt ikke. Jeg har lagt mærke til at jeg på mit c-drev har endnu en partition som hedder recovery systemgenoprettelse, men ved ikke helt hvordan dette fungerer og om jeg får slettet det jeg har liggende hvis jeg bruger dette. Kender i noget til det.
|
|
|
|
|
|
Hvis ikke der var cd’er med til din pc så skulle du gerne været blevet spurgt, ved 1. opstart, om du vil lave dem selv, blev du ikke det? Ellers må du have fat i manualen til din pc og se hvad der står omkring cd’er, men umiddelbart kan du ikek bruge recovery cd’er til en repair, så du bliver nok nødt til at geninstallere. |
|