Hjælp
  Mette
Antal indlæg: 100

Hej
Jeg fået noget skidt på min computer [:(]jeg kan kun starte op i fejlsikker tilstand når jeg prøver alm. så genstarter den hele tiden
hvad kan det være
Hilsen Mette

Redaktør
Antal indlæg: 17644

Kan du komme på internet (Fejlsikret med netværk) på den “syge” computer..?

Signatur

Gode råd om sikkerhed….

Mette

hej
Ja det kan jeg det her her fra jeg skriver til jer

Redaktør
Antal indlæg: 17644

1. Hent denne scanner:

ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe eller her
http://spywareinfo.dk/download/drweb-cureit.exe

Der ligger en vejledning til brug af DrWeb her:

http://fromsej.dk/Vejledninger/html/drweb.html

2. Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en express-scan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik “Yes to All”, så fjerner den hvad den finder.
Når scanningen er færdig, gå op i file – Tryk på - Save Report list.
Så ligger der en en fil der her hedder “drweb.csv” på skrivebordet. Luk Programmet.

3. Højreklik på Drweb.csv -> Vælg Åbn med -> Vælg Notesblok -> Kopier indholdet af notesblok ind i forum.

4. Genstart din computer - kan du starte i Normal tilstand?

Signatur

Gode råd om sikkerhed….

Mette

Hej igen
jeg kan ikke få lov at køre den hverken fra den ene eller den link. når jeg trykker på options kommer denne fejl
den skriver Dr. web scanner for windows har fundet en fejl og afsluttes.
men den skriver i obejct system32:svohost
i path C:windows og i status probably Dloader tronja

Redaktør
Antal indlæg: 11785

Måske er det tid til en repair (hvis du bruger XP): http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/repair-xp.htm

Signatur

Med venlig hilsen
Resist TeamSpywarefri

Member of: Alliance of Security Analysis Professionals

Mette

hej
jeg har xp så det gør jeg lige

Mette

jeg har meget svært ved at se/læse hvor da man gør når jeg køre i fejl sikker tilstand der kommer kun en lille sprække med et ord af gangen

Redaktør

Vejledningen er lavet af brugeren Resten.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler grin

6:Lav kaffe, og slap lidt af i ventetiden.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en “nyinstallation”

8:Alle servicepacks samt hotfixes er væk efter en repair, servicepack kan hentes her og brændes så den er klar:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE

Signatur

Med venlig hilsen
Resist TeamSpywarefri

Mette

jeg har kørt AGV anti spyware her er den hvis det har noget betydning

+ Created at: 17:30:20 08-12-2006

+ Scan result:

C:\System Volume Information\_restore{2B8107B9-4C74-4322-A31C-6CE329969C20}\RP49\A0024613.dll -> Adware.BHO : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{2B8107B9-4C74-4322-A31C-6CE329969C20}\RP53\A0028905.dll -> Adware.BHO : Ignored.
C:\WINDOWS\system32\tcblcnxa.dll -> Adware.BHO : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{2B8107B9-4C74-4322-A31C-6CE329969C20}\RP49\A0024565.exe -> Adware.SaveNow : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{2B8107B9-4C74-4322-A31C-6CE329969C20}\RP49\A0024566.dll -> Adware.SearchEnh : Ignored.
C:\Program Files\BraveSentry\Uninstall.exe -> Adware.Spysheriff : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{2B8107B9-4C74-4322-A31C-6CE329969C20}\RP49\A0024564.exe -> Adware.TrafficSol : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{2B8107B9-4C74-4322-A31C-6CE329969C20}\RP49\A0024561.exe -> Downloader.Agent.auv : Cleaned with backup (quarantined).
C:\WINDOWS\Temp\1.dllb -> Downloader.Small : Cleaned with backup (quarantined).
C:\WINDOWS\system32\dlh9jkd1q1.exe -> Downloader.Small : Cleaned with backup (quarantined).
C:\System Volume Information\_restore{2B8107B9-4C74-4322-A31C-6CE329969C20}\RP55\A0035309.exe -> Downloader.Small.cpt : Cleaned with backup (quarantined).
C:\WINDOWS\Temp\v4x3.ga2me -> Downloader.Small.cxx : Cleaned with backup (quarantined).
C:\WINDOWS\Temp\v5x2.g3ame -> Downloader.Small.cxx : Cleaned with backup (quarantined).
C:\WINDOWS\system32\vxga3me2.exe -> Downloader.Small.cxx : Cleaned with backup (quarantined).
C:\WINDOWS\system32\vxga5me3.exe -> Downloader.Small.cxx : Cleaned with backup (quarantined).
C:\Documents and Settings\Søren & Mette\Lokale indstillinger\Temp\temp.frF686 -> Downloader.Small.cyn : Cleaned with backup (quarantined).
C:\System Volume Information\_restore{2B8107B9-4C74-4322-A31C-6CE329969C20}\RP55\A0035312.dll -> Downloader.Small.cyn : Cleaned with backup (quarantined).
C:\WINDOWS\system32\gh07bir.exe -> Downloader.Small.dam : Cleaned with backup (quarantined).
C:\WINDOWS\Temp\v5x4.ga2me -> Downloader.Small.dzd : Cleaned with backup (quarantined).
C:\WINDOWS\system32\vxg6ame4.exe -> Downloader.Small.dzd : Cleaned with backup (quarantined).
C:\System Volume Information\_restore{2B8107B9-4C74-4322-A31C-6CE329969C20}\RP49\A0024567.exe -> Not-A-Virus.Downloader.Win32.WinFixer.o : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{2B8107B9-4C74-4322-A31C-6CE329969C20}\RP55\A0035307.dll -> Proxy.Agent.ji : Cleaned with backup (quarantined).
C:\Documents and Settings\Søren & Mette\Cookies\søren & .[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Søren & Mette\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\søren & .[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Søren & Mette\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\søren & mette@ivwbox[2].txt -> TrackingCookie.Ivwbox : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Søren & Mette\Cookies\søren & .[1].txt -> TrackingCookie.Reliablestats : Cleaned.
C:\Documents and Settings\Søren & Mette\Cookies\søren & .[2].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : Cleaned.
C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\Settings\winsys2f.dll -> Trojan.Agent.oh : Cleaned with backup (quarantined).
C:\WINDOWS\Temp\winA275.tmp -> Trojan.Agent.oh : Cleaned with backup (quarantined).
C:\WINDOWS\Temp\qv3xt3.game -> Trojan.Small : Cleaned with backup (quarantined).
C:\WINDOWS\Temp\qvxt34.game -> Trojan.Small : Cleaned with backup (quarantined

Mette

jeg er ingen it nørd hvad betyder boote
skal jeg bare sætte xp cd rom i og køre den på repair

Redaktør

Ved nogle af “linjerne” ser det ud til, at du har “ignoreret” i stedet for at rense/cleaned. Kan du nu få lov til at starte i almindelig tilstand?

Signatur

Med venlig hilsen
Resist TeamSpywarefri

Redaktør

XP-cd´en skal være i, mens du starter computeren.

Signatur

Med venlig hilsen
Resist TeamSpywarefri

Mette

hej Jeg kan ikke starte i alm tilstand endnu

Redaktør

Så følg vejledningen til en repair.

Signatur

Med venlig hilsen
Resist TeamSpywarefri

Mette

hej
Der sker inen ting når jeg sætter xp i og starter op den bliver ved med at genstarte